יום רביעי, 16 ביוני 2021

המרוץ ההיברידי הראשון



 

בסוף השבוע האחרון יצא לדרך המרוץ ההיברידי הראשון של טויוטה.

טויוטה, כחברה שפיתחה ראשונה את המושג מנוע היברידי, היא זו שפתחה לכל חברות הרכב את כל הקופסאות, כדי לשנות קיבעונות בתפיסה כיצד צריך מנוע של רכב לפעול.


כחברה שמרבית דגמיה משווקים בישראל  ומציגים בגאווה את המילה "הייבריד" על כל דופן, פועלת טויוטה להגברת המודעות להפחתת מזהמים, ומעבר לרכבים ירוקים יותר.


לאור זאת החליט היבואן לקיים לראשונה מרוץ אישי, של בעלי הרכב הפופולארי והנמכר ביותר של טויוטה. הקורולה.

הקורולה המוצלחת שנולדה ב-1966, ואחד עשר דורות של שינויים מתחייבים, חוגגת כמה עשורים לקיומה.

זוהי המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים, כך שהבחירה בדגם זה לצורך המרוץ היא המובנית מאליה.

פניה ברשתות החברתיות לבעלי הדגם המעוניינים להשתתף במרוץ הבטיחה ל-200 הנרשמים הראשונים זכות השתתפות.

רעיון המרוץ שאינו תחרות בו זמנית בין כל המשתתפים, אלא כל אחד לעצמו מנווט את הדרך על פי קישורים שמועברים לפי ההתקדמות בזמן אמת, וזאת על מנת להוכיח מי יודע לנצל את מערכות הרכב לנסיעה חסכונית כמה שיותר, תוך עמידה בלוח זמנים קפדני.

על מנת לתמרץ את המשתתפים הובטחו פרסים מכובדים למי שיגיע במקומות הראשון והשני.

 

תאריך למרוץ נקבע בחודש מאי שעבר, אולם עקב המאורעות הביטחוניים, השתנה התאריך לתחילת יוני.

תהיה מעוניין להצטרף למרוץ? שאלה אותי נציגת היבואן.

בוודאי, עניתי, וככתב לענייני רכב בוודאי אוכל להשתמש בידע  שצברתי עם כל הרכבים ההיברידיים בהם אני נוהג.

לרשותי הועמדה קורולה כסופה, רמת גימור SENSE. מתחת למכסה המנוע מסתתר מנוע בנזין בנפח 1,800 סמ"ק שמייצר 121 כוחות סוס ומומנט שמפיק 14.5 קג"מ למנוע הבנזין ועוד 16.6 קג"מ למנוע החשמלי. מה שאומר שיש כאן רכב שיודע לתת בראש, כשצריך, וגם חסכוני, אם יודעים איך.

 

עם שחר של בוקר שישי התייצבה בביתי אפרת, שותפתי לכל חוויה מוטורית, וביחד נסענו אל נקודת ההתחלה של המרוץ באצטדיון העירוני של נתניה.

כאן חיכה צוות שלם של הפקה מרשימה שכיוון את המתייצבים לתחנות שונות, כגו זו שבה הותקן רכיב המפקח על הנהיגה ועל נתוני צריכת האנרגיה (דלק וחשמל) ומנטר את ההתקדמות.

בתחנה אחרת קיבלנו חולצת השתתפות כובע ובקבוק מים. בנוספת ארוחת בוקר קלה וקפה.

ארגון מתוקתק של יעילות וסדר.


הרכבים הוזנקו למרוץ בדבוקות של עשרה רכבים בכל פעם, לצלילי מוזיקה קצבית ורועשת.

בקיצור אווירה של הפנינג חגיגי ועליז.

יצאנו לדרך.

הקישור הראשון נפתח, ואנחנו נכנסים לתוך נתניה. נבלעים בשטף הזורם של רכבים הנעים באיטיות של בוקר יום שישי.

הנתיב חוצה את העיר צמוד לקו החוף, ובשלב מסוים חותך את העיר ממערב למזרח ויוצא לסיבוב בין מושבי הסביבה.


בכל מספר דקות נסיעה יש עדכון התקדמות, ועל המפה מופיע בזמן אמת נקודת מעבר, שפותחת את המשך ההתקדמות למקטע הבא.

כל העת יש לפנינו ואחרינו רכבים המשתתפים במרוץ.

משום מה אף אחד לא ממהר יותר מידי, אף אחד לא צופר. תענוג.

על מנת להגיע לצריכת חשמל יעילה ברכב היברידי יש לשים לב כל הזמן על רמות טעינת הסוללה מצד אחד, ועל אופי פעולת המנוע מצד שני.

כאשר הסוללה מציגה רמת טעינה גבוהה ניתן בקורולה ללחוץ על כפתור המעביר את הנסיעה למצב חשמלי מלא, ולהתקדם מרחק מסוים ללא צריכת דלק בכלל.

ישנם גורמים נוספים המשפיעים על רמת צריכת החשמל ברכב כמו שימוש במזגן או פתיחת חלונות.

לכל מקטע במרוץ נקבע זמן נסיעה של שעה, ואכן את המקטע הראשון אנחנו מסיימים בזמן סביר, ובתחנה הראשונה שנמצאת בפארק איטליה סמוך לקיבוץ מעברות יש את תחנת העצירה הראשונה.

גם כאן ממשיכה ההפקה המושקעת, ומחכים לנו שירותים ממוזגים, בקבוקי מים קרים ואחרי חילוץ עצמות קצר אנחנו מוזנקים למקטע השני.

הדרך של המקטע השני עוברת דרך מושבי חבל עמק חפר עד לעיר חדרה, חוצה אותה ממזרח למערב, חוצה את כביש החוף אל נקודת הסיום שנקבעה בפארק נחל חדרה, מול תחנת הכוח, על גדת נחל חדרה.




כאן במקום היפה הזה מחכה לנו ניידת שייקי פירות מרעננים במיוחד, וכן עמדת צילום על צלם ששם כל זוג מתמודדים במסגרת מתאימה.

כאן אנחנו עוברים בין הרכבים המשתתפים ושומעים וחויות של המתחרים האחרים. כולם משתפים בשמחה את הרשמים שלהם מהמרוץ הייחודי הזה.

המקטע השלישי והאחרון מחזיר את המשתתפים אל כביש 4 בדרך דרומה בחזרה אל נקודת ההתחלה.

כאן בנקודה זו יבחרו עשרת הנהגים שידעו להפיק את הנתונים הטובים ביותר בזמן הקצר ביותר.

 


תקלה לא ברורה גורמת לנו להתברבר בניווט מבלי שנשים לב, כך שבנקודת הסיום נפסלנו, למרות שהצגתי נתוני צריכת אנרגיה מצוינת (1:28.5 ק"מ לליטר) , אבל היות ולמרוץ חוקים ברורים, אין לנו על מה להלין.

הייתה זו חוויה מיוחדת ומאד כיפית, ומי שיזכה בגמר שיערך בסוף השבוע הזה כנראה יודע הכי טוב איך נוסעים הרבה ומשלמים מעט. וזה כנראה סוד קסמה של המכונית הכי נמכרת בעולם.

יאללה. אני כבר מחכה למרוץ ההיברידי השני.




השתתף, צילם וכתב: ירון הולנדר (ואפרת)

יוני 2021

טויוטה קורלה היברידי 

רמת גימור SENSE

מחיר 143,701 ש"ח











ואלו הם הנתונים הכי טובים שלי 



2 תגובות:

  1. רכב עממי אמין מאוד וחסכוני

    השבמחק
  2. יפה מאד.מסקרן איזה מכונית תוצג בעוד 55 שנים. ב 2076?😇

    השבמחק

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל