יום שישי, 16 באוגוסט 2019

תענוג ושמו LIME




 יומני היקר.
בוקר יום שישי נטול משימות בסגנון "תלך-תבוא-תיקח-תיסע" (מה שלימים יקרא "גזירות ת"ת"), הוא סיבה לקבל על עצמי משימות חדשות.
כמי שנוהג תדיר לבחון כלי רכב מונעי בנזין חדשים בנסיעות ארוכות אל מחוץ לעיר, החלטתי לבחון היום אפשרויות אלטרנטיביות להגעה והתניידות בטוחה ונוחה במרחבי הכרך התל אביבי, ולהתנהג כתייר בעירי.
בהגינות אציין גם כי הזמנה מטעם חברת "ליים" האחראית לאחד משלושת ציי הקורקינטים החשמליים המפוזרים  בעיר כפטריות אחרי הגשם, לבוא אל פארק צ'רלס קלור על שפת הים בתל אביב, לאקדמיה הראשונה לרכיבה בטוחה, דירבנו אותי להיענות לאתגר.

החלטתי כי אנהג כאילו אני לא מכיר את כללי ההתנהגות בכביש, ואבוא להשלמות הזאת טבולה ראסה, יענו, בדף חלק נטול דעות קדומות.

קמתי, צחצחתי שיניים, ארזתי תיק קטן עם קצת מים קרים, כובע ואזניות מתחייבות והלכתי לחפש לי דרכי שינוע.

יומני היקר, מזמן לזמן אני מחליט לתת צ'אנס לתחבורה הציבורית, וקו 31 של אוטובוס יביא אותי ממש קרוב אל יעדי.
אומנם זה ייקח לו קרוב ל-50 דקות, אבל מי בלחץ ?
לפחות ככה אחסוך זמן חיפושי חניה.
5.9 שקלים תעריף הנסיעה באוטובוס הם תעריף זול למדי להתניידות, וגם הכבישים הריקים בשעת בוקר הופכים את החוויה לנעימה יותר. באזניות שלי מזדמזם מצעד עשור שירי השמונים של גלגל"צ, וליבי מזמר בקולי קולות איתו.
45  דקות הפרידו בין ביתי אל הטיילת, אך כמקובל אצלי כיקה פוץ החרד לזמנים, והיות ואני נוהג להקדים את זמני בהרבה תחומים, הגעתי אל יעדי מוקדם מהמתוכנן.
בחניון הקרוב ביותר אל מקום המפגש גובים כ-20 שקלים לשעה, ויש אף יקרים ממנו. הקורקינטים שאפגוש היום עתידים לחסוך את השימוש בחניון, מכיוון שהשימוש בהם הינו מהיר וקצר בד"כ ונועד לקצר דרכים וזמנים.
במגרש החנייה הגדול של גן צ'רלס קלור אני פוגש את איתי  סמנכ"ל תפעול ויניב המנכ"ל של חברת "ליים" שמקבלים את פניי, (ואת פניהם של אנשים נוספים שהוזמנו), ועשרות כלים חדשים עומדים הכן על משטח האספלט של הגן.




יניב מספר לי כי לחברה יש כיום כ-2500 כלים בתל אביב שמשרתים את אלפי המשתמשים שקיבלו בחום רב את תוספת הקורקינטים לאפשרויות התנועה בעיר, וכי מספר השימושים עולה בהדרגה.
חברת "ליים" האמריקאית פועלת במדינות רבות בעולם ומייצרת לעצמה את הכלים, שמשתדרגים בכל כמה חודשים לדגם משופר.
כל הנוכחים באקדמיה הראשונה מקבלים קסדה ווסט צהוב ובקבוק מים קרים.
האנשים שעומדים מאחורי המותג
חברת מועצת העיר וסגנית ראש העיר  מיטל להבי מגיעה למקום ומברכת את הנוכחים שחוסמים בגופם ממש את העומס בכבישים, ותורמים להפחתת זיהום האוויר, ומספרת לנוכחים על תכניות העירייה לשילוב כלי רכב זעירים (אופניים, קורקינטים וכו') בנפח התנועה בעיר.
איתי הסמנכ"ל מסביר על התנהלות נכונה בנתיבי האופניים הייעודיים, ולאחריו אנו יוצאים בתנועה ארוכה לאורך הטיילת.

כחלק ממגמת הנהגת נורמות התנהגות ראויים במרחב הציבורי, ולמניעת שימוש בקורקינטים כמפגע להולכי הרגל, סומנו על המדרכות ריבועים בהם יוכלו לחנות הקורקינטים לפני ואחרי שימוש, וכמו כל נורמה שלא הייתה כאן קודם לכן מתחילים בהנהגת השיטה מאזורים צפופים, ובעתיד המגמה תתפשט לכל הערים בהם ייהנו התושבים מכלים שיתופיים כגון אלו.

 חצי שעה מענגת של רכיבה נינוחה כשהרוח מבדרת ומלטפת, חולפת במהרה, ואין מקום מתאים לרכיבה כיפית כמו זאת על הטיילת הארוכה והיפה של תל אביב.

אחד הנוכחים מציין בשמחה כי הוריו ישמחו לשמוע כי סיים בהצלחה את האקדמיה, ואני לעצמי ציינתי את כל הדברים שהובאו לתשומת ליבי היום, ומן הסתם אפיק מזה תועלות בעתיד.

יומני היקר. העולם משתנה, ומי שלא ייקח חלק במהפכה החשמלית והשיתופית יאלץ לצפות בה מהצד.
יש למה לחכות, יהיה שמח.
עלות נסיעה ב"ליים" הינה 5 שקלים לשחרור הכלי מהנעילה, וכן חצי שקל על כל דקת נסיעה.
השימוש מצריך התקנת אפליקציה בטלפון  וצילום רישיון הנהיגה.
זול, מהיר ויעיל .
LIME- הדרך המתוקה לתנועה עירונית מהירה.





המחבר בטעם ליים

ירון הולנדר
אוגוסט 2019
תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל