יום רביעי, 25 בפברואר 2015

אהבה עולה מן המזרח



כמו כל סיפור רומנטי שמתחיל בדרך אגב  כך מתחיל סיפור האהבה הזה -
יום אחד בחודש אוגוסט או ספטמבר כמדומני בשנת 2010,
ברשותנו אז היו שתי מכוניות -
האחת,
מאזדה 323 שנת יצור 97 בסיסית מאד ונושנה.













וטויוטה קורולה רובוטית שנת יצור 2008 חדישה ומצוינת.

בעקבות מודעת מבצע של הסתדרות המורים נכנסנו יום אחד לסוכנות "קיה" (ולא קאיה ,כפי שרבים קוראים למותג) ברחוב המסגר, הפקדנו 2000 שקלים ופתחנו הזמנה עבור ספורטאג' חדש – שהיה בזמנו דור שני לספורטאג'.
קיווינו מאד למכור את הקורולה ובכך לממן את עיקר הרכישה של הספורטאג', וכך היה גם ההסכם בע"פ עם נציגת המכירות של טלקאר. (יבואנית "קיה).
במשך חודשיים ניסינו, אך ללא הועיל.
לא הצלחנו למכור את הקורולה !!! (או במילים אחרות – חרא שוק).
בצר לנו חזרנו לסוכנות "קיה" ונאלצנו בלב כבד לבטל את ההזמנה.
למרות שלפי החוזה טלקאר יכלה לנכות 500 שקלים מתוך אותו סך ההזמנה, מאד התפלאנו, ושמחנו לגלות חברה שהיא לא גרידית על הכסף שלנו ,ולמעשה החזירו לנו את מלוא סכום פתיחת ההזמנה.
"אנחנו מבינים שדברים כאלה קורים" אמרה לנו אותה פקידה שפתחה לנו את ההזמנה, ולא ידעה כמה המשפט הזה, שאינו מאפיין חברות רבות במשק, יקנה את ליבנו.
נשארנו עם המכוניות שהיו לנו, ושנה לאחר מכן בקיץ 2011  נסענו לטיול משפחתי בהולנד.
אני לא יודע מה קורה לכל אחד מכם ,אבל כשאני נוסע לחו"ל אני נרגש משלושה דברים קטנים שהם בשולי הטיול ,אך מאד משמעותיים עבורי.
האחד זה האוכל של מטוסים - אני אחד מאותם פריקים שמצלמים ומתעדים את המנות האלה, ואני גם מתלהב מהאוכל עצמו שבשנים האחרונות פשוט הולך ומשתבח. טיסה יכולה להיות גם חוויה גסטרונומית, אפילו במחלקת התיירים.
השני-זה אילו מלונות יהיו לנו במהלך הטיול-האם הבחירות שלי יצליחו להפתיע אותי . אילו מקומות יתגלו לעיננו ואיזו נוחות ופינוקים נחווה.
והשלישי-איזו מכונית נקבל מחברת ההשכרה.
מכירים את החבר שמספר איך הוא הזמין פיאט פנדה וקיבל מרצדס מפוארת כי לחברה בדיוק נגמרו המכוניות???
אז לי זה אף פעם לא קרה.
ובכל זאת, כשנחתנו בשדה התעופה של אמסטרדם הפקידה אומרת לי שנקבל "קיה וונגה"?
"קיה" מה? שאלתי מופתע
שכן כל שהכרתי ממה שראיתי בכבישים בארץ היו מכוניות אפרוריות משהו (כמו שונה ופרייד) ,וג'יפים מצוינים.
דגם בשם וונגה בכלל לא משווק בישראל.
אהה, אל תדאג. אמרה הפקידה. זאת דווקא מכונית מאד נחמדה.
אוטומטית? שאלה אשתי המודאגת.
לא-אמרה הפקידה-ידנית !
הזוגית קצת עיקמה את האף, היא כבר לא רגילה להילוכים ידניים.
יצאנו החוצה ודבר ראשון ראינו סמיילי מחייך אלינו.
כבר התחלה טובה.
אומרים שחיוך הוא הקו העקום שמיישר כל אי בהירות.

אז זה בדיוק ככה.
נכבשנו בקסמה של הוונגה מאד מהר.
מכונית חמודה, זריזה ומרווחת,
בדיוק למידתנו.
מה שהיינו צריכים בטיול משפחתי נוח ונעים, כזה שיש מקום לכולם ולכול.
חזרנו לארץ ולחיים עם אמונה חזקה במותג.
חלפו חודשיים לערך, ובחודש אוקטובר 2011 היה מבצע של "חבר".
שמתם לב כבר שאנחנו חובבי מבצעים???
חזרנו לסוכנות "קיה" ופתחנו שוב הזמנה לספורטאג' חדש. הפעם כבר ידענו שמדובר בדגם החדש שיצא לעולם בשנה הקודמת וכבר קצר הצלחה מעבר לים. מצאתי באינטרנט לא מעט כתבות שעסקו בדגם החדש.
הניסיון העגום שלנו עם הקורולה שהביאה תפיסה חדשה לענף הרכב עם הגיר הרובוטי המדהים – שהקהל בארץ לא אהב , מילא את ליבנו בחששות.
תמיד טוב ועדיף לרכוש דגם שכבר רכש נוכחות על הכביש וידועות כל מעלותיו ומגרעותיו. לרכוש משהו שטרם נראה כאן זה בבחינת הלא נודע.
ובכל זאת ,מתוך אמונה, ולאחר החוויה שהייתה לנו בהולנד עם הוונגה הייתה לנו תחושה פנימית שהפעם הרכישה תהיה מוצלחת יותר.
כדי לממן את רכישת הספורטאג' העמדנו את שתי המכוניות שלנו למכירה , בבחינת מה שיצא יצא .
להפתעתנו הצלחנו למכור את המאזדה הקשישה עבור 8,000 שקלים ולשלם עבור הספורטאג' 160,000 ₪.
כאלה אנחנו. מחושבים כלכלית. מאד !
בדיעבד התברר כי הרכישה שלא הצליחה שנה קודם השתלמה מאד שנה לאחר מכן. במקום לרכוש דגם מיושן ,בזבזני בדלק ובסוף ימיו באולמות התצוגה קיבלנו רכב חדיש ומהפכני, גם לחברה וגם על הכביש.
בדיוק כפי שאני מאמין בכל ליבי - מה שלא צריך לקרות לא יקרה, ומה שקורה- קורה לטובה.

הספורטאג' שנכנס לחיינו גילה לנו עולם חדש של פינוק מכלי רכב.
מכונית נוחה מאד, כיפית. מרווחת, חדשנית ובעיקר מושכת המון המון עיניים.
כי יש סיבה.
היינו מאד גאים ברכישה הזאת שמהווה בהחלט גם סמל סטטוס להצלחה.


גילינו גם חברה שגאה במוצר שפיתחה, ומעבר למכונית עצמה עומד מערך שירות שלא עושק את הצרכן. שירות שמעניק תשומת לב לבעיה גדולה כקטנה, ונותן שקט נפשי מאד חשוב וקשוב.
לנו הצרכנים הדברים הקטנים האלה עושים את ההבדל.
החיים זרמו בנחת עד שבאחד מימי חודש אוגוסט שנת 2013 ראיתי בפייסבוק מודעה קטנה בדף הבית של "קיה- ישראל".
המודעה ביקשה מלקוחות החברה שיספרו על חוויות שלהם כצרכנים במסגרת משהו שנקרא "תחרות הלקוח הנאמן", ומובטח פרס מיוחד.
תחרויות אני אוהב, לכתוב אני יודע, ופרסים זה משהו שבכלל מדבר אליי.
אז שלחתי שני סיפורים חיוביים שקרו לי עם הספורטאג' שלי.
האחד על שמי ועוד אחד על שם אשתי.
שיהיה.
ושכחתי מכל העניין ...
יום אחד, במהלך חג סוכות שחל בסוף ספטמבר 2013 אשתי נסעה להוריה בבאר שבע ואני נשארתי בבית בגבעתיים.
בצהריים היא מתקשרת כולה צוהלת ושמחה
"זוכר כתבת משהו ל"קיה"? איזו תחרות של לקוח נאמן? היא שואלת אותי
נו – אני עונה, לא ממש זוכר.
אז אתה יושב? שואלת האישה דואגת לשלומי.
כן , כן יושב, מה קרה? אני כבר מתמלא חשש.
"אז הודיעו לי הרגע, כי הסיפור ששלחת על שמי זכה, ואני נוסעת לדרום קוריאה לחוויה של פעם בחיים".
סססססססססססססססססעמק לחשתי.
(אני בטוח ששמעו את הלחישה הזאת עד קרית שמונה לפחות.)
איזה כיף לך- הוספתי, בקול רם.
אבל למה לא אני? מה לך ולמכוניות?
אז זה ככה , אמרה האישה. אמרו לי שמי שזה על שמו הוא זה שנוסע ואי אפשר להחליף.
טוב, יש פעמים שצריך ורצוי לפרגן
וזה היה בדיוק הרגע.
אשתי ושני שותפים התלוו לירון אורן (מנהל שירות לאחר קניה) לנסיעה מרגשת ומאד מאד מיוחדת לקוריאה.
אני ישבתי בבית ודרך התמונות והקולות בטלפון הבנתי לאיזו חוויה מטלטלת  ומיוחדת הם זכו.

פינוק ואירוח שבא מכל הלב של חברה שמשקיעה חזרה בלקוחות שלה
זה לא מובן מאליו. ממש לא,
מאז שכתבתי על החוויה היחודית הזאת  בבלוג שלי- קראו את זה למעלה מ-2000 איש. לי זה ברור כי זה מעצים את שמה של "קיה" בישראל, ולא בכדי-
בנוסף לשלל המתנות זכו אותם מאושרים לתואר חדש בחייהם
"שגרירי קיה ".
אחת ההטבות של "השגרירים" היא בקבלת הנחה בגובה של 1000 דולר ברכישת מכונית חדשה, מוגבל לשני רכבים במהלך השנה.
אהבנו, יש לומר.
אבל לא חשבנו שרכישה נוספת תעמוד על הפרק.
אבל החיים משחקים בנו אחרת .
חודש לאחר מכן, באוקטובר 2013 שוב מבצע של הסתדרות המורים.
ראינו כי אם סוף סוף נצליח למכור את הקורולה שחוגגת אצלנו כבר 6 שנים נוכל להתקדם לרכב חדש בעלות מינימלית . (הפעם באמת השיקול הכלכלי הוכיח את עצמו אבל זה סיפור נפרד).
לשם שינוי החלטנו- בניגוד גמור לדעת של הילדים שלנו- כי אם יש רכב אחד גדול בבית ראוי להכניס גם משהו קטן וחסכוני לצרכים היום יומיים.
הבחירה הייתה ברורה.
הולכים על פיקנטו.
הילדים המאוכזבים היו אלה שבחרו בצבע האדום הלוהט.
בדצמבר  2013 נכנסה הפיקנטו לחיינו וגילנו עולם חדש וקסום ברכב שובה לב.
לא סתם זו המכונית הנמכרת ביותר מסוגה ובכלל.
הפיקנטו קונה אותך ברגע בנדיבות החלל הפנימי, בכיפי שבנהיגה בה, בנוחות, ובשימושיות .
פשוט מכונית מוצלחת.


עכשיו אחרי שיש בבית שתי מכוניות של המותג וגם תואר "שגריר" התחלתי להיות יותר מעורה בדפי הפייסבוק של "קיה ישראל" ו"קיה" העולמית.
אני מניח שזה סוג של מעורבות מרצון בהאדרת שם החברה שעשתה אותי הרבה יותר מלקוח נאמן.
בעיקר לקוח מרוצה שמספר על החוויה שלו לעוד ועוד אנשים.
זה כל כך טריוויאלי לעשות כך.
עוד מבצע של "חבר" שאירע בחודש אוגוסט 2014 גרם לנו לחשוב כי אולי נצליח למכור את הספורטאג' ולשדרג (שוב) את הרכב "המיושן" ביותר בבית – הפעם זה הצליח לי.
הספורטאג' נמכר די מהר – מה שאומר שוב - שמה שצריך לקרות יקרה, ובזמן הנכון יותר.
הספורטאג' מודל 2011 שהיה ברשותי שנתיים ועשרה חודשים ועבר אצלי 45,000 ק"מ עבר את הבחינה לפני קניה בציונים גבוהים שלא הותירה לקונה ברירה או מחשבה שניה להרהור כהצדקה להחלטתו.



בפעם הראשונה בחיי החלפתי דגם של רכב באותו רכב בדיוק- רק יותר חדש ויותר מעודכן. מובן שגם כאן הוסיפה ההנחה שקיבלנו בתור שגרירים עוד אלמנט לקניה נבונה.
זו כבר נאמנות שבאה מתוך אמונה וידיעה שזהו רכב טוב ומוצלח במיוחד.
יום אחד במהלך נובמבר האחרון פונה אלי ידידתי עדי סייג (שעובדת במשרדי חב' טלקאר יבואנית "קיה)  בפייסבוק עם המסר הבא:
"יכול לקפוץ אלינו לחולון מחר? היא שואלת.
יכול –אבל רמז?
זכית בתחרות , מחכה לך מכתב ושי , היא אומרת , ממתיקה איזה סוד.

אני ממש לא זוכר שהתחריתי במשהו  לאחרונה אבל אתם מכירים מישהו שלא אוהב לקבל מתנות??
אני פוגש שוב את ירון אורן,שמוציא ממגירתו אוגדן קטיפה אדום שבתוכו מכתב ממוען עבורי מחברת "קיה" בקוריאה.(ועם עותק לנשיא החברה !!)




בקריאה ראשונית קופצות ל המילים:


The best kia global ambassador
אני קורא את העיקר.
וואו , איזה כבוד והערכה על משהו שאני עושה סתם ככה להנאתי.
קיבלת גם קצת מתנות אומר לי ירון וביחד עם עדי אנחנו שופכים על השולחן שלו שלל פ'יצפקס שמעידים על רצון לצ'פר במשהו מעבר למכתב .

עם החבילה הגיעו בן השאר חמישה דגמים מוקטנים של רכבי "קיה" שונים ומצטרפים  בכך לשלושה שקיבלתי בעבר .
עם האוכל כמובן שבא התיאבון, אז הזמנתי מאי ביי עוד כמה דגמים להשלמת המשפחה הקוריאנית.
בטלקאר לקחו את התואר שלי ברצינות ואת העובדה שיש לי בלוג מקסים וקולח שאנשים אוהבים ומזמינים אותי פעם אחר פעם לקבל רכב ליומיים – שלושה ולכתוב על זה כפי שאפשר לקרוא ביקורות רכב בעיתונים, מגאזינים ואתרי אינטרנט העוסקים בתחום המוטורי.



אני לא מתיימר להיות מקצוען שמבדיל בין קדח צילנידר למוט פיתול, אך הדבר הכי טוב שאני יודע זה להביא את חווית המשתמש הממוצע, שבא עטוף עם סיפור דרך מעניין.
החיים מעניינים אם יודעים ליצוק לתוכם תוכן ראוי.
מה שהחל בדרך אגב לפני חמש שנים מלווה אותי היום, ואין לי ספק שגם בעתיד.
לאן?
אני בטוח שיהיו על זה סיפורים נפרדים.

אנשים שמכירים אותי אומרים לי שאני משוחד,עכשיו, אחרי שקראת את כל הסיפור הזה, זה יכול להיות אחרת?
אהבה, כבר אמרנו, זה סיפור לשנים.


·       קיה בקוריאנית פירושו "עולה מן המזרח".


כתיבה וצילומים:ירון הולנדר 2009-2015

תגובה 1:

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל