בסוף
השבוע האחרון ציין העולם, עוד פעם, כך וכך שנים להיווסדי, ולאור האירוע, נקבע כי אקבל
לסוף שבוע ארוך סקייוול דגם ET5 שבחנתי בעבר, (נסיעת מבחן לסקייוול) אבל ברמת גימור XR, כאשר השינוי היחיד בניהם
מעבר למחיר, היא הסוללה הגדולה אשר מוסיפה 89 ק"מ לאחות הקטנה יותר.
מעבר לזה
הרכב זהה לחלוטין.
שתי הגרסאות זו לצד זו. מצאו את ההבדלים. |
בניגוד למרבית הרכבים הנמכרים כיום, פתיחת הדלת
במגע אפשרית לנהג בלבד, וזה לדעתי מוזר ולא מובן מדוע.
הסקייוול מרווח מאד, בנוי מחומרים הנראים ומרגישים איכותיים ועמידים, והם כאלו גם לאחר שנה אינטנסיבית מאד.
הדשבורד
יצוק בפלסטיק משולב עור עם דיפונים דמויי עץ.
עיצוב
נעים לעין ובהחלט מעניק תחושת פרמיום.
החוגה
הגדולה במרכז הקונסולה שבין המושבים, מחלקת את מצבי הנסיעה, למצבי נסיעה אחורה, קדימה
וספורט, לא מסובך יותר מידי.
מרבית
פעולות תפעול הרכב מבוצעות על המסך הגדול כמרבית הסיניות, כל התפריט מופיע בעברית ברורה, ולאחר
זמן קל לנווט בין התפריטים השונים.
על המסך ללא קשר לטלפון יש וויז מובנה.
הגימיק
הסיני התורן נמצא על המסך בו ניתן לבחור אחד מתוך שלושה מצבים.
מצב מסיבה
יוצר אורגן אורות ומוזיקה קצבית ביותר, מצב לינה בשטח פותח דלת אחורית ומשמיע מוזיקת
רקע נעימה, ומצב שינה מוריד את מושב הנהג, מרים הדום חבוי, ומשמיע קולות רקע מרגיעים
כמו מפל מים, גלי ים, גשם, ציפורי יער ועוד.
בניגוד למוצרים רבים המגיעים מעבר לחומה הגדולה
אין כאן עוזר.ת אישי.ת המופעל בקול.
חיסרון הפונקציה הזאת לא הורגש כלל.
תא האכסון
שבין המושבים מקורר אבל לא גדול מידי.
תא המטען
האחורי גדול ומרווח, ומתחתיו תא קטן לאכסון כבל טעינה.
לרשות
יושבי השורה האחורית עומד גם שקע חשמל ביתי ושני שקעי usb.
יושבי
השורה קדמית ייהנו משני שקעי usb,
שקע 12 וולט ומשטח טעינה אלחוטי.
בדיוק
כפי שכתבתי לפני שנתיים הסקייוול נוח ונעים לנהיגה, והתחושה שנוהגים ברכב גדול עם נוכחות
על הכביש שאי אפשר להתעלם מקיומו.
הנסיעה
שקטה וחלקה, ואת שקט הרחש החשמלי ניתן לשבור עם האזנה לכל מקור מוזיקלי המתנגן ברמקולים
המפוזרים סביב.
במצב ספורט הסקייוול מזנק בכל רמזור בקלילות של אצן אולימפי, מה שלא משפיע כהוא זה על ירידת טווח. כנ"ל הפעלת מזגן לא גורעת אפילו ק"מ אחד, וזה יפה.
בקרת השיוט
האדפטיבי לא עקבית בתגובותיה, ולעיתים נדמה שהיא שוכחת לשמור מרחק בבלימה לרמזור, או
ששומרת מרחק במהירות פחותה מזו שנקבעה, גם אם הנתיב ריק ורכב נוסע בנתיב מקביל, אבל
קלה לתפעול.
לוח הזמנים של סוף השבוע לא מאפשר לי נסיעה
מקובלת למרחקים ויעדים רבים, ועל כן הצעתי לזוגתי הנצחית להצטרף אלי לנסיעת שישי
רגועה לאזור עמק יזרעאל.
היא, שמעולם לא ביקרה בכפר קמא שמעה על
מחלבה קטנה שנמצאת שם.
מרגע שנכנסים אל כביש הסרגל נפקחות העיניים אל
השדות הירוקים המקיפים מסביב.
הפתעה נעימה בדרך פוגשת אותנו על כביש 65 בכניסה לעפולה.
מקטע הכביש הממשיך מכאן עובר מהפך בימים אלו,
ומכאן הוא הופך לדו נתיבי עם גדר הפרדה מבוטנת בין הנתיבים, זהו מקטע חדש מהיר
ונוח שיחסל את העומסים שהיו כאן תדיר.
בהמשך הדרך נשתלב למקטע ישן בן נתיב אחד ללא
הפרדה, שאני מקווה שישתנה אף הוא בקרוב.
עצירה ראשונה אנו עושים במנחת מגידו. כאן
עד לא מזמן היו מרבצי כלניות בשלל צבעים, אבל כרגע צמחיית בר ירוקת עלים גדולים
תפסה את מקומן, ורק שלולית עצומה בלב החורש מוכיחה שהחורף נכח כאן עד לא מזמן.
הרפתקנים חסרי חוש הומור מוזמנים לנסות לחצות את השלולית הזאת, אנחנו לא בעניין, אפילו לא ברגל.
מי שנכנס לראשונה בחייו לכפר קמא שם לב כמה הכפר
נקי ומצוחצח, מרבית תושבי המקום מתניידים בקלנועיות חשמליות או בטרקטורונים קטנים.
התושבים מאירי פנים ואדיבים מאד, והתחושה של
ביקור בחו"ל, ואני ממליץ למי שמגיע להשאיר את הרכב היכן שניתן, ולהסתובב
רגלית בעיקר בסמטאות סביב המסגד.
זה לא דומה לשום כפר אחר בארץ.
אבל כאמור באנו למחלבה.
"... המחלבה
נקראת על שם הר האלברוס ברוסיה, מקום מולדתם של הצ'רקסים. המחלבה מייצרת שני
סוגים של גבינות: גבינה חצי קשה עם מליחות עדינה וגבינה מעושנת חלומית. הגבינות מיוצרות
בתהליך טבעי, ללא חומרים משמרים וללא תוספות, לפי מתכון אשר עובר מדור לדור כבר אלפי
שנים.
הגבינה הצ'רקסית תופסת מקום נכבד במטבח הצ'רקסי ומשמשת בין היתר לייצור המאפים הצ'רקסיים החלוז' והמתאזה. במקום ניתן לקבל טעימה מהגבינות והסבר על תהליך הכנת הגבינות. הבעלים, נוח ושרה, מסבירי פנים וישמחו לספר לכם על ההיסטוריה של המקום ושל הצ'רקסים..."
לאחר שמסתובבים בכפר, אפשר לצאת ממנו אל עין
קזאן הסמוך.
"... עין קאזאן הוא מעיין נביעה טבעית הנאגר לתוך בריכה מסודרת שעומקה המירבי כ-60 ס”מ. בשנים האחרונות המקום עבר שיפוץ מדהים והפך ליעד אטרקטיבי למטיילים וחובבי מעיינות. במקום יש חניה מסודרת ולצידה יש מתחם שולחנות פיקניק הצופה אל נוף הרי התבור. כדי להגיע אל המעיין ישנה אפשרות לרדת 4 מדרגות וללכת לכיוון המעיין בשביל מסודר של כמה עשרות מטרים.
ישנה גם אפשרות לעשות עיקוף קטן למדרגות וללכת בשביל עם חצץ (בצד שמאל) העובר בפינת ישיבה נחמדה תחת העצים – פתרון למי שמגיע עם עגלה או כסא גלגלים. בסיום השביל תגיעו אל מרפסת שנמצאת מעל למעיין ומשקיפה אל הנוף. בריכת המעיין גדולה, רדודה וחשופה כל כולה לשמש והנוף ממנה פשוט עוצר נשימה – הר התבור נגלה פה מולכם בצורה מושלמת!..."
הייתי כאן בעבר כאשר חדר הנביעה היה פתוח, אולם כיום
הוא סגור ונעול (כנראה מסיבות בטיחות), אך ניתן (ורצוי) לשכשך בימים חמים בבריכה
החיצונית הפתוחה.
הנוף הנשקף מסביב הוא סיבה מצוינת להגיע לכאן,
ומי שמחפש פינה שקטה מול הנוף, כדאי להגיע בשעות אחר הצהריים.
בדרכנו חזרה אני מפנה את הגה הסקייוול ימינה אל
הכפר דבוריה שנמצא למרגלות התבור.
על הכביש הנכנס לכפר מצד שמאל נמצאת מאפיית
אלטאבון.
זוהי מאפייה שתנוריה הגדולים עשויים אבן ומהם
נשלפים כל הזמן מאפים חמים ועופות שלמים על מגשים.
הריח וההמולה האנושית יוצרים כאן תמהיל בלתי
אפשרי לנסיגה.
בחרנו עיג'ה, שזה מאפה ביצים על בצק, וספיחה
בשר על בסיס בצק פיתה בשרנית גדולה, וכמה פיתות כאלו לקחת הביתה.
היה טעים מאד.
על מנת שיהיה לנו חמצן ליום המחר בחרתי להטעין את
הסקייוול בעמדה מהירה של EV-
EDGE ברחוב
היצירה באזור הבורסה של רמת גן.
בבוקר בשל מחויבות אחרת יכולתי לנסוע למקום אחד
קרוב, ובחרתי באגם הצלילים בראש העין.
''... נחל רבה זורם לא הרחק מיער ראש העין וחוצה את פארק הצלילים אשר בראש העין. בפארק יש נקודות תצפית על-גבי דק עץ שהוא למעשה טיילת שנבנתה לאורך הנחל והאגם. בעיתות גשמים המים זורמים בעוצמה ומזמנים לאזור בעלי חיים ייחודיים... נחל רבה מתחיל את דרכו בהרי השומרון באפיק רחב וגדול מאוד כאשר מגיע לאזור ראש העין מצטרף ומתאחד אליו נחל סוסי. באזור זה, הנחשב מישורי, הופך ערוץ הנחל לצר ולכן הזרימה בו גם חזקה יותר. לבסוף נשפך נחל רבה לנחל הירקון באזור כפר הבפטיסטים.."
שבת שמשית ונעימה מושכת לאגם תושבים רבים, ואף
אני מוצא כאן שלווה כיפית שמתחברת ישירות לרכב אתו הגעתי לכאן.
צריכת
אנרגיה לאחר 385 ק"מ משותפים עומדת על 19 קווט"ש לכל מאה ק"מ, בעוד
היצרן מצהיר על נתון של 19.8, ולא ממש משנה כך או כך זהו נתון סביר, וגם הנהיגה
שלי מסתבר קרובה לזו של היצרן, ועל כן ניתן להסיק בזהירות רבה כי מי שיבחר לנהוג
כמוני כנראה יזכה לראות 489 ק"מ בין טעינות (ואלי אף יותר מזה).
ירון הולנדר (ושירה)
מרץ 2024
סקייוול ET5
רמת גימור XR
מנוע חשמלי יחיד.
הספק 204 כ"ס.
מומנט 32 קג"מ.
צריכת חשמל (יצרן) 19.8 קווט"ש לכל מאה
ק"מ.
צריכת חשמל (במבחן) 19 קווט"ש לכל מאה ק"מ.
מחיר (רכב מבחן) 244,900 ₪. (ללא אגרה).
מנחת מגידו.
מחלבת אלברוס.
עין קזאן.
מאפיית אלטאבון, דבוריה.
אגם הצלילים.
טוב אז יפה הרכב נראה משהו .. מעניין , אגב מה זה אומר : צריכת חשמל (במבחן) 19 קווט"ש לכל מאה ק"מ.. בכסף ? אפשרי לקמט את זה בתשלום בתחנת דלת ובתשלום בעמדה בבית ? עין קאזאן - מעניין היתי בו לפני הרבה שנים , כדאי לבקר שוב. ויאלללה תמשיך להנות מכל הטיולים
השבמחקהיי גילי. תודה לתגובתך, וכן כמובן ניתן לכמת את הצריכה לכסף ולהשוות לדלק. אם נחשב לצורך העניין עלות חשמל ביתי כ-0.6 ש"ח לכל קווט"ש ומכאן 100 ק"מ יעלו כ-11.5 ש"ח. בתחנות ציבוריות מחיר הקווט"ש עולה כ-2.5 ש"ח, לכן 100 ק"מ יעלו 47 שקלים. ואם לצורך החישוב תסע ברכב מנועי שצורך דלק ביחס 1:15 למשל כפול ליטר דלק שעולה כ-7.5 ש"ח נקבל עלות לכל מאה ק"מ כ-50 ש"ח.
מחק