יום שישי, 24 בפברואר 2023

כוח כסף כבוד.

 
פריצתו של האביב המוקדם לחיינו השנה, שכנעו אותי כי צריך לצאת אל הטבע והמרחבים המוריקים, ואין כמו חברה טובה להעביר איזה יום או יומיים נפלאים.

רצוי גם להביא כמה חברים שייהנו באותה חברה.

לא מכבר הושקה בישראל הגרסה העדכנית לדגם ליבה של לקסוס. דור חדש (החמישי במספר) לדגםRX  שהושק לראשונה ב-1998 (בישראל ב-2006).

דגם זה הוא סיפור הצלחה שהחל עם השקת המותג, והראשון שהיה עם הנעה היברידית.

היה זה הדגם הנמכר ביותר של לקסוס בעולם לאורך שנים.



ה-RX החדש מציג מגוון רחב יותר של מערכות הנעה חשמליות. הדגם החדש כולל במקביל גם שיפור בביצועים דינמיים, עיצוב מרהיב, תא נוסעים מפואר מרווח ופתוח, סביבת נהג מעוצבת, מערכת מולטימדיה חדישה, וטכנולוגיה מתקדמת המעניקה לנהג ביטחון, נוחות, שליטה ותחושה מתמדת של חיבור לרכב.

ה-RX החדש מוצע בישראל, בשלוש מערכות הנעה, המאפשרות לכל לקוח לבחור את מערכת ההנעה המחושמלת המתאימה לצרכים שלו.

ה-RX 500h גרסת ביצועים עם מגדש טורבו.

טכנולוגיית כוח הנעה חדשה ובלעדית של לקסוס, מערכת הנעה חכמה של כל הגלגלים. המערכת מעבירה תחושה טובה יותר בין הכביש לגלגל ההגה ומספקת יציבות משופרת ודינמיקת נסיעה במהירות גבוהה.

ה-+RX 450h הוא דגם ה-RX הראשון שמאמץ את הטכנולוגיה ההיברידית פלאג אין של לקסוס.


הרכב ההיברידי RX 350h הינו חלופה יעילה למעוניינים לעבור ממערכות הנעה של דיזל ובנזין.

מכיוון ולא בחנתי בעבר את הדגם הזה, כך שאני מגיע נקי וחף מכל דעה קדומה, ונותר לי רק להעביר יד על המשטחים השונים ולהתרשם מאיכות החומרים המשובחת.

חומרים טובים איכותיים קל לזהות. בין אם זה העור הענוג של המושבים, ההגה הנעים ליד, או חלקי פלסטיק רך.

העיצוב הפנימי נעים לעין, וניכר כאן המאמץ להפטר מכפתורים מיותרים, ולכן מרבית מערכות שונות ברכב מתופעלות דרך מסך המולטימדיה הגדול.

פנסיונר חברת החשמל, המוטרד תדיר לגבי שקעי טעינה ברכבים אותם הוא בוחן, בדק ומצא כי ה-350 הזאת מפנקת את יושבי השורה הקדמית בארבעה חיבורי usb, שקע 12 וולט ומשטח טעינה אלחוטי.

לרשות יושבי השורה האחורית נמצאים שני שקעי usb, ואילו בתא המטען נמצא עוד שקע 12 וולט.

ומכאן ברור כי אף מכשיר נטען חשמלי לא יישאר יתום בזמן הנסיעה.

 

בבוקרו של יום שמש חורפי אני מגיע אל טרקלין התצוגה הנאה בפתח תקווה, וניסים החביב מביא לי את הרכב שנועד לי, דגם ה-h350 חדש חדש, בצבע לבן פנינה מלכותי וזוהר, עובר איתי על המערכות השונות, ושולח אותי לדרכי.

 

היום הזמנתי את חברות מועדון הגמלאיות, לטיול קרוב.

היות ואני מכיר את הנפשות הפועלות, אני יודע בוודאות כי מתי שהוא במחצית היום אצטרך למצוא עבורן מקום בו לועסים מזון מוצק, אבל, וזה אבל גדול, גם הנפש צריכה לשבוע, ואני זה שאמור להפתיע אותן בכל פעם מחדש בדיוק כפי שאני מצפה מהלקסוס המחודשת שתפתיע אותי.

והפתעות מהסוג שלה לא חסרות, למשל במעבר בכביש צפוף לא רק חיישנים רבים המקיפים את הרכב מכל צדדיו מתריעים על כל סכנה מוחשית, אלא במקרה והאיום מתגבר עובר רטט במושב הנהג שמעביר מסר ברור לנהג.



חלק מן המערכות והחידושים אני מכיר תוך כדי תנועה, ומתרגל אליהם חיש קל, וזו גדולתה של הלקסוס הזאת, שניתן להגיע אליה ללא כל היכרות מוקדמות, אבל האינטימיות בינה לנהג (או הנהגת) מתחילה מהר מאד.

וזה אגב, חלק משמעותי מתפיסת העולם בתכנון שלה.

 


כך או כך, בעוד הנשים שאיתי לא מרשות לי להגביר את הסאונד המוזיקלי כדי שאבחן את רמת הצלילות של הרמקולים המשובחים, ועסוקות בינן לבין עצמן בעולמות חייהן, אני מכווין את ה-350 אל העיר חדרה.

חברתי, בלוגרית הטיולים מלי אברמוביץ (https://www.touristit.co.il ) דיווחה לאחרונה על מקום חדש הראוי לביקור, בחדרה.

ארט טו גט כהגדרתו הוא סופרמרקט של עיצוב, אשר מאחוריו ניצב מפעל חיים של אמן.


ONE MAN SHOW 




המעצב אודי יפרח  לקח מבנה שהיה בעבר קופת חולים, קולנוע, ובית ספר, תכנן, בנה ועיצב מוזיאון אוספים שכולו צלילה לפנטזיה צבעונית קסומה.

אודי, מלקט אובססיבי, שמחזיר לחיים חפצים שאיבדו את קיסמם ושימושם, ונותן תוקף לאמרה כי הזבל של האחד הוא זהב לאחר.

כל חפץ, גדול כקטן אוגר בתוכו סיפור והיסטוריה, ובעיני אודי האמן, החפצים מקבלים מקום בתוך הספקטרום העצום של הבניין בן 20 החדרים ו-2000 המטרים המרובעים לפסיפס פסיכדלי של צבעים וצורות.

במקום פועל בית כנסת בשבתות וחגים, אולם מופעי מוזיקה, מקום לגמ"ח כלות, ועוד.



אי אפשר להישאר אדישים בתוך הבליל המתוק והמיוחד הזה.

הרבה אנשים הקימו בארץ מוזיאונים הבנויים על טהרת החפצים העזובים, אבל כזה דבר טרם ראיתי.

ארט טו גט

שעה ארוכה בילינו במקום, עד שהוחלט כי יש להמשיך לאתר הבא.

מה דעתכן על קצת מרגוע בטבע? שאלתי את אורחותיי, בכיף גדול נעניתי, היות וכך הפניתי את החרטום הגדול האוצר בקרבו מנוע בנזין בן שניים וחצי ליטרים, ומנוע חשמלי קטן יותר, ונתתי ל-250 הסוסים לרוץ בדהרה קלה לכיוון אגמון חפר.



המרשעת שעל הניווט שלחה אותנו אל צירי עפר כבוש הנמצאים על גדת נחל אלכסנדר, ובדיעבד יכולנו לחוש את יכולות ה-350 להתנהג על דרכים שאינן אספלט הדוק.

מערכת המתלים הרכה, וגובה הרכב מעל הקרקע, יאפשרו לכל משפחה שתרצה לצאת אל הטבע, ולא לחשוש מדרכים בתוואי משתנה. אומנם לא מדובר במקומות הדורשים יכולות שטח אכזריים, אבל הלקסוס הזאת משייטת בנינוחות ובקלילות וללא שום מאמץ.

ניתן להגיע ביתר קלות אל האגמון דרך קיבוץ עין החורש, אבל ככה לא עוברים בין פרדסים ושדות מעובדים שמפיצים ריח טבע טרי.

"... אגמון חפר הוא פארק צפרות שהוקם על ידי קק”ל ונפתח למבקרים לראשונה בשנת 2017. הפארק כפי ששמו מרמז, נמצא באזור עמק חפר, בסמוך לנחל אלכסנדר המוכר. לאחר השיקום הפך אגמון חפר למקום המציע טיול קצר שבו תפגשו פארק גדול עם תצפיות ושבילי הליכה המתאימים לכל המשפחה. האגמון הופך לאטרקטיבי ומבוקש במיוחד בעונת הנדידה של הציפורים. באזור האגמון יש נקודות תצפית מסודרות על העופות ומסלול הליכה נחמד וקליל סביב האגם. אגמון חפר מאפשר לכם מפגש קסום עם הטבע, במרחק של מספר דק’ נסיעה מהעיר..."


אגמון חפר

אפשר להעביר כאן שעה ארוכה של מרגוע (פחות מומלץ בימים חמים), אבל קיבתן הקטנה של אורחותיי החלה לשדר אותות מצוקה.

קח אותנו מהר ללעוס משהו, אמרו, ספק ציוו,

יאללה, אמרתי, היום נדגום משהו מיוחד, והפניתי את חרטום הספינה המלכותית אל עבר העיר קלאנסווה הסמוכה.

מסעדת שווארמה אבו אדם, התפרסמה בשל היותה מסעדה אשר במאכליה מתבשלים בבורות אש עמוקים באדמה, השמועות סיפרו על טעמים שונים ומיוחדים.



היות ואנחנו ביום של חקר ומחקר, מצאתי לנכון לבדוק מה עומד מאחורי השמועות.

הבנות, יש לומר היו מופתעות, ונלהבות.

בחרנו כולנו במנות אישיות עמוסות בשר, תפוחי אדמה, ופריקי (חיטה שנקצרת בעודה ירוקה ועוברת קלייה במדורות על אש גלויה).

היה אחר, וטעים. נקודה.

שווארמה באדמה, אבו אדם

השמש עוד עמדה במרום שמים, ונותר לנו עוד זמן לעוד קצת טבע על מנת להוריד את הקלוריות שצברנו בארוחה.

יער הרקפות בכוכב יאיר היה בדיוק המקום הנכון ברגע הנכון.

זוהי פיסת קרקע גדולה, שמורה מגודרת ומטופחת בלב הישוב הנינוח הזה. שביל עץ תחום מוביל את המבקר אל מרום הגבעה, בינות למרבדי רקפות וורדרדות, בגבעה הנמצאת מחוץ לגדר החורשה עולים בשביל הכבוש אל מצפה האחים, ממנה ניבטים למרחקים נופי הסביבה.


היה יום כיף אמרו לאחר מכן הנשים שאיתי בטרם התפזרנו, אבל מכיוון שנשים פחות ביקורתיות בעניין הנדון, ומסתפקות במוביל נוח ונעים, זימנתי לטיול מקיף יותר ארוך את עמיתי הגברים, חברי הפאנל הידוע בשמו "מועדון הגמלאים-אגף הגברים".



אנחנו לא בוחלים ביציאה מוקדמת אל המרחבים, ופתוחים לכל גחמה פתאומית שתצוץ על הדרך.

אי לכך אבי ועודי שמלווים אותי רבות, המתינו לי בשעה בה אנשים אחרים יוצאים אל עמל יומם.

הם, כמי שכבר השתתף במבחני דרכים רבים בשנתיים האחרונות כבר מנוסים בעין בוחנת, ופיהם היה מלא התלהבות של שמחת הגילוי.

כאשר אתה מגיע ממקום של מקורות להשוואה, יותר קל לשים לב לדגשים שונים.

עם חבריי הגברים אני יכול להגביר את המוזיקה בחלל הנוסעים, כך שנהנה יותר ממוזיקה איכותית ופחות מקשקושים פוליטיים, והרמקולים של הלקסוס עונים בהחלט על ההגדרה משובחים.

כאן מותקנת מערכת השמע מבית פנסוניק, וברמות הגימור היקרות יותר היא מגיעה מבית היוצר של מארק לווינסון.

כך או כך, הצלילים מגיעים נקיים וצלולים, ומפרים את שלוות המנוע השקט מאד של ה-350 שעמנו.

כאשר הדרום אדום, והשדות נצבעים אדום מדם הכלניות, אך טבעי הוא שנצא אל האתרים הללו, אבל בדרך אחרת.

לאחרונה שמעתי על מסלול במ"ה, והחלטתי כי זוהי סיבה טובה עבורנו.

"...שביל במ"ה (בטחון- מים- התיישבות) הינו שביל רכוב המחבר בין 14 אתרים מרתקים המספרים את סיפור ההתיישבות בצפון הנגב, החל מלפני הקמת המדינה ועד היום.

האתרים מגוונים ומעבירים את המטיילים בין הקשיים שנבעו מההתיישבות והצורך בהבאת המים לנגב, לצד התמודדות עם החיים בצמוד לרצועת עזה לאורך השנים.

בכל אחד מן האתרים תפגשו שלט שמספר על האתר, עם סירטון שמחייה את המקום ונותן טעימה של האנשים והסיפורים מאחורי השמות..."

מסלול במ"ה

על מנת להגיע אל תחילת המסלול יש לכוון את הרכב אל צומת יד מרדכי, להמשיך 2-3 דקות דרומה, ובצד שמאל של הכביש (יש לחצות בזהירות) ישנו שילוט המפנה אל דרך נוף נחל שקמה.

"... דרך נוף שקמה הנה דרך מצעים המיועדת לרכבים 4*2 לצורכי טיילות נופש ופנאי. ציר זה מהווה את השדרה המרכזית במרחב שקמה.

הדרך עוברת ממעלה נחל שקמה באזור ההר מזרחית לכביש 40 סמוך לקיבוץ דביר ומלווה את הנחל לאורך תבניות נוף משתנות, גבעות אזור פורה, ביתרונות רוחמה דרך רכסי הכורכר והסביבה החולית עד השפך בחוף זיקים.


נסיעה לאורך התוואי יוצרת עבור המטייל חוויה ייחודית של טעימת שונות וייחודיות נופית ברצף של שטחים פתוחים לאורך שדות חקלאיים, שמורות טבע יערות וכמובן נופי ערוץ נחל שקמה ויובליו.."

דרך נוף נחל שקמה

במרבית האתרים מתואר נתיב הדרך ממזרח למערב, בעוד אנחנו בחרנו לנסוע בכיוון ההפוך.

דרכי נוף שיצרה קק"ל יהיו רובם ככולם סלולים וברורים, ואף זו עונה על ההגדרה, כאשר נקודות מסלול במ"ה יהיו מפורטות עוד יותר בשילוט ייחודי שנעשה מחלקי צינורות מים בתחנות השונות.

התחנה הראשונה בה בחרנו לעצור היא דיר סניד.

"... תחנת הרכבת המנדטורית בדיר סניד הוקמה דרומית לכפר הערבי דיר סניד ונחנכה ב-1 בנובמבר 1920. התחנה פעלה על קו קנטרה-חיפה ושימשה לנוסעים ולמשא גם יחד. דרומית ובסמוך לתחנה עברה המסילה על גשר מעל נחל שקמה (בערבית: ואדי חסי). מאוחר יותר הקימו הבריטים מחנה צבאי סביב התחנה.

לאחר מלחמת העצמאות (עם ניתוק המסילה לרצועת עזה) נסגרה התחנה לשירות נוסעים והמשיכה לשרת רכבות משא. ב-1950 החליט משרד התחבורה לשנות את שם התחנה ל"יד מרדכי". אחרי מלחמת ששת הימים ופתיחת קו הרכבת תל אביב-עזה נפתחה התחנה גם לרווחת פועלי רצועת עזה וגם לנוסעים מתל אביב שהמשיכו מעזה לסיני. בשנת 1973, עקב סגירת קו הרכבת לסיני דרך עזה נסגרה תחנת דיר סניד באופן סופי..."

דיר סניד

כאן נמצא גשר גדול מקומר בקשתות מעל ערוץ הנחל שניכר בו הזרימה מהגשמים האחרונים.

המשכנו אל הנקודה הבאה והיא תצפית נחל שקמה, אשר בזמן שאין בו זרימת מים מתגלה כערוץ רחב בנחל, ושלוליות המבשרות כי המקום מיועד למעבר רכבי שטח.

הגברים שאיתי למדו כנראה שקל לפתות אותי לסור מהדרך, וכאשר ביקשו כוס קפה בנימוק משכנע כי השכימו קום, נעניתי לבקשתם ובהתאם למסלול נכנסנו אל קפה אוריוססס (כך במקור) בקיבוץ ארז.




כבר כתבתי בעבר על המקום החביב הזה שיש בו שלל פיתויים קולינריים מצוינים, ואווירה נעימה.

לאחר הקפה והעוגות טיפסנו (רגלית) אל גבעת הפרוג'קטור, המהווה אף היא אחת מנקודות המסלול.

גבעת הפרוז'קטור הייתה נקודה חשובה ומרכזית בחיי קיבוץ ארז בתחילת קיומו, הנוף הניבט מעל שווה את מאמץ הטיפוס.


אל גבעת הגמל הנמצאת במקביל לכביש 34 אני מגיע רבות כאשר אני בסביבה, ובכל פעם הגבעה הזאת משתנה.

מהפעם האחרונה בה הייתי כאן נוספה לה גרם מדרגות אבן נוחות, ודק עץ במרומיה.

כאן זו אחת התצפיות הגבוהות באזור לעבר צפון רצועת עזה.

נתיב הבמ"ה שולח אותנו להיכנס אל קיבוץ נירעם וממנו ממשיך הנתיב דרך השדות, אולם שער ברזל גדול וצהוב מונע את ההמשך, כך שאנחנו חוזרים אל הכביש ונוסעים במעקף.


מצפור אסף סיבוני
מצפור אסף סיבוני, ומצפור נביה מרעי הסמוך מביטים אף הם אל אזור רצועת עזה הסמוך, ומה רבה הייתה שמחתם של שניים מהטיילים עת הבחינו בטנק מרכבה שמנועו חולץ מקרבו, והמתין למנוע חלופי.

שתי מרכבות מכובדות
לא שיכולנו לעזור בהתנעה עם כבלים, אבל זו הייתה הזדמנות נדירה לשתף את הנוער המשרת, בחוויות אלו שהכניסו את עידן המרכבות המודרניות לצבא. וכאשר הבחנו במבטים שלהם אל מול סיפורי הדינוזאורים הבנו כי די בכך.

המגדל ונופו







אנדרטת חץ שחור היא תחנת חובה לכל מי שמטייל באזור, בהיות המקום אנדרטה מכובדת המקיפה את מבצעי וחללי חטיבת הצנחנים לדורותיה.

המקום הומה מטיילים ביחידים ובקבוצות, וניתן למצוא במקום שתי עגלות קפה, שולחנות לפיקניק ומתקני נופש פעיל.


בשלב זה של היום חשנו כי מיצינו את המסלול, ונקודות נוספות שחיפשנו לא מצאנו, ובמקום להתברבר סתם כך בשדות, לקחתי את חבריי אל באר מרווה הפופולרית והמשובצת בשטיחים אדומי כלניות.

כאן מצאנו מקום להניח בזהירות את הלקסוס הנאה שאיתנו ולתת לתמונות לדבר.

 



אחרית דבר.

לקסוס 350h היא אמנם הזוטרה במשפחת RX אך אין בזוטרות זו שום דבר חסר.

כבר ברמת הגימור הנמוכה ביותר זהו רכב נוח מהודר ונעים מאד, הן בכביש, והן בשבילי עפר כבושים.

משפחות שיכניסו את ה-350 אל ביתם ייהנו משעות רבות של פינוק ברמה גבוהה, ואפילו חסכוני במידה.

נסעתי ביומיים הללו מעל 400 ק"מ בצריכת דלק ממוצעת של ליטר לכל 13 ק"מ.

לא רע בכלל.

זו העונה הכי מושלמת לטיולים, ומי שנוסע במוביל שכזה ייהנה אפילו יותר.

בהרהור שלאחר נסיעה רצופה נטלתי מחבר הכנסת (ה)זוהר את ההגדרה הקולעת ביותר בשלוש מילים, לתאר את מהות הרכב הזה. (הכותרת לעיל).



ירון הולנדר (שירה, סמדר, מירה, עודי ואבי)

פברואר 2023

 

לקסוס h 350RX

רמת גימור Kyushu

מנוע (היברידי בנזין) 2.5 ל'

הספק (משולב) 250 כ"ס

מחיר (רכב מבחן) 414,777 ש"ח

 






ארט טו גט.

אגמון חפר.

שווארמה באדמה אבו אדם.

יער הרקפות כוכב יאיר.

 

דרך נוף נחל שקמה.

דיר סניד.

תצפית נחל שקמה.

קפה אוריוססס.

גבעת הפרז'קטור.

גבעת הגמל.

מצפור אסף סיבוני.

מצפה נביה מרעי.

חץ שחור.

באר מרווה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל