יום שבת, 16 בנובמבר 2019

נסיך האופל



ד', בכיר בשירות המדינה, הודיע לנו בפגישה האחרונה, כי את המפגש הבא צריך לארגן אחרת.
"הווילה"- בחלק התחתון
הכל עליי, הכריז.
 אנחנו, קבוצת גברים זאבי קרבות, שמכירים מימי הטירונות, הסדיר וימי המילואים הרבים, לא נהיה אלו שמתווכחים עם דמות כה סמכותית, מה גם שהרעיון שהציע, נשמע לא רע בכלל.

"נגיע ביום חמישי אחר הצהריים לווילה על שפת ים המלח, נעביר לילה עם בשרים ואלכוהול, ונתרפק על סיפורי גבורה מהימים ההם", אמר ד'.
שיערם המלבין של הנוכחים מעיד כי הזיכרון בן עשרות השנים יכול לתעתע (במקצת), ואירוע שהיה זבוב קטן בראי ההיסטוריה, הפך לפיל ענק ברבות השנים ועם התפתחותם של מספריו.
האלכוהול מצידו תמיד מעצים את מה שאירע עד כדי קרשנדו עוצמתי.
על מנת לשנע את עצמי לאירוע ארגנתי מראש כי אקבל כבר ביום חמישי אחר הצהריים את הגמל הגרמני מבית אופל, זה המתקרא גרנדלנד איקס (להלן "האיקס"), כדי לראות עד כמה תשפיע שהותנו ההדדית על סוף השבוע המיוחד הזה שמתחיל עם מסיבת רווקים מאוחרת.
חשפנית, הפעם לא תהיה, (ולא שהיו בעבר).
13 זה סימן למזל ביהדות, אי לכך התכנסנו בווילה איכותית שארגן ד' בחוף ביאנקיני, בים המלח, 13 צדיקים ששמורות להם זכויות רבות בטיפוחם של מטבחי צה"ל, ובשמירה על כל מה שלא מקובע לקרקע בארבעה ברגים, לפחות (ולפרוטוקול המבצעי השתתפות בכול מיני קרבות, מארבים, סיורים וכו')) . כמה פרקים בהיסטוריה האנושית נכתבו על ידי אנשים אלו שזכו להיות הראשונים בעולם שקיבלו לידיהם מרכבות ברזל ישר מהמפעל.
(מה שנקרא עם הניילון על התותח).
בעוד ראשוני צוות החלוץ כבר חונכים את הבריכה והחוף, אני מתייצב בלובניסקי בגן שורק בצהרי היום כדי לקבל לידי את הג'יפון הגרמני שיש לו מנוע בנזין 1.2 ליטר טורבו  ו-8 הילוכים.
מכאן הדרך לים המלח נפתחת. נקווה שהפקק של גינות סחרוב יתחשב בנו.
משום מה בחרה המכשפה המנווטת להכניס אותנו אל עיר הקודש (אולי כדי לבחון את יכולות האיקס בסיבובים ובעליות כדי שנחווה מיד פרספקטיבה חיובית ), אולם מרגע שיצאנו את שערי העיר, נפתחו לנסיך הריאות, ובכביש המהיר היורד אל צפון ים המלח הנסיעה הייתה נינוחה ונעימה.
אף שלא פעם חלפתי בדרכי על כביש 90 דרומה, אודה ולא אבוש כי מעולם לא באתי בשערי המקום הזה, שמסתבר כי קיים כבר אי אלו שנים, ומתפקד ככפר נופש שיש בו מגוון אפשרויות אירוח.
זהו כפר סגור ומגודר ייחודי וצבעוני מאד עם אפיונים מרוקאיים.
כאמור אנחנו קיבלנו את "הווילה", שיכולה לארח ברווחה עד 15 אנשים בשישה חדרי שינה, יש בה בריכה פנימית קטנה, ג'אקוזי, 2 סאונות (יבשה ואדים), מטבח גדול ומאובזר והמון "אופי" בסגנון מרוקאי, והמון מקום להתנהל ברווחה מבלי שיהיה צפוף מידי.

כצפוי, הוודקה והיין זרמו כמים, בשרים באו והלכו כדרך כל בשר. כאן טבילה ושם אידוי, ובין לבין זיכרונות וחוויות שנדמה כי הזמנים בניהם מיטשטשים עם השנים והופכים לעיסת זיכרון דביקה אחת, ואם היה או לא, או מה בדיוק, כבר לא ממש משנה.
חבורת גברים מקשישים אנו, כאלו ששנתם קלה, ודומה שאירועי הלילה לא הותירו בנו כול סימן, כך שעם סימניה הראשונים של אשמורת אחרונה, עם הנץ קרני הזריחה הראשונות בשש בבוקר, החלו התרנגולים הראשונים ליצר רעשי תקומה, משל היה זה זמן "קיפול חוה לאה" (חניון לילה, בשפה צבאית) לצורך תחילת תנועה.
אך בטרם ננוע בשדרות מסע אל חדר האוכל שיפתח רק בעוד שעתיים, אנחנו מתאספים בחלל הענק של הווילה המדהימה הזאת לקפה של בוקר, צילומים קבוצתיים והמשך הפאן הלילי.
ארוחת הבוקר המוגשת בחדר האוכל הגדול נראית כמו כל ארוחת בוקר במלון סביר בישראל.
החברותא שלנו עשתה גם את ארוחת הבוקר הזאת למשהו שיש בו מעבר לסתם ארוחת בוקר.
לבסוף, אחרי חיבוקים וצ'יפוחים (כנהוג), חזר כל הרכב לקארפולו, ואנו, שבאנו לכאן  בדרך המלך, חוזרים את אותו המסלול מבלי שניתן לצוענייה צ'אנס לקחת אותנו סחור סחור.
מה שהיה ומה שקרה בים המלח נשאר בים המלח, ככה תמיד נוהגים באירועים שכאלה, אפשר לומר ולסכם שהיה מצחיק מאד וכיפי, כפי שהיה באותם ימי מילואים למעט הטנקים ברקע שנשארו ברמת הסיפור.

בדרך חזרה האיקס החביב מוכיח עם כוח המומנט הגמיש שלו (23 קג"מ) את כושר הטיפוס המתמשך שלו בעליות קלילות מים המלח אל ירושלים, ומשם בחזרה לתל אביב ומפסגות הרי ירושלים במורד לשפלת החוף.
בנועם ובקלילות. אין מילה אחרת שתעביר את חווית הנהיגה.

חברת אופל, תמיד הייתה בישראל בבחינת האח הקטן של פאר תעשיית הרכב הגרמנית. אך בעוד אאודי, מרצדס ופולקסווגן תמיד היו בטופ, תוצרי חברת אופל, שאין בהם פסול והבדל (באיכות ובמוניטין) משום מה נחשבו "פחות".
הצטרפותה של אופל בשנים האחרונות לקונצרן PSA האירופאי יסייע לה לחזור לקדמת הבמה ולהתפתח כמותג משמעותי, כאשר דגמי אופל חולקים פלטפורמות עם דגמים אחרים של הקבוצה, לטובת חיסכון בתכנון וביצור, ולזכות ביתרונות השיווק.
האיקס המהודר (גרסת אבזור INNOVATION) מעניק כבר במגע הכניסה את הרושם שאתה נכנס בהיכלו של רכב מפנק ונוח.
כרית מגנטית לטלפון
אותי קל לכבוש בנקודות קטנות שעושות את ההבדל, כמו התקנתה של כרית מגנטית לטלפון (פתרון נוח שלא מצריך קדיחות ומתקון) על ידי היבואן לרכב ההדגמה.
הכי פשוט והכי נוח.
נוח לא פחות היא אפשרות פתיחת דלת תא המטען על ידי חיישן המזהה הושטת הרגל מתחת לפגוש האחורי.
מערכות הבטיחות הבאות כסטנדרט מתחייב תורמות את חלקן בחבילה האיכותית.


בשבת בבוקר אני מתעורר לצלילי הגשם מכים בגגון שמתחת לחלוני, כפי שהחזאים הבטיחו שיגיע ואכן בא, אבל אני, מ'כפת לי ?

בחרתי לנסוע היום לצפון, שמשום מה פחות גשום, ולראות מה השתנה ומה התחדש (ויש).
בדרך נראה את התנהגותו של האיקס בנתיב המהיר.

אם הייתי צריך תימרוץ כלשהו או דירבון בחר לי היקום לשלוח רמז בצורת הלהיט "הוקוס פוקוס", שאפליקציית הספוטיפיי בחרה עבורי לפתוח את היום הזה.מעכשיו אצפה לקסמים שיגיעו עם הדרך.
הרמקולים המשובחים (באמת) מעבירים את הצליל מדויק ונקי.
יתרונותיו של הנוסע הבודד (במקרה, אני, היום), הם גם לבחור את הפלייליסט המתאים, וגם את העוצמה, שבמקרים חריגים מתחייבת לגבור על שיקולים בטיחותיים, ופשוט להתמוגג מנחת.
כך או כך המנוע השקט להדהים בעל שלושת הצילינדרים לא יהיה זה שיפריע להנאה.
למה חשוב לציין את כמות הצילינדרים של המנוע ? פניתי למומחים ממני שיענו על השאלה הזאת, וכך מצאתי :
"... מדוע רואים יותר ויותר מנועי 3 צילינדרים בעולם המכוניות? משתי סיבות עיקריות. האחת, באמצעות טכנולוגיה, בעיקר תזמון שסתומים נשלט והגדשות, אפשר לייצר הספקים מכובדים מאוד ממנועים קטנים יותר מ-4 הצילינדרים המקובלים. שנית, מהלך ה"פעימות", פעולות היניקה-דחיסה-בעירה-פליטה, במנועי שלוש בוכנות מייצר את מהלך הפליטה הטוב ביותר עבור הגדשת טורבו, שמבוססת על תהליך הפליטה. מסיבה זו פעולת מנועי 3 צילינדרים נחשבת כיום ליעילה ביותר בשילוב שבין חסכון באנרגיה והספקים גבוהים. עם התפתחות טכנולוגיית 3 הצילינדרים, המנועים הללו עשויים להפוך למיינסטרים של המנועים בשווקים מסוימים," (ותודה לחברים מאתר ICAR שעזרו לי להבין.
אתר ICAR

 חשבתי לעצמי כי אהיה מקורי אם אבחר לנסוע אל אגמון החולה, לראות את מרכז המבקרים החדש, ואהיה בין המועטים שיעשו כן.
אז חשבתי.
זה שירד כאן אתמול גשם רציני לא מנע מהמוני העם להגיע היום עד כדי יצירת פקק בכניסה לאתר, ובעיות חניה שנפתרות באלתור בכל מקום פנוי אחרי שכבר בשעה עשר וחצי בבוקר, חניון האתר היה גדוש עד אפס מקום.
קשה להתעלם מאנקות העגורים המרחפים מעל ומנסרות את האוויר.
בתקשורת סיפרו לאחרונה כי מרכז המבקרים החדש והמרהיב מאפשר כניסה חינמית עד חודש ינואר וכדאי לנצל.
אז סיפרו. הוא עדיין סגור וניתן כרגע רק להתרשם חיצונית מהמבנה היפה.
 






עונת הנדידה של העגורים מתאימה ביותר לחשיפת המרכז, ברם בעלי המקום כנראה חושבים אחרת.
אפשרויות התצפית בעופות הנודדים באגמון מתחלקות לסיורים מודרכים עם עגלות מיוחדות נגררות על ידי טרקטור, נסיעה בעגלות גולף חשמליות, ואופניים (מסוגים שונים), או ברגל.
ניסיוני האחרון, בו קיבלתי החלטה לא מושכלת, כאשר הלב גבר על הראש, גרמה להתרסקות קולוסאלית ומפוארת.
 


 


 

 
מאז למדתי, והפנמתי.
היום החלטתי שאעשה את צעידת השבת שלי פה. ומה שיהיה הוא שיקרה.
לפחות אהיה עם הרגליים על האדמה.
שביל סובב האגמון סלול אספלט ויפהפה, ואורכו כ-8 ק"מ.
במזג אויר כה מושלם הליכה פשוט מתחייבת. חלקו של המסלול מוצל ושולחנות לפיקניק מזדמן שזורים בו.
אלפי העגורים לא מפסיקים לנסר את האוויר בקולותיהם. מידי פעם מתרומם להק לאוויר לתרגילי דאייה מרהיבים.
ואני חושב לעצמי כמה חבל שאי אפשר להכניס את האיקס שלנו לכאן ליצירת בוק מושלם.
גם כאשר יצאתי משם אחרי שהקפתי רגלית את האגמון  כולו במשך כשלוש שעות (אולי קצת יותר), נרשמו בכניסה לאתר עומסים כבדים.


 ביציאה מהאתר לכיוון כביש 90 ישנה פניה ימינה המובילה אל אגמון מרקט,. זהו מרכז מסחרי שהיום יותר מתמיד הומה מבקרים רעבים במיוחד.
אפשרויות האוכל כאן דיי מצומצמות, ואחרי לבטים קצרים בחרתי ב bear burger כדי להתמודד עם נקניקיית בקר צ'וריסו שבאה עם צ'יפסים פריכים ובירה בזלת אייל ענברי כהה וחלקה. זמן הארוחה היה קצר מזמן העמידה בתור, אבל אין תלונות, היה טעים.

הדמדומים שהפציעו מעבר להרי נפתלי רמזו לי כי זה זמן טוב לחזור הביתה.
היה פאן.
בחזרה, מיד כשנכנסתי לכביש שש מתחיל  ברדיו "שיר אהבה בדואי". "קול קורא לנדוד לנדוד",  שרים לי ואני, שקולט מסרים משירים ברדיו חושב שהבנתי את המסר.
אצטרך לשוב לאזור הזה בהקדם.
רואים את החיוך?

ירון הולנדר (ואבי)
נובמבר 2019.
אופל גרנדלנד איקס רמת גימור INNOVATION
מנוע 1.2 טורבו 130 כ"ס, 3 צילינדרים, 23 קג"מ.
8 הילוכים.

צריכת דלק ממוצעת 1:13 ק"מ\ליטר.
169,000  ש"ח

כפר נופש חוף ביאנקיני,
אגמון מרקט
מסעדת bear burger


·       מוקדש באהבה אין קץ לאחי לנשק, גיבורי התהילה, פלוגת ברוש.

7 תגובות:

  1. כתבה מעולה ומפרגנת. אותי שכנעת לשקול את הרכישה הבאה למרות הסטיגמות הגזעניות שיש לי עם העם הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. ירון, אני לפני רכישה. האם דיזל או בנזין?

      מחק
    2. תודה על הבעת האמון חבר אבל לפחות היית חותם בשמך והייתי יודע למי להתייחס. אני בחנתי את גרסת הבנזין, אין לי ידע כלשהו על גרסת הדיזל.
      הכי פשוט לקחת שתי נסיעות מבחן על זה ועל זו ולהחליט מה מתאים יותר. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.
      בהצלחה, לאלמוני.

      מחק
  2. מרשים ומדהים כאחד. גם תיאור המכונית וההנאות הנילוות בצידה.

    השבמחק
  3. מרדים ומדהיים כאחד.גם תיאור המכונית וגם ההנאות הנילוות לתיאור

    השבמחק

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל