יום שני, 15 באוקטובר 2018

שבע בום



בפעם הקודמת כשנפגשתי עם הנשים העומדות מאחורי מותג DS בישראל, הן הבטיחו כי בקרוב תגיע ה- מכונית שמגדירה את המותג והמיתוג.
בציפיה, כמו בציפיה טובה צריך לבנות סקרנות ומתח, ולתבל במידע פה ושם. עוד קמצוץ ועוד פיסה, ממש כמו בבישול איטי, כדי שהתבשיל יהיה בדיוק כפי שמתכננים.
והנה, הפריד היבואן  את מותג הפרימיום של קבוצת PSA (פרטים בהמשך, כמובן) וחילק את אולמות התצוגה שלו באתרים שונים.

 DS שמכוון אל אותו פלח שוק שמעריך יוקרה, איכות ועיצוב, וגם מוכן לשלם את המחיר ההולם את החבילה, קיבל אולם מעוצב ויפהפה הממוקם בהרצליה פיתוח, כמתחייב.
 
זה המקום ממנו גם באתי לאסוף בצהרי שישי את המלכה האם (להלן "שבע") שנחתה זה לא מכבר בישראל, וכבר מסובבת לא מעט ראשים כשהיא חולפת בנסיעה חרישית ברחבי הערים.(ותתפלאו, גם נשים יודעות להעריך חתיכה לוהטת כשהיא עוברת ברחוב).
ישנם אנשים שבשבילם מילים כמו "ירידת ערך" או "שוק" יכול מקסימום לקחת אותם לבחון נדל"ן בלונדון, או להתעניין מה יש לשווקי פרובנס להציע. הם לעולם לא יחברו את המילים האלה אל המכוניות בהן הם נוהגים. כי מה להם ולזה ?

איך אמר המנטור א. גולן ?
אי אפשר אנטריקוט כל הזמן, צריך לגוון גם עם שוקולד..
אי לכך ובהתאם לזאת, אחרי שעברו אצלי לאחרונה כמה מכוניות טובות וצנועות עם מנועים קטנים, ביקשתי וקיבלתי את הממתק המעודן הזה.
ואם את ההן נשווה נניח לשוקולד פרה, אז היום קיבלתי ליאונידס. (ע"ע)



מי ומהו אותו יצרן עלום הנקרא PSA?
קבוצת PSA אחראית ליצור דגמי פיז׳ו-סיטרואן-אופל באירופה. דגמי DS נבחרו להיות נישת פרימיום של היצרן וה- DS7 הינו הרכב העצמאי הראשון בתכנון מלא של DS כמותג.(שלא מבוסס על דגם קיים של סיטרואן, והס מלהזכיר בנשימה אחת את זו האייקונית שנתנה את ההשראה לשם).
ה-DS7 הינו בתצורת SUV הפופולרית כיום, וכבר בגרסת הבסיס ניתן למצוא שלל אביזרי בטיחות אקטיבית, שניתן למצוא ברכבי יוקרה יקרים יותר.
אבל אני היום באתי כמי שזו לו בחירה טבעית, וכיאה למעמד קיבלתי את דגם "אופרה" היוקרתי והמאובזר ביותר, וכשזוגתי ובתי בחרו לכלות את הונן בברצלונה אני בוחר להתנהג כאוליגרך צעיר, ואין לי ספק ולו לרגע, כי כמו אצל סינדרלה בשעתה, גם לי יהיה חתיכת סיפור עם המרכבה המפוארת.
אם אני אתחיל למנות את כל מה שיש לשבע במפרט ישאר לי מעט מאד מקום לסיפור, לכן מי שמעוניין לרדת לפרטים הטכניים שיכנס לאינטרנט שם זמין כל המידע.
אני באתי בשביל הכיף.
רן שמוסר לי את השבע לסוף השבוע, עובר איתי במהירות על כל מה שחשוב לי לדעת, ואלמלא חששתי מבוחן פתע ביום א', אולי הייתי מקשיב יותר כי יש כל כך הרבה נתונים ופטנטים שכל אחד מדהים יותר מקודמו, ולכן, כמי שריכוז זה לא הצד החזק שלו, העדפתי להקליט את הנאמר כדי שלפחות יהיה לי תירוץ הולם. 

שמתי לב בעיקר לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול, אני מבטיח לתת להם להפיל אותי מתדהמה תוך כדי הנהיגה.
כניסה חכמה לרכב (המפתח בכיס) והתנעה עם כפתור התנעה ש(שוב) שונה מכל רכב אחר שמתניע ככה, מעיר את מנוע הדיזל בעל שני הליטרים. שעון מחוגים קטן בסגנון רטרו יוצא עם ההתנעה מתוך הדאשבורד, מרמז להפתעות הבאות.
בחזית הקונסולה המרכזית ישנו מסך ענק בגודל 12 אינצ' שמציג שלל אינפורמציה צבעונית ומפורטת, חלק מאותו מידע מוצג גם בתפריטים משתנים מתחת להגה. לא תמצא כאן לוח שעונים מסורתי  - כי מה שהיה הוא לא זה שיהיה.

יש לי הסכמה עם הילה מנהלת אולם התצוגה, כי אי אפשר ללמוד את היצירה הזאת בסוף שבוע אחד, גם למי שאינו מאותגר טכנולוגית נדרש יותר זמן כדי ללמוד ולהכיר (ולזכור) כל כפתור ואופציה, אחד היתרונות של השבע כי ניתן להתאים אישית פרופיל משתמש למספר נהגים ולכל אחד יהיה המסך האישי שלו עם העדפות שלו.
במגע ראשון מי שעולה לשבע מרכב נמוך יותר צריך לבחון את עצמו מול הסביבה. השבע מרובת חיישנים המתריעים מה קורה סביבה, ולהזיז טון וחצי צריך להיות עדין בהתחלה. ללמוד תוך כדי תנועה.
מנוע הדיזל שגירגר עם ההתנעה משתתק עם תחילת הנסיעה, ומאה ושמונים הסוסים מתחילים לזוז בעדינות מתונה.

 לפני המבחן האמיתי הכולל טיול ארוך בכבישים שונים שיקרה בשבת, מהבוקר, נסענו לראות מה קורה בעיר הכרמל, עיר ילדותי.
בדרך הפעלתי את כפתור המאסג' הנמצא בדופן המושב סמוך לכל הכפתורים החשמליים המביאים את הנהג לנקודה הנוחה לו ביותר.
מרגע שהופעל העיסוי על מסך התצוגה מופיע מפרט העיסויים הרצוי, גם הנהג וגם הנוסע שלצידו יכולים לבחור לעצמם את מה שנעים להם, יושבי הספסל האחורי מנועים מהעונג, ואינם מבינים על מה ולמה יושבי המושבים הקידמיים שותקים ומחייכים במסתוריות.
אם חלפה לידך DS7 כשעל פניו של הנהג מרוח חיוך דבילי דע כי זה לא בגלל שהוא מתנשא עליך חלילה. (למרות שיש מצב...)
אפשר להיות בטוח כי הוא הפעיל כרגע את עיסוי השיאצו, זה של הכתפיים או אולי הגב התחתון, והוא מתענג כרגע בנהיגה אקטיבית.
אין דברים כאלה.
והוא אפילו לא רואה אותך. 

בתוך מנהרות הכרמל יצבתי את השבע על בקרת המהירות עם המהירות המותרת 75 קמ"ש (דו"ח מיותר של 750 שקל בעבר מוריד לי את החשק לתרום לרווחתה של עירית חיפה), בדיוק הכונן הנייד  העלה את  "אקו" של הפינק פלוייד, הרשיתי לעצמי להגביר את עוצמתם של 14 הרמקולים מעבר למקובל ולבטוח (הרכב כבר שומר על נתיב ומהירות קבועה)  וקיבלנו ברגע חוויה סוריאליסטית מדהימה. מי שלא ניסה לא יבין. 

מתי אני יודע שאני מתרגש ? כאשר אני מתעורר לבד, ללא עזרת שעון חצי שעה לפני שעת ההשכמה המתוכננת. והיום רבותיי אני נרגש. מאד נרגש.
היום החלטתי לשנות את החוקים של עצמי,
בשבת בבוקר החלטתי לקחת על עצמי ולהקדיש זמן ליום של חברי הפייסבוק שלי. מה יש? נחזק קצת קשרים עם אנשים שאני בקושי מכיר. בטוח יצא מזה איזה סיפור טוב לדרך.
עידו כהן והזיבר
כדי לחזק את ההחלטה שלי בצומת יגור היקום משגר לי אות ומאיי שם מגיח חבר הפייסבוק הראשון, זה שבכלל לא מכיר אותי אישית (עדיין) ולא קבענו איתו כלום, אבל הוא צץ חולף לידנו בנהמת מנוע מפלצתי. למרות שלא החלפנו מילה קשה לפספס את עידו כהן האיש שהפך לאגדה, עם הזיבר בצבע החום-קקה שלו. הוא השאיר אותי בערפל אגזוזו, וזה לא שלא יכולתי לתת פייט, אבל לא נעים.
לעידו ומפעלו אגיע כנראה יום אחד, בנפרד.
חוף הסוסים, עכו
עמיר ורמי מגל רחף שיווק (אתר פייסבוק) מחכים לנו  עם הרחפת הצהובה בחוף הסוסים הציורי של עכו,
באנו מוקדם אז החניון היה פנוי ברובו (חינמי בשבת), הים חלק כמראה, והשמש בשמים מבטיחה שהולכת להתבצע כאן חוויה מדהימה. אפרת שלא ידעה מראש על התוכנית ניצבת המומה כשאני מבשר לה שזו ההתחלה של היום שלנו, וגם היא תזכה לסיבוב ראוי.
איך בכלל הגענו לקטע הזה של הרחפת שואל אותי כל מי ששמע על החוויה שלנו מאוחר יותר.
אז ככה – לפני מספר שנים ארגן חבר פייסבוק (נוסף) מספר אירועים לבעלי רכבי שטח, מכל הארץ היו מגיעים לאירועים הלא רשמיים שאירגן בכדי להתחרות על התואר הזמני "מלך ה-דיונה\בוץ\סלעים" וכיוצ"ב.
עמיר ורמי והרחפת הצהובה


באירוע מלך הדיונה 
(אוגוסט 2015) שהתקיים בדיונת אשדוד בלטה בין כל כלי השטח רחפת כתומה שריחפה על החולות בקלילות. כאדם סקרן ניגשתי אל רמי שהפעיל אותה ושוחחנו על מה שמדליק  גברים מתבגרים (חולות ועבירות), מן הון להון החלפנו פרטים והבטחות, ולאחר שסיפרתי גם עליו בכתבה על האירוע, שמרנו על יחסים מלייקקים בפייסבוק. לאחרונה רמי  סיפר על בנייתה של רחפת חדשה, ותיעד את כל שלבי לידתה עד להגעתה לישראל. ובימים האחרונים פרסם קריאה לכל המעוניין בסיבוב חינמי שיגיע לחוף הסוסים בעכו.
והנה אנחנו כאן בשביל לקבל סיבוב חוויתי.
לצדו של רמי אני פוגש ומכיר את עמיר שותפו, ומשניהם אני למד על המטרה בהבאת הכלי המעניין הזה לישראל וברצונם לחשיפתו לקהל רחב.
אני מתכבד בנסיעה הראשונה, חוגר חגורת הצלה ומתיישב אחר כבוד אחרי רמי שלוקח אותי לסיבוב מרטיב ראשון, זה היה הפרומו למה שיבוא אחר כך, אפרת זוכה לסיבוב משלה, ולאחריו אני מוזמן שוב הפעם עם עמיר שלוקח אותי לשייט מרחף במהירות גבוהה על פני המים החלקים, בגובה של חצי מטר לערך מעל פני הים. היות והרחפת עודנה חדשה עמיר לא פותח את מלוא המצערת, אבל גם כך זה הדבר הכי קרוב לאופנוע מהיר, גם הניהוג של הכלי מזכיר נהיגה על אופנוע. בשלב מסויים עמיר לוקח אותנו באותה מהירות מהמים אל החוף החולי שדרומית למלון חוף הדקלים, ואלו שהולכים על החוף נדהמים לראות את הכלי המוזר הצהוב הזה מגיח מולם במהירות, קצת זיגזוגים על החוף שמתיזים רסיסי חול ובחזרה למים באותה הקלות.


שייט של כמה דקות גרם לפרצוף שלי לזרוח מחיוך גדול שלא יורד גם הרבה זמן אחרי, זאת חוויה עתירת אדרנלין שאני יכול להמליץ עליה בפה מלא.


המטרה הראשונה סומנה כהצלחה גדולה, ומכאן יצאנו למטרה הבאה במסלול.
יצאנו מעכו לכיוון מזרח על כביש 85 שנופו לוקח אותנו למחוזות אחרים בעולם, כרמי זיתים גדולים עם עצים עתיקים מלווים את דרכנו,
עד לפנייה שמאלה אל כביש 866, שמתחיל מטפס ועולה מעלה במעלה ההר. כאן השבע מאפשרת למנוע הגמיש והעוצמתי להפגין יכולת, בעוד הצמיגים הבשרניים אוחזים היטב בכביש ומקנים ביטחון מוחלט גם בסיבובים החדים ביותר. בצומת מירון פונים שמאלה אל כביש 89 הצר יותר ועובר בין בקעות וגבעות אל עבר ג'יש היא גוש חלב.
גוש חלב (ג'יש) נמצא ממש מול הר מירון, וזה הנוף הנשקף מבתי הכפר
חוסאם, איש השיש, והקפה








כאן קבעתי 
עם ש', חבר פייסבוק, נוצרי ארמי ופטריוט גדול שבא לי להכיר. למרות שקבענו מראש לא הצלחנו להפגש, כתוכנית גיבוי החלטנו לחפש אטרקציה מקומית. יקב שמייצר יין בירה וערק בשם דנז, הוא סיבה טובה להגיע לשם, אולם משהגענו הסתבר כי המקום הנמצא במתחם באיזור התעשייה, סגור. שכן חביב יצרן שיש בשם חוסאם מכבד אותנו בקפה ריחני ובשיחת טלפון משכנע את מי שמעבר לקו להגיע ולפתוח עבורנו את היקב.



איוב, הוא בעלה של דניאלה בתו של בעל היקב, מגיע כולו חיוכים ורצון טוב. הוא מסביר לנו על המקום היחודי המייצר יין וערק בשיטות מסורתיות. זהו אינו יקב מסחרי וכל כולו מיועד למען מי שמזדמן לכאן, אם כבודדים ואם כקבוצות.
איוב חוסאם ואפרת
איוב מפנק אותנו בדגימות מתונות של מבחר היקב, ויש מבחר ראוי וטעים מאד.



היקב מייצר יין אדום עדין, יין רימונים, ליקר רימונים, ערק אניס וערק אגס,  ולפעמים יש גם בירה, היום לא היה,  אצטרך  להגיע לכאן שוב, ולו בשביל הבירה.
ביציאה אפרת מגדירה מחדש את חוקי המשיכה – "ככה זה עם אנשים טובים שנמשכים לאנשים טובים", אמרה במלוא הצניעות. מישהו כאן קרא את "הסוד" ועשה התאמה למקום ולזמן??
שעה נינוחה ומאד מעניינת עברה עלינו במחיצתו של איוב עם סיפורי משפחתו הענפה שלבסוף גם הסתבר שהוא בן דודו של ש' שהבריז.
לסיכום של יום כזה יצא לי משפט מפתח:
אחד שהבטיח, אחר שהבליח ואחד שהצליח.
גם לי הצליח, הא?



על מנת לרכך את הלם האלכוהול, וכדי להמנע מנהיגה בהשפעתו, נכנסנו רעבים אל מסעדת אל ליאלי, הנמצאת בכניסה לכפר. הזמנו  חומוס משאוושה שהיה בסדר (מבלי לאיים על מי שנחשב אצלי כטוב בישראל) צלעות כבש עדינות  וקבב מעולה. מסעדה חביבה עם חשבון סביר.
עכשיו כשהבטן מלאה, הראש מסודר ויש לנו צרפתייה שרק מזמינה אותך להתרווח בין כפלי כורסאות עור הנאפה הרך שלה, ולעסות לך כל שריר שבין הישבן לראש, החלטנו לחזור באיזי הביתה ואם יצוצו הפתעות בדרך, נעצור לקראתן.
כאלה אנחנו. פתוחים להפתעות על הדרך.

הכבישים שהיו עליות בבואנו, הפכו לירידות ועיקולים בדרך חזרה, בהן השבע שמרה על נתיב התקדמות בטוח ונעים.
הקרניים שעוקבות אחרי עיני הנהג 
מערכת בקרת המהירות האדפטיבית בשבע היא מהמשובחות בהן נתקלתי עד כה, ההגה מעביר את מלוא המידע לנהג, ויש אפילו קרני אינפרא אדום שמנתרות את מצב עייפות הנהג. בין שלל הגאדג'טים המיוחדים צריך לציין את מצלמת הרברס המצלמת את הרכב מכל צדדיו, ואת מצלמת ראיית הלילה שמזכירה לי לילות של מארבים בדרום לבנון.
מצלמת ראיית הלילה בפעולה

זה שיש כאן הגה מנוע וארבעה צמיגים עבים לא אומר שזו מכונית כפי שאתה מכיר כל מכונית אחרת. DS מגדירים מחדש את המושג מכונית.


עכשיו אחרי שאני קורא את כל זה אני מבין שלא דיברתי בכלל על פרטי העיצוב המוקפד בכל פינה ופריט. צריך לראות ולחוות את זה באופן אישי כדי להתלהב.

נסענו כ- 600 ק"מ בצריכת דלק ממוצעת של 14 ק"מ לליטר, לא רע בכלל. הרי מי שרוכש את השבע לא ממש מוטרד מזוטות כמו עלות התענוגות שלו.

יש מעט מכוניות שכואב לי להחזיר אחרי כזה סוף שבוע. ה7 הזאת היא כזאת.
ואם ב-DS מכוונים את השבע הזאת לפלח שוק מאד ספציפי אני יכול לומר בוודאות כי למרות שאולי מבחינת המעמד המקצועי אני לא שייך לקטגוריה, הרי בליבי אני כבר שם, ממזמן.
 התאהבתי, ובקלות.
(נו, לא כל יום אני זוכה למסאג' מפנק ממישהי שמסתפקת בסולר בלבד).

יש מי שגורס כי בכל מערכת יחסים כדאי לטפח גם פנטזיות על יותר.
מצד שני מעטות הן המכוניות שאתה מצפה בהתרגשות לפגוש אותן באופן אינטימי. רק אתה והיא (גם היא והיא הולך טוב למען הקוראות) וכאשר זה קורה קשה לך לשחרר. מצד שלישי (ככה זה עם הצרפתיות ישר מופיע המאנז'-אה-טרואה מתי שהוא) 300 אלפי שקלים יושיבו את היופי הזה בחנייה הפרטית שלך, צריך רק לארגן את המפגש הזה עם מנהל הבנק ולהסביר לו שבאהבה אין חוקים ושישרף העולם.
קח אותו לסיבוב ויש סיכוי יותר מסביר או שיכנס איתך בשותפות, או שירכוש אחת כזו גם לעצמו.

שבת שלמה עברה עלינו בנעימים, אבל ראבאק, איך עוד לא הצלחתי לתפוס איך עורכים פה את רשימת תחנות הרדיו ???

מסקנה אישית,
זה לא שבע בום.
זה שבע בומבהוחברים יש לא רק בפייסבוק.


תודות חמות ל-
זהבה מנהלת המותג
הילה מנהלת אולם התצוגה
ורן שמסר וסיפר, הדריך ופרט.
לרמי ועמיר גל רחף שיווק, אנשים מקסימים רחבי לב.
איוב (החתן של..) וחוסאם החביבים מגוש חלב.

ירון הולנדר, ואפרת
אוקטובר 2018

מנהרות הכרמל
חוף הסוסים בעכו
גוש חלב
יקב דנז
מסעדת אל איולי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל