יום שישי, 6 במרץ 2015

מתחם שוק הפישפשים, ת"א. בילוי לילי מהסוג הנעים.






חבר שבא לבלות מספר ימי חופשה בתל אביב העלה לי את החשק לתור את אתרי הבילוי הליליים.

מתחם שוק הפישפשים המתעורר ביפו הופך לעת שקיעה למקום מהסוג שאנחנו רואים בכל מיני סמטאות בערים ציוריות באירופה ומתלוננים בשקט למה אין כאלה בארץ, אז מסתבר שיש.

בתי קפה , מסעדות , טברנות וברים לצד חנויות רהיטים (שסגורות מן הסתם בלילה) ומיני מזללות שעוטפים את כל האזור באורות צבעוניים, ומזמנים להרפתקה.

 חג פורים שחל היום מספק את התפאורה הלוקחת את הדמיון שלך כאילו אתה משתתף בסרט ענק, ומה שכיפי בעיר הצבעונית והתוססת הזו באור יום הופך היום לקרנבל שמח בלילה.



קשה למצוא חניה חוקית פנויה בכל האזור אבל בסבלנות תוכל למצוא, וזה בדיוק מה שקרה לנו ברחוב נועם השקט שנמצא בהמשך של אחד מצירי התנועה המרכזיים.


אך יצאנו את הרכב ופנינו לחפש מקום ההולם את גילנו ואת מה שיהיה לנו נעים ביותר, פנתה אלינו ברחוב עלמה חיננית העונה לשם אושרת והזמינה אותנו להיכנס למבנה הסמוך למקום עומדה.


בהיותנו צמד הרפתקנים החלטנו ספונטנית להיכנס למקום הנקרא "קפה שינדלר".                                                                                           

 אושרת הסבירה לנו כי זהו מקום הנמצא בשלבי הרצה בשבועיים הראשונים לחייו, המקום שותף בחללו לגלריית רהיטי וינטאג' הפעילה בשעות היום והופכת לקפה לעת ערבית.




מרצפות המקום הצבעוניות מזכירות ימים עברו, 

התאורה הרכה והאותנטית הגיעה ממפעלי שינדלר (של ה-הוא מ"הרשימות"), ואינה חשוכה מידי או מוארת מידי – בחירה המתאימה ביותר לביסטרו מהזן הזה.
יש במקום שולחנות קטנים המעניקים למקום אוירה אינטימית מהסוג שכיף לבוא בשעריו. מאחורי דלפק הבר יש מבחר משקאות מכובד והמון בקבוקי יין.



במקום מוגשות ארוחות קלות חלביות וצמחיות בקפה שומרים על  כשרות וסגורים  בשבת.

לנו כלוגמי בירה שבעים המידע היה לא שימושי, אבל גילינו מקום שמאד נעים לשבת בו ולשוחח, המוזיקה שברקע לא השתלטה על קולות השיחה שלנו, לא היו מעשנים בחלל. (נוהג פסול מכוער ורע שמשתרש למרות החוק), והתפריט גילה אופציות שפויות למי שרוצה וחייב לנשנש "משהו".


ידידי בחר בחצי ליטר גינס, אני מעדיף אותה כמות של בירה הויגארדן-בירה עכורה ומתקתקה .


העברנו זמן איכות ולא חשנו איך עובר הזמן.
כשחווים דבר כזה מבינים לאחר מעשה כי נרשמה הנאה מבחירה ספונטנית.
נראה כי זו רק מיקריות הביאה את  קפה שינדלר לרחוב נועם ביפו.
אכן נועם.
קפה שינדלר
נועם 3 תל אביב-יפו , מתחם שוק הפישפשים
טל:03-5542856








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל