יום ראשון, 16 באפריל 2023

80 כוח ג'י.


 מאז שמותג ג'נסיס החל את פעילותו בארץ לפני כשנתיים, הוצגה סדרת רכבים לפי סדרת מספרים עולה. 60, 70, ו- 80. (ולקראת סוף השנה תהיה גם סדרת 90).

לכל דגם יש חלוקה פנימית בין מנועי בעירה פנימית למנועי חשמל, ובין גרסאות סלוניות לאלו המוגבהות בתצורת SUV.

 


לאחר שכבר בחנתי בעבר שתי נציגות 60 ו-70 מוגבהות, הגיע זמן לקבל לידי את הגרסה החשמלית של ה-80 הסלונית והמפוארת.

אקדים ואומר כי כלל דגמי המותג מגיעים בעיצוב והידור פנימי, בטכנולוגיות מתקדמות, באיכות חומרים ובאיכות בנייה המכוונת לרף היוקרתי של השוק, ואם באותו פלח שלטו עד לא מזמן מספר מותגים קטן, ברמות מחיר גבוהות, הרי שג'נסיס באה לתת פייט במגרש שלהן, במחירים שיגרמו לכל לקוח פוטנציאלי לחשב מסלול מחדש.



ה-80 הלבנה והצחורה שנמסרת לידי אינה שונה אם כן מהתיאור הנ"ל.

היא ארוכה מאד ומרשימה, עם חמישה מטרים אורך שיעמידו בצל את מרבית הרכבים שיעמדו בצידה, יש לה חרטום מאד בולט, ועם מרווח סרנים של שלושה מטרים, המבטיח כי הנוסעים ייהנו מרווחה מושלמת בכל נסיעה.



הרכב בנוי מחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, לצד מושבי עור מפנקים וחיפויים מעץ אמיתי.

ולכן, התחושה המיידית היא כניסה למקום של קלאסה מכבדת.

הישיבה נמוכה, כמקובל בסוג זה של רכבים, אולם באמצעות הכיוונים החשמליים ניתן לכוון את הגובה הפנימי.

אני מקבל פירוט מלא ומקיף על המערכות השונות, ורואה כי אומנם היצרן מצהיר על טווח מקסימלי של 520 ק"מ בין טעינות, אבל כמו במקרים קודמים, אלו שנסעו על הרכב לפניי, לא ריחמו כפי הנראה, לא עמדו בפיתויים (שאבדוק גם בעצמי), ולחצו על דוושת הגז, כך שקיבלתי אמנם סוללה טעונה במאה אחוז אך עם טווח של 437 ק"מ, שזה אגב לא מעט בכלל, ומספיק דיו למרבית הצרכים שלנו ביום יום.

כמו כן, בהיותו הדגם המפואר והטכנולוגי בקבוצת הדגמים, מנוצל הגג הגדול כיחידה להמרת קרני השמש לאנרגיה כתא סולארי גדול, אולם עד לכתיבת שורות אלו איני יודע האם הדבר מבטיח כי אם הסוללה תתרוקן מסיבה כלשהי לחלוטין, עדיין תעזור האנרגיה הזאת להבאת הרכב על גלגליו אל עמדת טעינה קרובה.

בכל מקרה הטעינה הזו עוזרת לסוללה בכמה אחוזים.

מה שאני כן יודע הוא כי הותקנו בכל אחד מהסרנים מנוע חשמלי עוצמתי המפיק כ-185 כ״ס (136 קילוואט), ויחד הצמד הזה מניע את כל ארבעת הגלגלים ומפיק כ-370 כ״ס, ומייצר מומנט מיידי של 70 קג״מ, מה שמאפשר תאוצה בזמן של 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.

מספרים יבשים שיבואו לידי ביטוי על הכביש במהלך היומיים הבאים.

לרשותי עומד יום שישי רגוע בו אזמין חברים בעלי רכב חשמלי אחר, ליהנות מהלאקצ'רי (אגב, לרכב רמת גימור אחת-לאקצ'רי), להרגיש, ולו לכמה שעות, איך החיים נראים בצד הזה של האלפיון, ולטייל בניחותא סתם כך, עם מציאת מרגוע לנפש ולבטן גם יחד.

חברינו יוסי וסמדר מתמקמים בספסל האחורי, ומרחוק אני שומע התלהבויות סמויות.



בחרנו לנסוע אל יער אילנות הנמצא על כביש 4 צפונית לישוב קדימה.

"... מדובר בפארק ענק עם המון שטחי מדשאות, שולחנות פיקניק, מסלול הליכה נגיש ויפהפה שמוקף גן בוטני מיוחד ועוד כמה אטרקציות נחמדות... גן בוטני אילנות הוא פארק ייחודי,


מטופח ויפהפה שבו מגוון עשיר מאוד של עצים מכל רחבי העולם. ברחבי הגן הבוטני עובר מסלול הליכה מעגלי, נגיש ומסודר שלאורכו תפגשו כ-700 מיני עצים מקומיים ומאוקלמים בישראל.

הגן הוקם בשנת 1950, ושוקם מחדש בשנת 2014 על ידי קרן קיימת לישראל. אורכו של שביל הטיול כ-2.5 ק”מ והוא נגיש לכל אורכו. בתחילתו של המסלול אזור עם ספסלי פיקניק רבים, ולאורכו תגיעו אל פינות ישיבה יפות והמון מרחבי דשא. ליד העצים השונים יש שלטי הסבר וכתבי חידה שתוכלו לפתור באמצעות סריקת QR עם הניידים שלכם. ברחבי הגן הבוטני יש גם שלטי הסבר על סוגי הציפורים שמבקרות כאן..."

יער אילנות

היום האביבי הנעים שהגיע אחרי מספר ימים סוערים, מאפשר להתהלך בשבילים, ולהתעניין בחי ובצומח ברחבי הגן.




כיוון שלא על הנפש לבדה יחיה האדם, צריך גם למלא את הבטן במשהו, הפניתי את החרטום הארוך צפונה אל עמק חפר, המרוחק כרבע שעה, ושם מצאתי את אלה פטיסרי.

אלה פטיסרי


בית קפה קטן (כשר) וחביב הממוקם בשוליה של תחנת דלק.

באנו בשביל קפה ומתוקים אבל לבסוף בחרנו גם באלו המלוחים שהיו טעימים, וגם בעוגה שנתנה את הפוש ליום שלם שהיו בו רק דברים טובים.

עד כאן בחנו את ה-80 בחברה שלא נותנת לי להתפרע חלילה, או להגזים ("לצורך ההיבט העיתונאי"), ולכן בנסיעה שלווה שכזו, בה אני בוחר את הכיוון ומפעיל את המערכות ששומרות על המהירות וציר ההתקדמות, אין דרמות גדולות ואין יותר מידי מה לדווח.

נעים נוח ובטוח.

אבל האם זה מספיק?

 

לצורך העמקת המבחן, אני דואג לצרף אלי אנשים שלא נרתעים כאשר אני מעביר את בורר מצבי הנסיעה לספורט, ובודק מי עמיד יותר להפתעות וללחץ.

לצורך כך התייצב מושיק בשבת בבוקר, והשיב בחיוב להצעה שלי לגבי המסלול המיועד.



לא שהייתה לו בכלל אופציה לסרב, אבל זה שאוחז בהגה השלטון צריך לדעת לרצות את מי שבוחר בו.

(סתם קפצה לי לרגע הארה בעלת הגיון פוליטי).

לשם ההתחלה, אנו יוצאים מגבעתיים לכיוון צפון, כאשר עומדים לרשותנו 484 ק"מ חשמליים.



יש לדעת (ולזכור) כי מעבר בין מצבי חסכוני-מותאם וספורט עשוי להוריד את טווח הק"מ עד 30 ק"מ לערך.

הפעלת מזגן  תוריד עוד כמה ק"מ, וככה כל טמפרטורה כלפי מטה.

הפער בין מצב ספורט עם מזגן קר עד לחסכוני ללא מזגן בכלל יכול להגיע אף ל-80 ק"מ הבדל !!!!

מצד שני, ברגע בו נחוש כי נעים בחלל הרכב, אפשר להרים את הטמפרטורה הפנימית ולהגדיל את הטווח.

מטולה, שנמצאת בשפיץ של ישראל, מרוחקת מגבעתיים בסך הכל כ-157 ק"מ, שיהיו קצת פחות משעתיים נסיעה. (בהנחה שהכבישים פנויים, ונסיעה חוקית בלבד).

אם כך, מטולה תהיה היעד, ומה שנמצא לפני ואחרי יכנס בשמחה ללו"ז.

 


בעבר כתבתי כי כאשר החברה נעימה והמוביל נוח הדרך הופכת לקלה ושמחה, ועד שמישהו מהפיזיקאים יהפוך את זה לנוסחה שיש בה אותיות יווניות ונזק נצחי לתלמידי הקבצה ב', אנחנו נהנים מהשקט של המנועים החזקים, והמוזיקה הצלולה הבוקעת מהרמקולים.

גם כאן, כמו באחותה ממשפחת ה-70, יש תפריט של צלילי שקט כמו רחשי ג'ונגל או פכפוך מי נחל.

צרצרים ופרפרים באמזונס-רחש ציורי בגליל
כמה פעמים חלפנו בכביש 90 ליד הישוב יסוד המעלה, ולא עלה על דעתנו להיכנס פנימה?

אז היום, בהחלטה של שבריר שניה, זה עלה.



שמתי לב כי כמעט כל מקום ישוב בארץ שגילו מאה שנה פלוס פלוס, יתהדר ברחוב אחד שיקרא ראשונים או המייסדים, ויסוד המעלה אינה שונה אם כך מכלל זה.

"... יסוד המעלה הוקמה ב-1883 על שפתו הדרום-מערבית של אגם החולה. היא הייתה מהמושבות הראשונות שהקימו אנשי העלייה הראשונה, והמושבה השנייה שהוקמה בגליל העליון אחרי ראש פינה... בסוף 1884 התגוררו במקום בבית אחד 12 משפחות שכללו 36 נפשות, כשהן מופרדות על ידי מחיצות. המייסדים סבלו מרעב וממלריה ששררה במקום רווי הביצות..."


יסוד המעלה

ברגע בו התחלנו להסתובב במושבה, נזכרתי כי יש כאן איזו פינת חמד אותה לא פקדתי שנים רבות, ובעזרתה של הנווטת, והשילוט במקום טרחנו ונסענו אל אחוזת דוברובין.

"... סיור במקום הוא עדות לחיי האיכרים בימי העלייה הראשונה ותפאורה לסיפורים על חלוצים וציונות. במקום ישנם מייצגים מהעבר שחזור של חדרי המגורים והמטבח על חפציהם וכליהם. במקום מוצג גם סרט קצר שמתאר בדרך חווייתית את שנותיה הראשונות של המושבה.





זהו מסע אל העבר באווירה של פעם, שמציע להשתמש בחפצים כתפאורה, ללבוש אותם לצילומים ולדמות בעזרתם את החלומות, האהבות, האכזבות וההצלחות של ראשוני המייסדים..."

אחוזת דוברובין

המקום כל כך פסטורלי ושלו, ואנו המבקרים הבודדים הבוקר שנמצאים כאן.

את פנינו מקבל יובל, סטודנט במכללת תל חי, שפותח עבורנו את המוזיאון.

במוזיאון אנו מוזמנים לסרט והסברים באולם הנאה שהתחדש לאחרונה בכורסאות נאות.

הסרט הקצר והמעניין מספר את תולדות המקום והאנשים שהתעקשו להיאחז בו, למרות הקשיים והמחלות, ולפי הקיים היום אפשר להעריץ את התמדתם פועלם ועקשנותם.

מעבר להיותו אתר היסטורי המקום משמש גם כאתר אירועים לחתונות ומסיבות.

החרמון הלבן שקיבל תוספת שלג בשבוע האחרון מביט מלמעלה על העמק הירוק, מה שמשכנע אותי כי עלינו להיכנס אל מפל התנור, ולחזות במצב הזרימה.



אנשים רבים חשבו בדיוק כמוני, והחניון המלא ברובו מעיד על כך. מסלול הצעידה הקצר אל המפל דווקא לא עמוס במיוחד, וכנראה מרבית המטיילים בחרו לעלות את מעלה נחל עיון.

מי התנור מכים בחוזקה בדופן צלע ההר, ואנחנו חוזרים ומתפעמים ממופע זה של הטבע.

מה שמפתיע אותי הוא כמות המים היורדת בעוצמה רבה יוצרת ענני רסיסי מים, אבל בערוץ הנחל לא זורמים מים רבים.

מוזר.

כאשר אני מחפש אתרים לטיולי אני בוחן תא שטח ומחפש בו נקודות עניין. כאלו שאני מכיר וכאלו שלא, וככה מצאתי במושבה מטולה את פארק המעיין.



הווייז מכוון את הרכב אל רחוב נאה בו בתי מגורים ועל דופן הגבעה עולה שביל סלול המוביל אל רחבה מרוצפת, ודשא במדרון. כנראה במקום המתאים למופעים, אבל בצד המשטח ליד עץ גדול יש בריכת אגירה קטנה, וזרזיף מים שממלא אותה וממשיך הלאה.

פארק עירוני קטנטן המשמש בעיקר את דיירי השכונה.

מצפה דדו, הינו מצפה ידוע ומוכר לכל מי שביקר במטולה לפחות פעם אחת (או יותר), והנוף הניבט ממנו ביום יפה, מגיע למרחקים.

גם השכנים העוינים מעבר לגדר לא מהווים איום ליום כל כך יפה, אבל יודעי ח"ן ממשיכים על אותו כביש שמשמש היום כאתר לעבודות פיתוח, וצריך לנהוג בו בזהירות, למרחק של מספר ק"מ בודדים על מנת להגיע אל מצפה רותם.


"... אי אפשר שלא לבקר במושבה מטולה מבלי לקפוץ למרפסת התצפית עוצרת הנשימה שבמצפה רותם. נוף השדות המלווים את ערוץ נחל עיון, עמק החולה, קרן נפתלי, מדרונות רמת הגולן וגם החרמון. מקום מושלם לפק"ל קפה או פיקניק של יין וכריכים..."

מצפה רותם

הנוף מכאן הוא של שדות משובצים בגידולים חקלאיים, ומטעי עצי פרי, הרים ועמקים, ואפילו את חניון מפל התנור רואים מכאן.

 


יש פעמים בהם במהלך טיול אני שואל את עצמי האם לנסוע בכביש המבודד/ הצר/ המתפתל והבעייתי הזה. וכאשר הספק מנקר אני מחליט לעיתים כי הסיכון שבדבר אינו שווה את הדבר עצמו, וככה הייתה גם ההתלבטות האם להמשיך ולהגיע אל המצפה או לוותר, ואני שמח שלא ויתרתי לעצמי, ומצאנו את המקום המקסים והמיוחד הזה.

רק לנסוע בזהירות, בעיקר אם מגיעים עם רכב נמוך.



בצהרי שבת, לאחר יום בו הסתובבנו בדרכים, ובטבע, הגיע זמן להכניס אנרגיה לבטן, ומה טבעי יותר מאשר לנסוע אל צומת מחניים, הנמצאת ממילא בדרכנו חזרה, ולנעוץ שיניים בהמבורגר המיתולוגי שיש שם.

להפתעתנו גם בסניף המהיר נמסר לנו כי זמן המתנה צפוי קרוב לשעה !!, אי לכך, והיות ואי אפשר לעצור גברים רעבים, וגם העובדה כי בחודש וחצי האחרון נמנענו מבשרים מגולגלים בלאפה עם טחינה, התמזל מזלה של מסעדת אלבאשא בתחנת הדלק, לגלגל עבורנו לאפה של שאוורמה סבירה, שתסתום את שיצר היום הזה.


בזמן בו מילאנו את כרסנו, החשמל זרם אל קרבי ה-G80 שלנו, ודאג לתת לנו את השקט לחזור אל המרכז בבטח.

עכשיו זה הזמן בה אפשר לבחון את ביצועי הקצה של ה-80.

(במגבלות החוק, כמובן).

מצב ספורט הוא עונג צרוף בו העוצמה המתפרצת פשוט מעיפה את ה- 80 כמו טיל שיוט, בשיגור שקט ומאד קליל ונינוח, המשאיר את הרכבים סביב כאילו במצב עמידה.

לחיצה קטנה והם הרחק מאחור. נשארים עם לסת שמוטה.


מחט הצריכה מרקדת בחדווה וגם זו שלי.

זה קורה כל כך מהר, כל כך בשקט, וכל כך יציב ובטוח עד כי קל מאד לעבור את מהירות הקול.

(זו הגדרת הזמן בה אתה חושב, ואז אומר לעצמך (בקול)-חביבי הגזמת, תוריד את הרגל).

גם בסיבובים חשים כי מרכז הכובד הנמוך גורם לרכב להיות צמוד לנתיבו גם במהירויות פחות סבירות, וזאת מבלי להרגיש שיש בזה סיכון כלשהו.

 

ג'נסיס G80  מגדירה מחדש את היחס בין יוקרה וסטייל לתמורה כספית, שכן על מנת לקבל את כל אלו לא חייבים לשלם יותר, אלא פחות. פחות ממה שמובילי הליגה הבכירים מציעים, מבלי להבין כי התחרות בעיצומה, ויש שחקן צעיר שבא להוכיח את יכולותיו במגרש שלהם.

חצי מיליון שקל זה המון כסף, ובטח כסף ששמים על נכס שעומד ברחוב, וערכו יורד עם השנים, אבל החיים שלנו שאינם נמדדים רק מאפס למאה או במה שצברת, מכילים ריגושים וחוויות שהן סיפור חיינו, ונדמה כי חוויות שיצברו עם ה-80 הן חוויות מהסוג שאנחנו אוהבים לזכור.

לפחות עד שתגיע טובה יותר.

 









ירון הולנדר (שירה, סמדר יוסי ומושיק)

אפריל 2023

 

ג'נסיס 80G

חשמלית

הספק (משולב) 370 כ"ס

מומנט 70 קג"מ

צריכת חשמל (במבחן) 5.7 קווט"ש לכל 100 ק"מ.

מחיר 499,531 ש"ח

 

יער אילנות

אלה פטיסרי

 

יסוד המעלה

אחוזת דוברובין

מפל התנור

פארק המעיין

מצפה דדו

מצפה רותם

 

שווארמה אלבאשא

תגובה 1:

  1. רכב מנהלים מדהים ויופי של טיול

    השבמחק

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל