יום שני, 5 בדצמבר 2022

הברית החדשה

 


 " Bang & Olufsen הינה חברה שנוסדה לפני כמאה שנה בדנמרק על ידי צמד מהנדסים פיטר באנג וסוונד אולופסן. היא מתמחה בתכנון וביצירת מוצרי סאונד המובילים באיכות שמע גבוהה במיוחד ובעיצוב ייחודי הנשען על שיתופי פעולה עם מעצבים ובתי עיצוב בעלי שם עולמי. ליין המוצרים של החברה כולל רמקולים עוצמתיים במגוון עיצובים ווריאציות, מסכי טלויזיה, מערכות סטריאו, אוזניות ורמקולים אלחוטיים.

החברה מתמחה בחדשנות טכנולוגית בתחום הסאונד, בדגש על התאמת המוצרים שלה לטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום האודיו, העיצוב והבית החכם.

מעצבי המוצר של Bang & Olufsen שמים דגש על שימוש בחומרי גלם איכותיים ביותר ועמידים לשימוש ממושך ונוח.

מהנדסי הסאונד המומחים של החברה מקפידים על תכנון וכיוונון אקוסטי מהדרגה הגבוהה ביותר לביצועים אקוסטיים טבעיים וקרובים ככל הניתן לביצוע המקורי.

Bang & Olufsen מעצבים ומייצרים מוצרים שתוכננו לעורר את החושים, לרומם את החוויה של האזנה והצפייה. ברצונם לספק את ההזדמנות לחוות תקשורת בדרך נוחה וקלה, באיכות גבוהה ומצטיינת..."

B&0


ומדוע אני פותח מבחן דרכים על מכונית בציטוט על חברה המתמחה באלקטרוניקה בידורית?

כי מיום בו הכרתי את השם הזה לראשונה אי שם בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, הבנתי כי זו הרולס רויס של עולם האלקטרוניקה. זו שכולם מסתכלים על המוצרים שלה בקנאה ומנסים לחקות.

B&O תמיד היוותה עבורי חברה שמייצרת מוצרים מדהימים.

 

הג'נסיס הקטנה שנמסרה לי כובשת אותי כבר בשנייה הראשונה, עוד לפני ששילבתי את חוגת בורר הנסיעה למצב דרייב, דאגתי לארגן לעצמי את המוזיקה שאני רוצה שתנעים את זמני בזמן הנסיעה, אך ברגע בו בוקעים הצלילים הראשונים, אתה מוצא את עצמך מגביר את הווליום כך שיעטוף אותך, ואתה לא רוצה לזכור בכלל לאן רצית לנסוע, ומדוע.

הצלילים העשירים, הצלולים והברורים כל כך, נותנים למי שנמצא כאן, בתוך ה-60  הזאת, כי הוא יושב למעשה בתוך אולם קונצרטים פרטי, והחוויה המוזיקלית לוקחת את הנוסעים אל מחוזות אחרים.

ואם הקוריאנים היו מגביהים את התקרה אולי אפילו יכולנו לפצוח בריקוד סוער.

המגבלה היחידה המוטלת על הנהג היא למצוא את מקור המוזיקה החביב עליו (תחנות רדיו אינטרנטיות, ספוטיפיי, קבצי מוזיקה שמורים וכו'),שיהיה מקור צלול ונקי מרעשי רקע, ואז לסגור את החלונות, ולשקוע אל תוך בועה.

ולמען מי שלא הבין את ההקשרים שבין שתי הפסקאות הראשונות, אסביר כי בג'נסיס 60GV מותקנת מערכת קול של B&O  וכל מילה מכאן ואילך מיותרת.

מבחינתי כאן אפשר היה לעצור את המבחן בציון כללי -עובר, ובהצלחה רבה.

 

כל מי שנחשף אל חללה המעוצב למשעי של ה- 60 הזאת מתפעל מההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, על הנדסת אנוש חכמה ועל שימוש בחומרים משובחים העוטפים את כל החבילה באווירה יוקרתית של כאלו העולות כפליים ממנה, ומגיעות בכלל מיבשת אחרת, וזאת המחמאה הגדולה ששומעים מאלו שכבר נחשפו איתי ליוקרתיות אחרות, שאומרים בקול רם (וללא טקט בכלל). "תשמע, יש לה את הקטע הזה".

 

זאת לא המראה אלא המצלמה של המראה שמוצגת על מסך פנימי

ג'נסיס 60GV היא הקטנה במשפחת הדגמים שעשו עליה בשנה האחרונה, אבל אל תתנו לגודל לתעתע.

מידות האורך והרוחב נדיבות ומחולקות בפרופורציות נעימות לעין, ויושבי השורה השנייה נהנים ממרווח רגליים מעל המקובל בזכות בסיס גלגלים גדול שמאפשר לשלושה מבוגרים לשבת מאחור בנוחות, ולאורך זמן.

המותג שנולד אך לפני 6 שנים נמצא כבר ב-17 מדינות ורושם הצלחה רבה.

האורחים שלי, שמתלווים אלי בשבת, לא מסתירים את התפעלותם. הם כבר נסעו איתי ברכבים רבים ויש להם מקורות להשוואה, ואם הם, כמייצגים את הלקוח ההדיוט, זה שאינו בקיא בפרטים הקטנים ובניואנסים העושים את ההבדל, חשים כך, אות היא וסימן כי עשו פה עבודה ראויה.

 


היום נתחיל בגן לאומי גבוה ורם באזור הכנרת, הודעתי בדרמטיות, וננצל את מזג האוויר הטוב, ואולי אפילו נרטיב עצמנו בהמשך היום.

חבריי סומכים עלי (כנראה) שאעשה להם יום נעים, ועל כן גם  הם מתרווחים איש איש במושבו, ונותנים לצלילים לדבר במקומם.

אבל, למען ידעו למה הגיעו, אני בוחר רגע בו הכביש ריק מתנועת רכבים אחרים, ומודיע להם חגיגית שיתכוננו לשיגור.

שיגור? של מה? שאלו.

תחזיקו חזק ותתכוננו, עניתי.

כפתור לגן עדן


בצד ימין למטה על גלגל ההגה ישנו כפתור צהוב עגול עליו כתוב -BOOST. כפתורים מן הסתם נועדו לשימוש, וכאשר לחצתי על הכפתור ולאחריו על דוושת הגז, הרגשתי כיצד מושב הנהג מתכווץ מייד ומחזיק אותי צמוד צמוד, ה-60 כאילו נורתה מלוע תותח בשריקה חשמלית, כל הנוף מבעד לחלונות הופך למטושטש, והמכוניות הרחוקות התקרבו אלינו במהירות מסחררת, ומד המהירות עף לעבר המהירויות המאוד לא חוקיות בכבישי ישראל.

 

כפתור מצבי נהיגה

כפתור השיגור הצהוב פותח ל- 60 את המבער האחורי שמגביר במקביל את הדופק ומד סיבובי המנוע של הלב שלך. ה-60 מנצלת בעשר שניות הנדמות כנצח, את כל 489 הסוסים הנחבאים אי שם בתוך חבילת המתכת הנאה הזאת, וכל חייך חולפים לנגד עיניך באותן עשר שניות ארוכות.

החיוך שעל פניך לא ימחק גם שעות רבות לאחר האירוע.

 

על צג המכוונים מופיע מד בצבע אדום שמבדיל בין מצב צריכה נורמלי לכזה החורג מכל נורמליות, וכאשר חולפות אותן עשר שניות המושב מתרכך ונותן לגוף תחושה של רפיון לאחר מאמץ מרוכז.

ולמה בעצם צריך את הכפתור הזה? שימושו העיקרי הוא לעקיפה מהירה, והורדת מרחק העקיפה, מה שתורם לבטיחות, מאידך יש להתאמן על תפעול הבוסט הזה לפני שימוש תדיר.

לאלו שחייבים לדעת, התאוצה ממצב עמידה עד מהירות 100 קמ"ש תמשך 4 שניות בלבד.

זה מהר מאד. נקודה.

 

במתחם ביג פוריה  עצרנו למילוי מצברים.

יש כאן  8 עמדות טעינה שוממות.

יתרון השבת.

4 מהן איטיות וארבע מהירות.

40 דקות (בלי סיכוי לקפה כי כל החנויות סגורות), מילאו לנו את הסוללה למאה אחוז, ומאפשר שקט לכל היום.

אנשים שעדיין חוששים ממכוניות מונעות חשמל ראוי שידעו כי עמדות ציבוריות לא אמורות לתת מענה למילוי סוללה מאפס, אלא לתת את 100-150 ק"מ שיביאו אותך בסופו של יום ארוך אל עמדת הטעינה הביתית, הזולה יותר מן הסתם.

 

היות ואני נוהג תדיר במצב רגוע, (גם ובעיקר מפחד משטרת התנועה), וגם רכבים חשמליים בעצם היותם שקטים במיוחד משליכים גם על הנוהגים בהם למתינות ורוגע, מה שיעיד על כך יותר מכל היא העובדה כי קיבלתי את ה-60 עם טווח נסיעה צפוי עד 325 ק"מ, וזאת על פי אלו שנהגו כאן לפניי ולחצו בלי חשבון, למרות שהיצרן מצהיר על 466 ק"מ, אך לאחר יומיים שהרכב שימש אותי בנסיעות כבר עברתי את טווח  ה-400 ק"מ, ומן הסתם לו היה נמצא אצלי יותר הנתון הזה היה הולך ומשתפר, כך היא התורה כולה על רגל אחת. סע רגוע תחסוך הוצאות.

פעם היה סלוגן כזה, לרכב אחר ובהקשר אחר:

או שתיסע באחריות או שתישא בהוצאות. הכי מדויק שאפשר.

 

100% סוללה. ככה מתחילים יום

גן לאומי ארבל, הוא התחנה הראשונה במסענו היום שיתמקד בתא שטח אחד סביב הכנרת.

..." שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. מי שביקר בהר ארבל יכול ודאי להעיד כמה חזקה היא עוצמת הטבע המורגשת מקצה המצוק. השמורה מציעה מספר מסלולים בדרגות קושי שונות עליהם נפרט מיד... יש כאן מצוק אדיר ועוצמתי שבנוי סלעי גיר ודולומיט. שיא המצוק מתנשא כ 390 מטרים מעל הכנרת (181 מטר מעל פני הים).





במצוק הארבל יש כ 350 מערות טבעיות (קרסטיות) שבהן חיו בני אדם מהתקופות הפרהיסטוריות. לאחר שהרומאים הכתירו את הורדוס למלך פרץ כאן מרד גדול ותושבי ארבל ומורדים נוספים התבצרו בחלק מהמערות שכאן ונלחמו בצבא הורדוס. למי מכם שמורגל הליכות אנחנו בהחלט נמליץ לבקר בחלקים אלו של ההר..."

גן לאומי ארבל



היות ומדובר בחבורת גמלאים עצלה, שמעדיפה יותר לנסוע ופחות ללכת, בחרנו הפעם לוותר על מקטע ההליכה הנאמד בשעתיים-שלוש, ולהגיע לכאן למטרה זו בהזדמנות אחרת.

הנוף הנשקף מהארבל מדהים בימים של ראות נקייה, וקצת פחות בימים עכורים כפי שהיה היום, אבל עדיין מרשים ביותר.

לא הרחק מההר נמצא בית הכנסת העתיק ארבל.

"... השריד העיקרי של ארבל העתיקה הוא בית הכנסת העתיק, המתוארך (על סמך העיטורים) למאות ה-2 ועד ה-4 לספירה. אתר רשות הטבע והגנים מתארך בניית בית הכנסת במאה הרביעית לספירה. בית הכנסת הורחב במאה השישית (כולל התקנת גומחה בקיר הדרומי, עבור ארון הקודש). בית הכנסת נחרב בשריפה במאה השביעית לספירה. שרידי בית הכנסת של היישוב העתיק שוכנים מצפון למושב ארבל. מבנה בית הכנסת בנוי באבני גזית וחלקו חצוב בסלע. בית הכנסת נבנה בבנייה יבשה מאבני גיר גדולות שבלטו על רקע בתי הבזלת שהיו סלעי הבנייה הנפוצים באזור. על פי השרידים שנמצאו הסיקו החוקרים כי מבנה בית הכנסת היה רבוע..."


בית הכנסת העתיק ארבל


אל התחנה הבאה במסענו היום, אנחנו נכנסים אל טבריה המנומנמת, חוצים אותה לכיוון צפון, וליד מגדל פונים ימינה אל רצועת החוף, ועם הניווט של הוויז אל חוף וילה מלצ'ט .

..."וילה מלצ'ט היא וילה בודדת, בסגנון האדריכלי אנגלי-קולוניאליסטי, השוכנת לחוף הכנרת, מול המושבה מגדל. הווילה נבנתה בשלהי שנות ה-20 של המאה העשרים, על ידי הלורד מלצ'ט וקרויה על שמו. המבנה תוכנן על ידי האדריכל בנימין צ'ייקין ביחד עם האדריכל זליג אקסלרוד.

הבית בעל שתי קומות ומסויד לבן. סביב הבית חצר מטופחת גדולה. את הבית מקיפה גדר. הבית הוכרז כאתר מורשת, על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל..."

וילה מלצ'ט

לו הייתי מתכנן את הטיול ביתר תשומת לב הייתי יודע כי ניתן לתאם ביקור במקום (04-6716205), אבל מה שלא עושים בפעם הראשונה, אפשר לחזור בפעם אחרת.



חוף הכנרת הצמוד לווילה נגיש לכל מי שחפץ בכך, אין כאן שירותים כלשהם ורצועת החוף זרועה פסולת של מבקרים קודמים, אבל שום דבר לא יכול לפגום בשקט וביופי הפסטורלי של החוף הזה, שעצים גדולים מטילים צל גדול, ומי שרוצה לשכשך במים רדודים ונעימים יכול לעשות זאת ללא חשש.

 

על מנת להגיע מכאן אל גן לאומי חמת טבריה, יש לחזור אל כביש סובב כנרת, ולנסוע אתו הפעם בכיוון ההפוך, לחצות את פאתי העיר שנושקים לאגם, ולהמשיך עד השילוט והחנייה של האתר.


התחלנו בביקור בעתיקות בית הכנסת במיצג מרהיב, בתוך מבנה עתיק של בית כנסת קדום עם רצפת פסיפס מרהיבה.

..." גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. מדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים... בתחומי פארק חמת טבריה נובעים להם מעיינות חמים תרמומינרליים בטמפרטורה המגיעה עד ל 60 מעלות צלזיוס ובהם יש מלחים, נתרן, סידן, אשלגן, סולפט וברומיד. יש כאן מערכת תעלות תת קרקעית שבעזרתה המים מופנים אל האתר השכן – חמי טבריה. כן, אתר המרחצאות המפורסם מקבל את המים שלו מכאן. מיד כשתיכנסו אל תחום הגן הלאומי תוכלו להבחין במספר נקודות בהן אדים פורצים מן האדמה. במתחם הפארק פזורות 4 בריכות ובכל בריכה מים חמים בטמפרטורה שונה שניתן להיכנס ולרחוץ בהן. זו כנראה האטרקציה הכי מעניינית של המקום..."





גן לאומי חמת טבריה


בימים אלו שתי בריכות מתוך הארבע נמצאות בשיפוץ מתקדם, ומה שיש קטן ופחות מזמין כאשר יש כאן יותר מידי מבקרים. מן הסתם ימות השבוע רגועים יותר, ובימים ד',ה' נמסר לי המקום פועל עד שעה 20:00.

 

כמה דקות נסיעה משם אנו פונים ימינה אל כביש 7677 העולה אל ההר.

מיד עם הפניה ימינה יש שלט חום עליו כתוב:

מצפה השדים (קלעת אל רול).

מבחינתי די בשם המסקרן הזה על מנת לעצור ולראות במה מדובר.

מגדל סלעי בזלת עצומים ערומים כאן אחד על השני, ושלט קטן מספר כך:

"... בעת התקופה העותומאנית בישראל לפני כמאתיים שנה  ועד ראשית המאה ה 19 פעלה קבוצת שודדים אשר מנתה כחמישה שודדים אשר היו אורבים לטיילים וסוחרים עוברי אורח בצמחייה ליד תלולית מתנפלים עליהם כאשר הם עוטים גלימות לבנות על מנת להידמות לרוחות שדים ,הם היו שודדים אותם ונעלמים.

בצר להם פנו לשלטונות ראשי השלטון בטבריה לצבא התורכי שפתר את הנושא במהירות שלח כוח צבאי ערף את ראשי השודדים ובאה גאולה על הארץ..."

מצפה השדים

 

כאן בכביש המפותל שמשמש אותנו תדיר כאשר אנחנו מגיעים מחלקו העליון, אני מאפשר ל-60 להפגין את יכולותיה הדינמיות הכובשות.

צמד המנועים החזקים מושכים במעלה הדרך, והמתלים האדפטיביים מקנים גמישות נסיעה ורכות המדמה רכיבה על ענן.

זה לא כביש בו מומלץ להפעיל את כפתור השיגור הצהוב, אלא להתנהל עם התנועה הזורמת עד לעיקול בו נמצא מצפה אורון שאול.


"... המצפור כולל פרגולה רחבה ומוצלת הנתמכת על ידי 8 עמודי ברזל איתנים. הכנרת הכחולה נמצאת ממש ממול בנוף הפתוח, המצפה מרוצף ברצפת בטון והוא בעל מבנה מלבני וחזיתו מחופה בקיר נמוך עם אבני בזלת... מצפה הנמצא בקצה היער מאפשר למעשה להביט לנוף המופלא של עמק הירדן, רמת הגולן, הכנרת ולמותניו של רכס פוריה המפותל והמקומר. בחודשי הקיץ יש קונטרסט מדהים של צבע צהוב (הצמחייה על ההר יבשה) וימת כנרת הכחולה ובוהקת ברקע שלו..."

מצפה אורון שאול

האורחים שלי סבלניים בדרך כלל, ובוטחים בי כאמור, אבל להסתובב יום שלם בלי ללעוס משהו עלול לגרום לתקרית חמורה, ושיבוש חברויות.

היות וזיהיתי את המצוקה השקטה עוד בטרם התפרצה, הודעתי כי אנחנו בדרך לפגוש פרות, במצבי צבירה שונים.

הס הושלך בחלל הג'נסיס המלכותית למשמע הבשורה המרנינה, ורק הרמקולים המשובחים של באנג אנד אולופסון זימרו שירי הלל.

מסעדת לימוזין ברמת ישי צברה במהלך שנות פעילותה הרבה תשבחות, ולאחר שעברה למשכנה החדש, התשבחות הלכו והתעצמו.

כפי שה-60 שמלווה אותנו בדרכנו מאופיינת בפריט עוצמתי שעושה את ההבדל, כך המסעדה החדשה שצמחה לממדיי ענק, וכיום יושבת ברומו של תל הצופה על עמק נרחב הפרוס מתחת, ובשעות אחר הצהריים, טבל העמק הזה בתאורת שקיעה כתומה מרהיבה.

השעה בה הגענו הייתה השעה בה אורחי סעודת הצהריים עזבו, ואלו של הערב עוד לא הגיעו, וכך התפנה עבורנו שולחן במהרה, על כן, ראוי מי שחפץ להגיע הנה כי יזמין שולחן מראש.


שלושה גברים רעבים הזמינו המבורגרים וקציצות בקר ונהנו מאד מכל ביס.

פשוט (ו)מושלם

מסעדת לימוזין

 

גם הג'נסיס 60GV שלקחה אותנו בשקט ובביטחון, גרמה לנו ליהנות מכל דרך, ומכל זמן שבילינו יחדיו.

עוצמה ויופי, חוכמה וסטייל הם מעיקרי הרכיבים של המכונה הקוריאנית הזאת שמן הסתם תצמח ותעשה גלים גבוהים בים החשמלי המקומי.

היה לנו לעונג רב.

 


ירון הולנדר (אבי ומושיק).

דצמבר 2022.

 

ג'נסיס 60GV רמת גימור TOP DOUL E MOTOR ULTIMATE

צמד מנועי חשמל.

הספק 489 כ"ס.

מומנט 71.4.

טווח מקסימלי 466 ק"מ.

נפח סוללה 77.4 קווט"ש.

צריכת חשמל במבחן 18 קווט"ש\ 100 ק"מ.

מחיר: 440,000 ₪.

 

 

 

עמדות טעינה מתחם ביג פוריה

צוק ארבל

בית הכנסת העתיק ארבל

חוף וילה מלצ'ט

חמת טבריה

מצפה השדים

מצפה אורון שאול

מסעדת לימוזין

תגובה 1:

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל