יום שלישי, 28 בפברואר 2017

לתפוס ראש , חזק



לחיים !!!




לפני ימים אחדים לעת ערב מצלצל הטלפון ועל הקו דודו.

"היי ירון, זוכר שלפני חצי שנה שמת לנו לייק בעמוד הפייסבוק ?, אז עברה חצי שנה והבציר הבשיל ואני רוצה להביא לך בקבוק"..

האמת, מי זוכר מה עשה שלשום, ולמי, ובטח ובטח לא לפני חצי שנה, אבל כחסיד המשפט שאומר "נותנים לך קח"...אני מזמין כל מי שרוצה לתת - שיתן, (סעמק,אראלה ומפעל הפיס - תנו כבר משהו (אבל זאת סטייה מהסיפור)).
ומי שרוצה לתת לי בקבוק ולא משנה של מה...תפדל, מוזמן 

הקיצר..לפני שדודו בא חיפשתי במה מדובר, ומצאתי קצת מידע על השליבוביץ' האמור.


אי שם במושב מירון בגליל יש עסק בשם "שזיפרון" המייצר משקה אלכוהולי בשם שליבוביץ', שמקורו בבלקן ובארצות מזרח אירופה.

ואכן, דודו מגיע עם בקבוקון עטוף באריזת מתנה ובשיחה קצרה אני לומד על יצור המשקה ועל מקורו בשזיפי השגיב (השזיף המוארך שנקרא גם אירופאי ו\או יפני)  שעובר תהליך זיקוק וישון בחביות לתקופה של חצי שנה ויותר.

"לחיים" אומר לי דודו ונעלם בחשיכה.

אין משהו שמסקרן אותי יותר מבקבוק אלכוהול מסתורי שאני יודע מה מקורו אבל לא מכיר את התוצר הסופי שלו. 

בראשי כבר רצים בפה מערכת דימויים וטעמים לקראת הצפוי.

אבל אי אפשר סתם לפתוח בקבוק רק בשביל הסקרנות.

צריך לארגן תפאורה נילווה של נישנושים ומטעמים שילוו את המשקה ויתנו לו כבוד.


גבינות מסוגים שונים, קרקרים, וסוגי נקניק שונים הם בני לוויה מתאימים לשליבוביץ

ברגע שפותחים את הפקק מתמלא האף ניחוח אלכוהולי חזק עם רמז פירותי.

המגע הראשוני מעביר רטט חריפות עז בלשון שמזכיר וויסקי משובח.

המשקה מכיל בסביבות 50% אלכוהול כך ששוט קצר לוקח את הראש לכיוונים חדשים.

במפעל יש כעת סידרה נוספת שמתיישנת למשך שנה.
לפי הדוגמא שקיבלתי יש בהחלט למה לחכות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל