יום שישי, 4 באוקטובר 2024

אקס זבנג, כוח המחץ.

 


לא מכבר הושק בישראל הדגם השלישי של אקספנג שעשה עליה לישראל, ואחרי 7P ו- 9G הגיע תורו של 6G, אשר לפי תורת האבולוציה של היצרן הינו אח קטן, אבל אח קטן לא אומר חלילה סוג של נחיתות או חולשה.





לכל מי שאינו זוכר, או לא יודע, חברת אקספנג מסווגת את עצמה כחברת טכנולוגיה ש(גם) מייצרת רכבים, שעיקרם טכנולוגיה חדשנית הבאה לידי ביטוי בשימושיות יומית, אבל בכוונה מראש להגיע אל קהל המטרה המחפש יוקרה וטכנולוגיה.


והטכנולוגיה הזו היא רק הבסיס לשיפור חיי האנשים, כאשר הבטיחות (ציון 7  בישראל ), נוכחת ברכיבים רבים במפרט. על כן זוכים רכבי החברה בציון העולמי המקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, הממצבים את הרכבים בליגה של הגדולים.


מעבר לטכנולוגיה והבטיחות, הרכיבים וחומרי הגלם הם הטובים ביותר, והינם חלק משמעותי מגוף הרכב, ועקב כך הופכים את הרכב למזמין ונוח.

 

מערכת לניתור עייפות נהג

מכירות הדגמים בישראל מתחילת השנה, חצו את קו אלף היחידות, מה שמעיד כי בישראל לפחות קהל היעד הזה לא נרתע ממחיר, או ממותג שהמוניטין שלו לא יכול להתחרות באלו המגיעים מהיבשת הישנה, או מערבה משם מהיבשת המוזהבת, וגילה כי הלקוחות מכוונים ליוקרה ואיכות.

 




אקספנג חודרת לעולם בתנופה גדולה, ומביאה לעולם את הדגם החדש הזה. תצורת G6, שומרת על השפה העיצובית הדינמית והאסתטית של אקספנג. הצללית הזורמת משולבת בקווים נקיים וידיות נסתרות לדלתות, מביאה לידי ביטוי את העיצוב האלגנטי והיוקרתי, ומשלבת מראה ופונקציונאליות בצורה מושלמת.


G6 הוא דגם אשר מחכים לו כבר זמן רב, עם פוטנציאל מכירות של כ-5000 יחידות בשנה.(בישראל).

זהו רכב הממוצב כ- פרמיום suv, מה שאומר למשל מערכת הפעלה משולבת בינה מלאכותית, מצד אחד, ומראה אופנתי גבוה ומרווח בצדו האחר.

לדגם החדש שני סוגי סוללות, המגיעים בשלושה דגמים, וכולם ברמת גימור אחידה.

דגם הבסיס עם הסוללה הקטנה

גרסת הבסיס קיבלה סוללה בקיבולת 67.8 קווט"ש והספק של 258 כ"ס, המאפשרת נסיעה עד טווח 435 ק"מ. גרסת הטווח המוגדל מגיעה עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 91.4 קווט"ש והספק 286 כ"ס, ועם טווח מובטח עד 570 ק"מ, וגרסת הביצועים עם אותה סוללה, אבל עם שני מנועים המייצרים הספק מטורף של 476 כ"ס, אך טווח קצר יותר המגיע "רק" ל-550 ק"מ.

מחירי הדגמים מתחילים ב-200,000 ₪ ומגיעים עד 255,000 ₪ (לא כולל אגרה).

לרכב וורסטיליות רבה המאפשרת שימושים שונים בהתאם לסוג הנוסעים עם או בלי מטען.



וורסטיליות זו באה לידי ביטוי לדוגמא באפשרות להפוך את שורת המושבים הקדמית למיטת יחיד או זוגית (וואלה יש פונקציה ייחודית באפליקציות במסך המולטימדיה), אפשרות להשטיח את שורת המושבים השנייה לצורך הובלת מטען ארוך ועוד.


בסיס גלגלים של 290 ס"מ מבטיח חיי נוחות ליושבי השורה השנייה, בשילוב רצפה שטוחה גם שלושה בוגרים ישבו שם בנוחיות רבה.


מה עוד יש ברשימת האבזור שצריך לאזכר כאן?

פתיחת דלתות תא הנוסעים חושף מספר אלמנטים מיידיים.

גג פנורמי עצום מידות בכל התקרה, מושחר ולא מאפשר לקרני שמש חמות לחדור ממעל.

ריפוד המושבים מתכתב עם הקיימות הרווחת, ועשויים מעור טבעוני, מה שאומר שהמקור אינו מבעלי חיים.


מסך ענק במרכז הקונסולה המרכזית לוקח פיקוד על כל תפעול מערכות הרכב (לטוב, ולפחות), מה שמותיר עיצוב נקי אלגנטי ועתידני.

רכב המבחן מגיע עם שני מסכים (אופציית רכישה בנפרד, כמובן), לטובת יושבי השורה השנייה, ואוזניות מיוחדות המתאימות להם. לא ישבתי מאחור ואני לא יכול להעיד על הפונקציונליות של אלו, אבל בתפריטם יש את כל מה שיבקשו מאחור. יו טיוב, צפיה בסרטים, משחקים ועוד.





הרכב מגיע עם מערכת מקיפה של 18 רמקולים המעניקים חווית צליל נעימה לכל מקור מוזיקלי, הנהג קיבל רמקול אישי במשענת הראש הפועלת בזמן ניווט או בשיחות טלפון, ומטרתו לתת לנהג את הקשב החשוב לו ביותר, מבלי להפריע לשאר הנוסעים.



מערכת הניווט המקורית הנמצאת על מסך המולטימדיה מראה מעבר לניווט, את אחוזי הסוללה נותרים ביעד, וכך ניתן להימנע מראש ממצב חסר.



כמו חברים אחרים בליגת היוקרה גם לאקספנג הזו יש אפשרות לחניה אוטומטית מגניבה ביותר.

כמה שלא אראה את זה קורה, ככה כנראה גם אמשיך להתלהב.



וסעיף מיוחד ואחרון לציון הוא משטח טעינה אלחוטי לשני טלפונים, המצויד בקירור בזמן טעינת הטלפון האלחוטי.

 

לרשות הרוכשים עומדים לבחירה חמישה צבעים, אך ללא כל ספק הבולט מכולם הוא הצבע שביקשתי לקבל ברכב המבחן ונקרא כתום לוהט.

או שמאד אוהבים או שממש לא.

יפה באולם, הרבה יותר יפה בחוץ

אני מאלו שבעד הצבע המיוחד שמושך המון מבטים בכביש, , והכי קל לאיתור בכל חניון עמוס במיוחד.

 


מה עושים כאשר מתכננים תוכניות והנסיבות לא מאפשרים אותן?

משנים את הנסיבות ועושים חישוב מסלול מחדש, וזה מה שעשיתי.

אם מקומות סגורים בשבת בגלל אלף ואחת עשרה סיבות, נגיע ביום חול ונראה אם המאמץ שווה וראוי.

על כן התעוררתי מוקדם בבוקר, דבר שאינו מאפיין פנסיונר שזמנו בידו, ויצאתי לחפש הרפתקאות.


היות וצפון הארץ לא מאפשר הגעה לטיולים, צריך למצוא אתרים בהם טרם ביקרתי, או כאלו שביקרתי ממש מזמן, או באפשרות השלישית שיש להם זמני ביקור מוגדרים ומוגבלים, לכן אני נדרש לארגן מסלול גמיש ומשתנה על הדרך.

 

מכיוון שדגם זה כזכור מצהיר על הבטחה ל-570 ק"מ כאשר הסוללה מלאה עד הפקק, קרה שיצאתי מהמרכז עם 90% סוללה וטווח רשום במד 515 ק"מ.

רדאר תנועה סביב הרכב

אני לא מתכנן לנסוע רחוק, אבל מעניין לאילו נתונים אגיע בסופו של יום.

האתר הראשון שנבחר הוא מעיין ששמעתי שכדאי להגיע אליו, כי הוא מאלו הפחות מוכרים לציבור הרחב.

 


עין מח"ר, הינו מעיין מלאכותי הנשפך אל תוך בריכת בטון בתוך גן ירוק, בשכנות לישוב מבוא חורון. (ומכאן שמו).

מישהו השתדל מאד להקים פה מקום מקסים, אך למרות הפחים שדאגו להביא, אך לא לפנות תדיר, הם מלאים וגדושים, ולכן לכלוך מפוזר סביב, וזה גורע מהחוויה הנעימה של המקום.

מי הבריכה צוננים במידה נעימה, צלולים ועמוקים (כשני מטר לערך).




הגישה קלה ונוחה מאד מהכביש.

במקום שולחנות לפיקניק ואפילו ערסל (מתחייב).

"... מעיין המח”ר הוא מעין מסתורי ופסטורלי,  אידאלי למי שמחפש פינה שקטה לפיקניק ולהתרעננות. את המעיינות סביב מודיעין ניתן לספור על יד אחת: עין איילון , בית הקשתות , ומעיינות פארק קנדה. אבל מה הבעיה? המעיינות הללו מתמלאים במים אך ורק בתקופת החורף והאביב ואילו בקיץ הם יבשים. לאחרונה הכשירו בני נוער מהיישוב מבוא חורון (יישוב דתי הממוקם דרום מזרחית למודיעין וממש על קו התפר עם שטחי הרשות הפלסטינית). בריכה מבטון הניזונה מעודפי מים כתוצאה מקידוחים של חברת מקורות  באזור. כך שהבריכה נהנית ממים נעימים לרחצה כל ימות השנה... שטח הבריכה ופינת הפיקניק שהוקמו יוצרים גן עדן קטן וקסום בייחוד שנמצאים כאן לבד. ולנו מה שנשאר זה להדליק את הגזייה להכין קפה מבושל משובח ולהנות מהשמש המלטפת ומציוץ הציפורים שחותך את השקט שבאוויר..."

עין מח"ר

לא הרחק משם, בדרך חזרה אל כביש 1 לכיוון לטרון, מצד ימין ניצב גשר הרכבת הענק, אתר חובה לצלמים רבים, ועם כזה דוגמן מרהיב חייבים לתפוס פוזה של מגזינים.






לפני הכניסה לקריית יערים נעמדנו בפתח מסעדת אלביס המוכרת, ולו ידע מלך הרוקנרול כי הוא עתיד לשמש תפאורה לפאר הטכנולוגיה הסינית, כנראה היה מעדיף לארגן לפחות שיר אחד לטובת בעניין.





ולא, LOVE ME TENDER לא היה מתאים, הפעם.

 

אל קריית יערים אפשר להיכנס רק בימות חול, שכן זו קריה שתושביה חרדים, והרמז הראשון לכך נמצא בכניסה לקריה, שם ניצב שער גדול בכניסה הראשונה עליה מוצבת כרכרה ועליה דגם ארון הברית מבית המקדש.

אבל לא באתי לשם כך אלא למטרה אחרת.

בראש אחת הגבעות של היושב ניצבת אנדרטה בולטת.





"... דוד מרכוס, משפטן וקולונל יהודי בצבא ארצות הברית שלחם במלחמת העולם השנייה ופרש ב-1947, נענה לבקשה מהארץ והגיע הנה כיועץ צבאי בתחילת 1948, תחילת מלחמת העצמאות. כאן כונה: מיקי סטון. שבועיים אחרי הכרזת העצמאות מונה להיות מפקד חזית ירושלים, ובתפקיד זה פיקד על מבצעי "בן נון" וסלילת דרך בורמה.ביום תחילת ההפוגה הראשונה, ד' בסיוון תש"ח 11.6.1948, נהרג לאחר שנורה בשגגה על ידי זקיף ממפקדתו, ליד אבו גוש. אחרי מותו הוענקה לו דרגת אלוף.האנדרטה לזכרו הוקמה בסמוך למקום בו נפל, ומשקיפה אל האזור בו לחם..."

אנדרטת דוד מרכוס

יצאתי משם והתחלתי לעלות עם הכביש.

במפת גוגל מצאתי מצפור קרוב בשם מצפור מרסל לוריא הנמצא בכביש העולה לישוב הר אדר.


המצפור מקורה בפרגולה, ויש בו מפה משיש המתארת את כל היישובים הנמצאים בטווח הראייה של המצפה. מקרוב ניתן לראות את כפר אבו גוש בבירור. רחוק יותר את רכס הרי עמינדב, הקסטל, בימים של ראות טובה ניתן לראות גם את גוש עציון. והשכונות הדרומיות של ירושלים.

כמו אתרים רבים בארץ גם כל סביבת המצפור רבודה בפסולת מטיילים, שנראה כי כאילו מגיעים לכאן על מנת ללכלך.

 


בירידה משם ראיתי שלט מסקרן.

הר הרוח נשמע כמו מקום ששווה לבדוק, על כן הפניתי את ההגה, ובפנייה שמאלה השלט מכוון אל יער החמישה והר הרוח.

"מתחילה עליה מול ההר היורד"




מכאן יוצא כביש אספלט צר העובר בדופן ההר, וממנו נשקפים נופים רחוקים של גבעות מיוערות וירוקות.

אני משער כי בימים מושלגים זה מרהיב שבעתיים, אך מסוכן לא פחות.

"... הר הרוח הוא שלוחה של הרי ירושלים המתנשאת לגובה 774 מטר ממערב למעלה החמישה ואבו גוש.

השם ניתן להר על ידי מייסדי מעלה החמישה כתרגום לשמו הערבי והוא משקף את הרוחות הנושבות בפסגתו.

ההר נמצא מצפון לכביש תל אביב - ירושלים (כביש 1), בין נחל החמישה מצפונו, לנחל יתלה מדרומו. בפסגתו שרידים דלים של מצודה רומית הנקראת בערבית "חורבת ערש"..."

הר הרוח

אפשר לשוטט כאן עם הרכב בציר הצר, או ברגל למקומות אליהם לא ניתן להגיע עם הרכב.

אחרי שסבבתי כאמור את ההר, החלטתי לחזור ולהמשיך בדרכי למקומות אליהם התכוונתי להגיע.


אבל, בדיוק בנקודה הזאת הגעתי במפתיע, וללא תכנון מראש להיי לייט של היום הזה.

בדרך מהר הרוח אל הכביש היורד לאבו גוש, מצד ימין ישנה גדר בטון גדולה, שסביבה הכול מטופח ומוקפד.



הבנתי כי זהו מתחם הראוי לבחינה.

על הקיר החיצוני מופיעה כתובת SAXUM ובכניסה לחנייה המגודרת בשער מסיבי יש אינטרקום עם מצלמה, שאלתי אם ניתן להיכנס אל המתחם, וכתשובה השער נפתח.



וכאן רבותיי נכנסתי אל עולם קסום הצולל אל עמקי ההיסטוריה היהודית והנוצרית, עם טכנולוגיות של עולמנו הנוכחי.

את פני מקבלת אלמודנה, שהגיעה לכאן מספרד, וחיה בישראל כמה שנים, ובעברית מתובלת אנגלית היא מספרת לי על המקום המיוחד הזה.

מרכז מבקרים סאקסום נבנה על ידי עמותה נוצרית במטרה לסייע למורי דרך ולצליינים לקבל הבנה טובה ועמוקה יותר של הביקור בארץ ישראל בהקשרו לכתבי הקודש. זאת באמצעות המחשות של אזורי הארץ הקשורים לחיי ישו, כגון כפר בגליל, העיר ירושלים, בית המקדש השני בתקופת חיי ישו, באמצעים מגוונים כגון מסכי מגע אינטראקטיביים, מוצגים ארכאולוגיים, מפות, דגמים וסרטים.

כמו כן במרכז יש המחשות ויזואליות כיצד השתנו אתרי הקודש הנוצריים לאורך הדורות, וכיצד בכלל נוצרה והשתמרה המסורת לגבי אותם מיקומים במשך מאות שנים.



החצר החיצונית הרבועה מוקפת קיר דקורטיבי המתחיל ציר זמן לפני כ-3000 שנה, שטחי הקיר הסובבים את החצר מספרים את ההיסטוריה על פי כתבי הקודש (התנ"ך והברית החדשה), ובהמשכה מלידת ישו והלאה, בעוד שעל התקרה מצוינים אירועים עולמיים שהיו במקביל באותה עת, כמו למשל תקופת חיי אברהם אבינו מחד וחוקי חמורבי מאידך מתוארכים לאותה תקופה.



רצפת החצר הענקית מציגה בתחריט עצום את מסעות אברהם מארם נהריים אל כנען ומשם למצרים, ונתיב אחר הממחיש את נתיב יציאת בני ישראל ממצרים עד כניסתם לארץ.




בתוך המבנה נחשפים למסכי מידע אינטראקטיביים בהם יש עדויות לשפות שהיו נהוגות במרחב, וצילומים למקומות בהם התגלו כתובות הקושרות את האמונה למקום.


במסך המוקדש לבית המקדש השני מתקופת הורדוס, ניתן לבצע סיור תלת ממדי בטכנולוגיה המוכרת של גוגל סטריט, ועמה לעבור את כל המסע מחוץ לחומות ירושלים עד קודש הקודשים.

מרתק מפעים ומלמד.

מרכז המבקרים הנאה נפתח בשנת 2019, ועבד בהיקף מלא עד פרוץ הקורונה, ומרגע שחלפה המגיפה עד פרוץ מלחמת חרבות הברזל, התחילה עלייה בביקור תיירים, אך כיום תיירות החוץ כמעט ואינה מתקיימת ורק מטיילים ספורים (בודדים וקבוצות מקומיות) מוצאים את דרכם לכאן.

ביליתי כאן שעתיים וחצי נעימות מאד עם אלמודנה ובלנקה  מנהלת המרכז, שלא חסכו מאמץ ורצון להרחיב את השכלתי וידיעותיי.

אני מאוד ממליץ על ביקור במקום המיוחד הזה.

מרכז מבקרים סאקסום

השמש כבר עמדה במרום השמיים כשהחלטתי להגיע אל היעד האחרון בתוכניתי.



חבר שנסע איתי בעבר המליץ לי לסור אל פארק שמיר במעלה אדומים.

חניית רכבים רבים בפארק מעידה ככל הנראה על הפופולאריות של המקום, אשר פתוח למבקרים בימי חול בלבד.


אבל, הפארק מתגלה כמקום צנוע עם אגם קטן ומזרקה במרכזו, קצת שטח ירוק ושביל סובב האגם, ובצדו אולם אירועים, שהוא כפי הנראה הסיבה לחנייה העמוסה.

 

מנקודה זו החלטתי כי יומי התמלא בחוויות רבות, וניתן להחזיר את הסוס הכתום לארוותו.

 


נסעתי היום כ-200 ק"מ על 33% סוללה, ולפי החשבון הזה ניתן לגרד טווח סביר קרוב ל- 600 קילומטרים בנסיעה נינוחה, כי אני למשל לא ריחמתי.

לחצתי היכן שניתן, וזחלתי היכן שהתבקש.

מישהו אמר חרדת טווח? מה זה בכלל?

 




קל מאד להתאהב באקספנג G6.

למי שמתחבר לטכנולוגיה המנהלת את  כל תפעול הרכב דרך המסך הגדול יהיה קל יותר.

סוללה מלאה 97%
העוזרת האישית מסייעת בפעולות עם פקודות קוליות בבקשות כמו שינויי מצב נהיגה או פתיחה וסגירה של חלונות (לא הגעתי לשלל האפשרויות), אך שלא כאחיותיה למותגים השונים, היא חסרת חוש הומור, ובמידה והבקשה ממנה לא מובנת לה או לא קיימת באפשרויות שלה, היא בוחרת להתעלם כפולניה מצויה.

ומדוע קל להתאהב באקספנג הזה?

כי הוא קודם כל יפה חיצונית, ופוטוגני מאד (בעיקר בצבע הכתום המרהיב הזה).

קווי הרכב זורמים ונעימים לעין.

בתוך חלל הנוסעים יש חלל גדול ומרווח מאד.

גם בגרסת ההנאה האחורית (הטעות במקור), יש מספיק כוח כדי להטיס את הרכב בנוחות, בביטחון ובעוצמה רבה.

והטווח.

הטווח הגדול מוריד מהשולחן אחת ולתמיד את השאלה, "ואם אני רוצה לנסוע לאילת?"

רוצה?

תיסע, ותגיע ללא כל חשש.




החבילה הכוללת של אקספנג 6G נותנת תמורה ראויה, לטעמי. והמחיר של גרסת הטווח הגדול הוא שובר שוויון במקום מאד צפוף.

 


ירון הולנדר

ספטמבר 2024

אקספנג 6G

דגם לונג ריינג'.

הספק 286 כ"ס.

מומנט מירבי 44.9 קג"מ.

סוללה בקיבולת 87.5 קווט"ש.

טווח מובטח 570 ק"מ.

צריכת חשמל (יצרן) 17 קווט"ש למאה.

צריכה ממוצעת (במבחן, ל-100 ק"מ אחרונים) 11.6 קווט"ש למאה ק"מ.

מחיר: 225,000 ₪.

וכתום. רק כתום !!!

 


 

 






עין מח"ר.

מסעדת אלביס, נווה אילן.

אנדרטה אלוף מרקוס, קריית יערים.

מצפור מרסל לוריא.

הר הרוח.

מרכז מבקרים סקסון אבו גוש.

פארק יצחק שמיר מעלה אדומים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל