יום שבת, 19 במרץ 2016

ביירן, אלופת הליגה

·         הפוסט הבא מוקדש לזכרו של עמוס מנפרד הולנדר, אדם שידע להעריך נקניקיה משובחת.


יום שישי בערב, זאת כבר הפעם ה-34 שאני חוגג 22 אביבים לחיי, וכיאה לאדם צעיר תוסס שכמותי לקחתי את בני משפחתי לחגוג איתי את האירוע .
מידע מוקדם שהגיע לא מזמן כיוון אותי לבחור ב"ביירן".
מוסד קולינרי ששוכן ברחוב פרישמן 22 בתל אביב.
השמועות אומרות שגרמניה הגיעה לעיר, ואני כנצר לייקה ירשתי חיבה מסוימת למדינה ומאכליה.

כשהזמנתי מקום נשאלתי אם אני מעדיף "בפנים או בחוץ", התפלאתי יש לומר, כי מהיכרותי עם האזור לא ידעתי שיש אופציה ל"בחוץ", אבל היות ואנו אוהבים אינטימיות ומזג האוויר קצת קריר בערבים העדפתי את ה"בפנים".
ואכן, בהגיעך למקום היושב בדיוק על פינת הרחובות פרישמן וסירקין בת"א (חניה בחניון תל נורדאו הסמוך), תיווכח שיש שולחנות מספר על המדרכה שהם גם אזור המותר לעישון, ואנו החפצים באוויר נקי ובאווירה נעימה מוזמנים אחר כבוד פנימה - ושם יש אפשרות בחירה בגלריה, במפלס הרחוב או כחצי מפלס נמוך יותר ליד הבר.



האווירה המקדמת אותך עליזה ותוססת, המסעדה מוארת (בניגוד לטרנד החשוך בהרבה מוסדות דומים בעיר), ריהוט עץ בהיר וסמלים שונים הלוקחים אותך היישר לבאווריה.
מלצרים נמרצים זריזים  וחייכנים במיוחד (שאפו מיוחד ליוגב הכובש) מקדמים את פניך וממליצים בחום עם חצי גרמנית רהוטה על מבחר ומגוון המנות.
לנו זאת פעם ראשונה במקום, וכמי שמחפשים ריגושים בטעמים חדשים אנו נוברים בתפריט מנסים להפעיל את הדמיון עם חוש הטעם.

הדבר הראשון שתופס לך את העין, כמי שחי בעיר הזאת ורגיל לרמת המחירים הלא תמיד הגיונית (בלשון המעטה) הם מחירי המנות שאף אחד לא חוצה את קו 90  השקלים, מסתבר שאפשר להתפרנס בכבוד מבלי לעשוק את ציבור הסועדים ואף לשרוד ככה כבר כמה שנים. (פרטים נוספים בהמשך)

מנות פתיחה נועדו לתת לך כיוון ולהרגיע את הקריז של הרעב ולהכין אותך לבאות.
בחרנו בברעצל (יעני בייגל ) שהגיע חם ורך בלווית קערית חמאה מתובלת ונעלם כאילו לא היה, ובביירנוורסט.


וורסט כבר למדתי בביקוריי בגרמניה זה שם הקוד לנקניקיה. ואכן הגיעה נקניקיה שמנמנה מבשר של חיה לא אהודה בארץ על מצע כרוב לבן ובייקון.
הנקניקייה הגיעה צרובה ומחורצת  בפלחים  שחשפו את תוכנה.
כל סועד התכבד בפיסה ופה אחד הוחלט שזה נורא טעים. בינגו ראשון שהופך את ההמתנה למרגשת לקראת הבאות.
נועה "שלנו" הבררנית הזמינה שניצל עוף שהגיע עם הררי צ'יפס שמנמנים וזהובים,
נועה "שלו" ביקשה "קורדון ביירן סטייל" שהתגלה כשניצל ענק של בשר לבן ממולא שינקן, בייקון וגבינת גאודה ומגיע עם פירה (אחד מה"אסים" המנצחים של המקום) קטיפתי ונימוח.

הסנדוויץ בחר ב"שוקרוט גרני אלזס". מאכל המורכב משלוש יחידות בשר שונות – אייסביין, קנקרוורסט (עוד נקניקיה) וצוואר לבן מעושן שבא על גבי כרוב כבוש (מצויין) וזאוורקראוט (שאין לי מושג מה זה אבל היה טעים מאד). שני הבשרים האחרונים כבשו בטעמם, וסך הכול מנה טובה ומאד מיוחדת.
יורש העצר החליט ללכת על נקניקיות וקיבל צמד שוויצרוורסט – נקניקיות צרובות המכילות גבינה שוויצרית . במרכז הצלחת נחה ערימת פירה שהייתה בת לוויה חיננית למנה הבשרית.



הזוגית הלכה על הגרסה המקומית לשניצל בקר – שניצל היער השחור, שכיסה צלחת גדולה ועליו קרם פטריות בשמנת.


זו מנה שיכולה להשביע שניים בקלות, חמשת הסועדים האחרים עזרו לה בטעימות לסיים אותה.





החוגג התייעץ עם המלצרית יודעת כול, שהמליצה על מנת היום :

קוטלט עבה ועסיסי שהגיע עם סלט תפוחי אדמה ,בצל ובייקון  ( מצויין) ולצידו כרוב אדום מתקתק (מתובל בקינמון) עדין וטעים.

את המנה הזו ליוותה כוס של חצי ליטר בירה "שפאטן" (30 ₪) ,קלה שונה וטעימה.
לשולחן הוגשו גם קעריות סלט ירקות שהפתיעו עם פיסות כרוב כבוש (אחר) והיו רעננות במיוחד.


שישה סועדים התכבדו בקינוח מוס שוקולד (מוס היער השחור) שהתגלה כמעדן שוקולד  סמיך מעולה ומורכב שנתן לארוחה מכת סיום מנצחת.
כשאני נתקל במקום מפתיע שכזה אני מבקש להכיר את האחראי(ם) להצלחה, וכך הגיע אלינו עופר, שף המקום ששמח לשמוע על ההתלהבות שלנו והתרשמותנו החיובית מהאוכל, סיפר לנו על תולדות המקום, על ההתלבטויות לפתוח מקום כזה בישראל ועל תכניות ההתרחבות העתידיות (ויש למה לחכות).
אבא שלי, מנוחתו עדן, נולד באוסטריה וכשהיה פוגש נקניקיה חיננית היה מתרגש כילד ודמעות אושר היו מציפות את עיניו. לא שהיו הזדמנויות רבות כאלה בישראל בימי חייו, לכן לו היה חי היום אני מניח שהיה שוכר דירה ברחוב פרישמן מול מסעדת "ביירן" , ומאמץ את עופר השף כבנו הרביעי.
אני מקווה שבמקום בו הוא נח יש מעדנים שכאלה גם לנשמות, ולזכרו התמידי אני מאמין כי ברית ידידות נפלאה נכרתה ביני לבין "ביירן".
שילמנו סך של 490 שקלים (סבירים ביותר )לשישה סועדים שנהנו מאד.
מומלץ בחום, לאלה שאוהבים את המאכלים הללו ולמי שמחפש ריגושים קולינריים חדשים ושונים.

ל"ביירן" שלוחה בשוק שרונה החדש ובקרוב עוד שלוחות בערים אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל