יום שני, 4 בדצמבר 2017

באומנות כמו באומנות הכל הולך


יש מישהו שלא אוהב גלידה?
אני בספק....

כל אחד מתחבר מתי שהוא בילדותו לטעם אחד לפחות, מתחילים בשוקולד קלאסי או בווניל מתקתק, וכשמתבגרים ומעדנים את החיך כבר יודעים מה נכון לנו יותר ומחפשים את השונה והמיוחד, את החמיצות המרעננת או המרקמים השונים, אבל תמיד, תמיד נמשכים לגלידה.
בעיקר כי אנחנו חיים בארץ חמה ואוהבים לפנק את עצמנו בכל הזדמנות.
גלידה לא צריכה אף פעם תירוץ.

הגלידות האיטלקיות מפורסמות בכל העולם, ומי שטוען לתו תקן של איכות יתהדר בהוספת המילה "איטלקית", גם אם הקשר לעיתים רופף עד לא קשור בכלל, ובכל זאת אותה גלידה תשכנע אותנו ולו רק בשל הסיבה והמילה הזאת.

אני לא ממש צריך שכנועים לאכול גלידה, אבל מכיוון שאני טיפוס שמרן שכמותי, שגם דואג לגזרה החטובה וגם מנסה לשמור על רמות סוכר שלא חוצות את הרף שיגרמו לרופא המשפחה שלי לוותר על שבועת היפוקרטס, שומר אמונים תמידית על כדור שוקולד אחד בגביע פלסטיק קטן ודיי לי בכך, אך ברגע שרקפת היחצנית ביקשה ממני לדגום גלידה איטלקית מיוחדת שטרם דגמתי, ידעתי שזו משימה גדולה מידי למידותי. וישנו צורך ממשי שעוד מישהו ישמין על חשבוני.
שניים בלוגרים שאוהבים את החיים
רוני אקרמן חברי הטוב אושיית פייסבוק, אבי מורי להנאות החיים ובעל בלוג מצליח בפני עצמו החיים הטובים על פי רון אקרמן הינו פרטנר מושלם למשימות קשות ומסובכות בכגון זאת.

הגענו בשעות הערב למדרחוב נחלת בנימין, החנינו את הרכב וחיפשנו את בניין מספר 11 ברחוב.
את פנינו קיבלה סיסי החייכנית שחיש מהר אירגנה לנו מגש טעימות מקיף מתוך מבחר מרשים מאד של 30 סוגי הגלידות השונות והסורבטים שגלידרית ארטא מייצרת תוך שהיא מתבלת את מלאכת ההכנה של המגש בהסברים פרטניים על כל טעם וטעם.

30 טעמים, זוכרים?

מבול המידע מול הררי הגלידות הצבעוניים ומושכי עין הופך את המוח למשהו כמו:.."נו, תני לנו כבר לבדוק את המבחר ואנחנו כבר נחליט לבד", אבל בתור חקרנים וסקרנים שבאים גם ללמוד משהו על כל "המסביב" והקונספט של הגלידריה הזאת אנו מחוייבים לאמת הדיווח לפני הכל.
סיסי ומרקו המקסימים


אז הכל מתחיל בכלל במילנו, איטליה אומרת לנו סיסי, שם הכרתי את מרקו בן הזוג שלה שלמד את מלאכת הכנת הגלידות האופיינית לטוסקנה. 


יש לדעת כי ישנם הבדלים מהותיים בטכניקה הנהוגה להכנת גלידות בין דרום איטליה לצפונה.


החיים טילטלו אותם עד 
לארץ הקודש, בה הם החליטו ליישם את הידע הקולינארי ולהקים משהו שיתן חוויה מקיפה מעבר לגלידה עצמה, וכך מוצאים הקונים בבואם לרכוש גלידה עוברים בגלריית ציורים מרשימה ואפילו אפשרות לצייר במקום עם סטנד מיוחד לציירים חובבים, מכחולים וצבעים.


   

סיסי ומרקו מקפידים לטפח צדדים נוספים של אמנות, ובנוסף לגלידה המשובחת ותערוכת הציורים המתחלפת, בימי חמישי בין השעות 20:30-22:30 נהנים אורחי הגלידריה ממופע ג'אז חי עם הרכב נגנים מתחלף.
אבל נחזור לגלידות?

כל הגלידות מיוצרות מחומרים טבעיים בלבד, הפירות מגיעים הישר משוק הכרמל הסמוך, מוצרי החלב ממחלבות גד ותנובה, הפירות היבשים והתבלינים המשובחים ביותר שניתן להשיג ויש אפילו גלידות לצמחוניים וטבעוניים. מרקו לוקח אותנו לסיבוב במעמקי המטבח מסביר ומבאר (באנגלית במבטא איטלקי מקסים) את תהליך יצור הגלידה שכולו בנוי על איזונים כימיים בין הטעמים והמרקמים, כאשר יש מקום גם ליצירתיות והתאמת טעמים בעלי יחוד ואפיון. על המדפים מונחים בצנצנות אגוזים מקורמלים,
מחית פיסטוק אלוהית,
שברי עוגיות שמרקו אופה, תבלינים וחומרי גלם לתהליכי היצור.

כשאנחנו ניגשים סופסוף למלאכת הטעימות אנו תמימי דעים באופן מיידי כי כל הגלידות אווריריות וקלילות. רכות כמו ענן וטעימות באופן מעורר חשד. אלו שאמורות להיות מתוקות קיבלו מתיקות מעודנת, והחמוצות עוקצות את הלשון בחדווה ענוגה.


שוקלד מריר עם נגיעות פלפל, שטרודל תפוחים מעודן, עוגת הדוכס המלכותית, *גלידת "נס פח השמן"  המפתיעה והמיוחדת שהומצאה לכבוד החנוכה ובה טעם המשלב את האיכויות הגבוהות של הגלידה האיטלקית עם טעמים ארץ- ישראליים שמביא השף ניר צוק מעולמות ההשראה החקלאית והקולינרית שלו.הטעם החדש מכיל חלב, שמנת, שמן זית ומרווה. ברוטב עגבניות שרי מקורמלות..וואלה, !!!.ומעל הכול- עוגת ארטא. עוגת הגלידה של מרקו שזכתה בפרס בפסטיבל גלידה  באיטליה ב-2014.

*המעורבות החברתית של גלידריית ארטא באה לידי ביטוי בהקדשת הרווחים מהגלידות הללו לעמותת גשר אל נוער העוזרת לנוער בסיכון

כאילו לא די בכל אלה בצד מכלי הגלידה ניצבים על הדלפק שישה מיכלי נירוסטה עגולים אנכיים ובהם גרניטה סיציליאנית שכל מרכיביה הוכנו בידיו המופלאות של מרקו - שף הגלידות.
הגרניטה בבסיסה מזכירה ברד גרוס, הטעמים עושים את ההבדל.(לימונענע,קפה,שקדים,שוקולד)

שני האלכוהוליים (קמפארי ומוחיטו) כבשו אותנו בקלות, כאשר זה בטעם מוחיטו הוכרז מיידית כמנצח הגדול והפתעת הערב.

למרות כמויות הגלידה הרבות שטעמנו לא ניכרה בנו מלאות של זלילה, נהפוך הוא, תחושת נועם של חוויה חושית יוצאת דופן של עונג מתמשך.
וזה רק מגלידה???
מי היה מאמין.
ביציאה החלפנו מילות תודה לסיסי ומרקו על האירוח הנעים, והבטחנו לעצמנו שזוהי ראשיתה של ידידות מופלאה.


גלידרית ארטא
אמנות הגלידה
נחלת בנימין 11 תל אביב
טל:055-8954868


הגלידריה פתוחה בכל יום א-ו,  בין השעות: 11:00-23:00 ובשבת מ-12:00-23:00  (ויש גם חניה חופשית במדרחוב)





2 תגובות:

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל