"שים
הילוך וסע" אומר לי עומר שמוסר לי את המכונית ביום חמישי אחר הצהריים.
סיבוב
סתמי של המפתח במתג ההתנעה (למה אין כפתור ???) לא עושה כלום.
העברתי להילוך נסיעה
ו..... שקט.
על המראה הפנימית נרשמה הבעת תימהון. נתון מרשים לכל הדעות.
בסוף השבוע נירו פתחה
לי דלת.
נירו, אחת המכוניות
המדוברות והחדשניות בשוק נותנת לך קדימון לשונותה כבר ברגע שאתה פותח את הדלת.
תחושה של דלת מסיבית
כפי שיש ברכבים גרמניים יקרים ויוקרתיים ממנה פי כמה, וזו רק ההפתעה הראשונה בסדרה
ארוכה של הפתעות שיתגלו לי טיפין טיפין.
הכנתי לנו לו"ז
צפוף וארוך, נראה אם נעמוד ביעדים ומי ישבר קודם.
יום שישי בבוקר החזאי
מבטיח יום פושר – אפרורי, ולא חם ולא קר. יום מתאים לטיול בין הפריחות של תחילת
האביב.
לאחרונה יצא לי לבקר
לראשונה ביער שוהם (כניסה מאזור התעשייה החדש על כביש 444 לכיוון צפון).
יער אמנם עוד מוקדם
לקרוא לגבעה הירוקה, אבל שפע מקום ושבילים מאפשרים לכל חובב טבע למצוא פינה שקטה
לפיקנוק, אבל לא רק !
במרכז היער שוכנת
פנינה ארכיאולוגית בשם כנסיית הינשוף, ובמתכוון לא ארחיב עליה את הדיבור, שווה
לבוא ולהתרשם.

אפשר בנקל להעביר כאן
שעות של נירוונה נינוחה כפי שראיתי בתחילת השבוע אנשים הנמצאים בדיוק בפוזה הזאת.
על שבילי הכורכר
הכבושים הנירו מפגינה יציבות וקשיחות של רכב קרוסאובר. המתלים שלה משככים כל
זעזוע, הגובה שלה מאפשר מעבר גם בשבילים מחורצים, ואיכות ההרכבה שלה מעידה שיש על
מי לסמוך.
הנירו עולה ופורחת
בין המרבדים האדומים, מייפה אותם בדמותה הסקסית והמסתורית. "יש לה עוד הרבה
לחשוף בפניי" אני חושב לעצמי, אבל טיבם של דברים כאלה להתגלות לאט, למשוך את
הקסם.
יצאנו מהפארק ופנינו
לכביש 444 לכיוון דרום, הפעם היעד היה תל גזר.
ממש בכניסה לקיבוץ
גזר ישנה דרך כורכר לבנה המובילה עד לתל העתיק. יש שילוט שמכוון את הבאים לדרך
החוצה שדות חרושי תלמים רעננים, בצדדיה כרמי זיתים וענבים. גם שם בינות לעצים ישנם
מרבדים אדומים כיין של כלניות רעננות שמוסיפות כתמים אדומים בתוך הירוק מסמא העין.
סבבנו את תל גזר (בו
ביקרנו באביב הקודם), חלפנו על פני בריכת מעיין עין וורד המקסים (רצוי להגיע בימים
חמים יותר להתרעננות), ועל דרך הכורכר הסובבת יצאנו בחזרה אל כביש 424.
פנינו ימינה לכיוון
מזרח, ובצומת מול מנזר לטרון פנינו שוב ימינה ודרומה על כביש 3 עד לצומת נחשון, ומכאן
פניה שמאלה מזרחה על כביש 44 לקיבוץ הראל.
בכניסה לקיבוץ הראל ישנה חורשת אורנים גדולה ובה שטיחים של רקפות וורדרדות בכמויות בלתי נתפסות ולא שגרתיות.
יום פורח עבר עלינו בשמחה, מחר יהיה משהו אחר מן הסתם.
יום שבת בשעה שבע
וחצי אני כבר על כביש שש ופניי צפונה. יום מושלם לטיולים מבטיח פקקים צפויים לאלה
שעוד רוצים לתפוס שלג בחרמון.
הכביש המהיר נותן לה
להפגין את עליונותה הטכנולוגית.
אני מקבע מהירות אופטימלית רצויה ובקרת המהירות האדפטיבית (נשמע הגדרה סמכותית משהו) מחליטה לפי שמירת המרחק מהרכב שנוסע לפנים מתי להאיץ ומתי להאט את הרכב תוך שמירת מרחק קבועה ובטוחה, בעת חירום המכונית אפילו תעצור מעצמה !!! מערכת שמירת על נתיב מאפשרת לרכב להישאר במרכז נתיב הנסיעה, וההגה שכל הזמן רוטט ביד ומעביר מידע מדויק ומאפשר אפילו להוריד את הידיים מההגה אם במקרה צריך לפוצץ חצ'קון או לקלוף מלפפון. עידן המכונית האוטונומית נמצא על המפתן ולמרות שזו לא מכונית כזאת כהגדרתה נחמד להשתעשע באופציות. (כמובן שכל עוד העסק בשליטה ובריכוז מקסימלי). אנשים חולי שליטה ישנאו את המכוניות האלה. אני מתאהב בקלות ומתמסר לעונג.
אני מקבע מהירות אופטימלית רצויה ובקרת המהירות האדפטיבית (נשמע הגדרה סמכותית משהו) מחליטה לפי שמירת המרחק מהרכב שנוסע לפנים מתי להאיץ ומתי להאט את הרכב תוך שמירת מרחק קבועה ובטוחה, בעת חירום המכונית אפילו תעצור מעצמה !!! מערכת שמירת על נתיב מאפשרת לרכב להישאר במרכז נתיב הנסיעה, וההגה שכל הזמן רוטט ביד ומעביר מידע מדויק ומאפשר אפילו להוריד את הידיים מההגה אם במקרה צריך לפוצץ חצ'קון או לקלוף מלפפון. עידן המכונית האוטונומית נמצא על המפתן ולמרות שזו לא מכונית כזאת כהגדרתה נחמד להשתעשע באופציות. (כמובן שכל עוד העסק בשליטה ובריכוז מקסימלי). אנשים חולי שליטה ישנאו את המכוניות האלה. אני מתאהב בקלות ומתמסר לעונג.
צמד המנועים החשמלי
והבנזין מאפשרים לנירו נסיעה שקטה חסכונית ונעימה.
ברדיו נשמעים במפתיע
מבחר שירי דרך מעוררי השראה שרומזים לי שבחרתי נכון.
"השביל הזה
מתחיל כאן, בין סניף בנק למעיין, לא סלול לא תמיד מסומן, השביל הזה מתחיל
כאן" (אהוד בנאי), "זה קרה שהדרך התמשכה לי, זה קרה לא ידעתי איך זה
בא לי " (אריק לביא), "גל שוטף את העולם, חום הולך ונעלם, צחוק מאיר
את השמיים, מזכיר שהמשחק נמשך והחיים יפים כל כך" (אחינועם ניני).
בקיצור, לפי המוזיקה
הבנתי שהולך להיות לי יום מוזיקלי בהחלט, והחיים, הם יפים באמת.
מבחינתי זה סימן
להבטחה, אי לכך פניתי לכיוון קיבוץ רביד (קצת אחרי צומת גולני לכיוון צפון),
ובכביש השומם העולה לקיבוץ נסעתי לאט עד שראיתי את השלט המפנה ל"מצפה
ארבל".
דרך הכורכר המובילה
נכבשה על ידי פרים מגודלים עם אופציה לסטייקים משובחים, שפצחו בגעיות תימהון
בראותם את ההיברידית הראשונה שראו בחייהם. האמת, אני מבין אותם.
מצפה ארבל מתברר
כגבעה מושקעת לזכרו של ארבל רייך וצופה אל העמק שבתחתיתו מבצבצת הכנרת.
זהו מקום פסטורלי
במיוחד. שווה ביקור.
בצומת מחניים פניתי
ימינה לכביש העולה דרך גשר בנות יעקב לרמת הגולן.
מעבר לירדן מורדות
הגולן מוריקים וציפורים נותנות קולן בשיר, השקדיות פורחות בוורוד חגיגי מחצינות את
בוא האביב.
יש משהו ביופיו של
הטבע שממלא את הנפש.



הנירו שחיכתה
בצייתנות בחניה לא צייצה כשהחלנו לטפס מעלה בכבישים הפתלתלים. יש לה מספיק כוח
להתמודד עם כל זווית וסיבוב. בבית המכס העליון ישנה איזו תנופת בנייה להפוך את
המקום למלון בוטיק, יש למקום את הפוטנציאל לעשות זאת, כדאי לחכות.
לא נעים לי לספר מתי
הייתי כאן בפעם הקודמת, רק ארמוז שבעת ההיא הייתה לי אותה כמות שיער, לפני הנדידה
לאזורים אחרים שעל גופי.
הקרקע של רמת הגולן
נחלקת לשני מצבי צבירה,
בחורף היא בוצית
וכבדה, ובקיץ יבשה וקשה ורובה הופכת לאבקת פודרה.
יותר קשה הייתה
הירידה התלולה במדרגות המסלעות אל ערוץ הנחל.
זוהי ירידה חדה
וארוכה, מתישה ומפרכת (וזה עוד בירידה, לא רוצה לחשוב מה נדרש לעלות את זה).
במורד הערוץ שוב ישנה
אפשרות בחירה,
כמה צילומים הכרחיים
והתחלתי לעלות במעלה הערוץ אל מפל דבורה על השביל המסומן באדום.
על המפה המרחק בין
שני המפלים הוא כקילומטר וחצי בסך הכול. השביל חלקלק מאד ובוצי, וכול צעד ופסיעה
דורשים מחשבה וריכוז.
זרם הנחל מתגבר ושאון
המים מכים בסלע ככל שמתקרבים למפל דבורה.
שפן סלעים גדול מופתע
מנוכחות האורח הלא צפוי, ובורח להסתתר. אני ממתין לו בסבלנות שיצא, בסוף הוא נכנע,
חייך בביישנות, והגיש לי את הצד היפה של הפרופיל שלו.
בעונה זו של השנה
מעבר לבוץ ערוץ הנחל צפוף ומלא בצמחיה ובפרחים מסוגים שונים, וריח הפריחה מטריף
חושים.
גם כאן מגיעים למרפסת
תצפית על המפל וממנה השביל כבר יותר ברור ומוביל במעלה מתון יותר אל חלקו העליון
הסמוך לחניון.

חזרתי אל השביל הכבוש המוביל מחניון מפל דבורה אל מקום חנייתה של הנירו.
חזרתי אל השביל הכבוש המוביל מחניון מפל דבורה אל מקום חנייתה של הנירו.
כל הסיבוב הזה גזל
ממני כ-3 שעות אטיות, מעייפות ונעימות.
ממש ביציאה מציר
המפלים הזה (יש ציר בשם הזה במקום אחר ברמת הגולן), מעבר לכביש 91 ישנה עוד דרך
ישנה המובילה ל"קדם – כפר יין".
סיבוב קצר במקום הראה
לי שאצטרך להגיע לכאן במיוחד- גם יקב ("אסף"), גם מסעדה וגם יחידות
נופש. בהחלט ראוי בעיני לסקירה נפרדת בעתיד.
בדרכי חזרה החלטתי
ספונטנית לעצור בגן לאומי כפר נחום.
חזרתי בנינוחות אל
המרכז.
היה לי סופשבוע חינני
וכיפי. לאורך 600 הקילומטרים שנסענו הסתפקה הקוריאנית החדשה בליטר זהב שחור אחד
לכל 19 ק"מ.
מי שיבחר לרכוש את הנירו
ייהנה מרכב חדשני ומתקדם, נוח, מפנק, זול להחזקה, ומאד מאד בטיחותי.
קצת עודף מ-140 אלף שקל, והחבילה הזאת שלך.
הטיולים והאטרקציות
עליי.
קיה נירו 1.6 ל' היברידית 141 כ"ס (משולב)
ירון הולנדר
מרץ 2017
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל