יום שבת, 26 במרץ 2022

שובו של הקסם

 
השבוע, חגגתי יום הולדת.

לא סתם היום הראשון של האביב, היום היפה ביותר בשנה, הוא היום בו החליט מי שהחליט כי העולם לא יהיה שלם, אם לא אהיה בו, וככה בנימה של צניעות מינימליסטית, ארגנתי לי מכונית מענגת למבחן דרכים.

ואיך אני יודע כי זו בחירה נכונה לחגיגה?

פשוט מאד.

ממש לפני שנה בחנתי את הגרסה הקודמת שיובאה לכאן, ( MG EHS PHEV 2021)  ואם אהבתי את הדגם הקודם, אני מהמר כי מה שהיה טוב, יהפוך לטוב יותר, כי ככה זה.

בדרך כלל.

והסינים האלה, לומדים ומיישמים מהר.

ואכן, בבוקרו של יום, חיכה לי בחניון היבואן אקסמפלר בצבע אדום דובדבן (ההגדרה שלי ובאחריותי בלבד), מהמם.

בעוד שבפעם הקודמת דגמתי רכב כסוף, שפנימיותו העלתה סומק למי שבא בשעריו, הרי שהפעם הפנים היה בשחור אלגנטי, מעוצב ואיכותי למגע.




מהצצה במפרט הטכני אני מגלה כי מתיחת הפנים הזאת שנגעה כנראה רק בקוסמטיקה, לא נגעה ולא שינתה דבר ממה שכבר היה, וכאמור היה טוב מאד.

ואם לפני שנה התלהבתי מהמנוע החסכוני והחזק, כנראה ששום דבר לא ישנה את אותה הרגשה ומסקנה שהסקתי לפני שנה.

הכל נראה במקום הנכון
לא אני הוא האיש שיתעכב על כל פסיק עיצובי, ויאמר כאן הוסיפו וכאן גרעו, יש מי שעושה זאת טוב ממני, אבל כבר מרגע הכניסה אל חלל תא הנוסעים של ה-MG הגדול במשפחה, מרגישים בנועם ובנוחות.

לדגם הזה יש רמת אבור אחידה, ולדעתי, ברמת המחיר הזאת, היא מקיפה את מרבית הדרישות של מרבית הלקוחות, שימצאו כאן מערכות בטיחות שכבר הפכו לסטנדרט, ויותר, כמו: מערכת בלימת חירום אקטיבית, מערכת לשמירת מרכז נתיב הכוללת תיקוני היגוי, זיהוי תמרורי מהירות ואפשרות לסנכרון אוטומטי עם מגביל המהירות, מערכת עזר לשינוי נתיב הסורקת 70 מטר לאחור את הנתיבים המקבילים, ומזהירה מפני רכב מהיר יותר המגיע מאחור, וכמובן זו החביבה עלי ביותר מאז הומצאה – בקרת שיוט אדפטיבית.

היות ורכב ההדגמה שהועמד לרשותי חדש ממש מהניילונים (313 ק"מ בלבד קדמו לי), אני רואה כי בצד החשמלי עומד לרשותי טווח של 52 ק"מ, ועוד כ-560 ק"מ עם המנוע לוגם נוזלי מאובנים.

בניגוד לשנה שעברה, הפעם עומדת לרשותי עמדה ביתית בה אוכל להטעין את הרכב בערב, כשאחזור, ולהגיע לנתוני צריכה משולבת טובים ככל האפשר.

לידיעת אלו שאינם יודעים, ברכב היברידי נטען, אפשר לבחור את אופן ההפעלה של הרכב.

באופן חשמלי מלא, או משולב בנזין.

מדוע זה משנה, ולמה זה משמש?

בנסיעה החשמלית יש נוחות, שימוש זול, ושקט.

אבל, היות והטווח מוגבל בשל נפח קיבולת הסוללה (16.6 קווט"ש), יהיה זה שימושי בעיקר בנסיעות הקטנות האלה בתוך העיר, כי מרבית האנשים לא נוסעים מאות קילומטרים מידי יום ביומו, ולכן השימושיות היומיומית הזו תורמת רבות בחיסכון הכספי, ולתחושה האישית מה אנחנו תורמים לבריאות הכדור הזה.


בנוסף, הרכב יודע לאחזר אנרגיה, ולהטעין את הסוללה בכל בלימה והאטה, כך שהנתון של 52 ק"מ, יכול להימתח אפילו יותר, ומכיוון שהנסיעות בתוך הערים מראש יותר איטיות, ומצריכות בלימות מידי רמזור צומת ועומס, הרי שהסוללה תעמוד במרבית המטלות היומיות שלנו.

השימוש המשולב בין המנוע החשמלי ומנוע הבנזין תורם לחיסכון ניכר בנסיעות ארוכות, ולמקסימום עוצמת מנוע כאשר נדרשים לתאוצות ושמירת מהירות גבוהה.

וכאשר עומדים לרשותנו 258 סוסים נמרצים, ומומנט נאה של 48.9 קג"מ, ברור מראש כי נוכל להיות רגועים מאד בעניין הזה.

נתונים אלו גבוהים ממרבית המתחרים הישירים של MG EHS.

המבחן שלי הפעם הורכב משני חלקים, שונים ודומים.

תא מטען גדול ונוח להטענה
הנסיעה הראשונה הייתה מנהלתית לחלוטין, והיה בה צורך שימושי בתא המטען הגדול שיכיל גם כיסא גלגלים, ובכך נסיעה הלוך וחזור אל הקריות שבחיפה, דרך כבישים מהירים בעיקר, אפשרה ל-EHS להפגין נינוחות של התנהגות בכביש מהיר, שמירה על מהירות קבועה, והנאה מהמוזיקה שבקעה בצליל נקי ונעים מששת הרמקולים.

באופן מוזר לא היה כאן קישור לאנדרואיד אוטו הפופולארי, אלא רק לאפל קאר, אבל מצד שני רכב המבחן מגיע (וזו לא בפעם הראשונה), עם כרית מגנטית למכשיר הטלפון, שממוקם במקום נוח.

רכב המבחן צויד גם במצלמת דרך קדמית ואחורית, מגיני רוח בחלונות ומדרגות צד חיצוניות, (תוספות בתשלום למי שבוחר).

לרשות הנוסעים עומדות 4 נקודות חיבור לUSB, ועוד שקע חשמלי 12 וולט.

נעדר כאן משום מה, משטח טעינה אלחוטי שהפך לאבזר סטנדרטי במרבית כלי הרכב החדישים.

 לטיול המורכב יותר הזמנתי את מי שהשתתף בחוויה בשנה הקודמת, וגם את יוסי שהצטרף.

הם השאירו את הרכב שלהם ליד קיבוץ נחשונים, מקום שמשמש רבים לאותה מטרה, ונכנסו אל ההיכל האדום בחדווה רבה.

זוג האורחים שלי שהתחדשו ברכב חשמלי לא מכבר, יכלו להשוות כל הזמן בין מה שיש להם בבית, ובמה שיש כאן, אבל היות ואנחנו לא משווים בין תפוחים, ההשוואה היא במישור העקרוני בלבד.

לשם שינוי נתתי לאורחיי ארבע אפשרויות למסלול יומי חביב, שיבחרו, וכך יצא שהוחלט במועצת הרכב, לנסוע קרוב אל אזור רמות מנשה.



קיבעתי את המהירות החוקית על כביש 6, ובנינוחות של טיול, שקיבל מזג אוויר בהזמנה אישית, פנינו במחלף אליקים ימינה, ועד מהרה נגלו לעינינו כרי דשא מוריקים.

החורף שממאן לעזוב, (למרות שרשמית כבר אביב), מאריך את זמן הלבלוב והפריחה, וכך העמדנו את הרכב הנאה בצל, שימשוך אוהדים, ואנחנו טיפסנו בשביל אל גבעת הרקפות.



"...בחודשי החורף פורחות בכל רחבי הארץ רקפות יפהפיות בלבן, ורוד וסגול, אבל על הגבעה שליד קיבוץ גלעד שברמות מנשה, מחכה לכם פריחה מרשימה במיוחד. בשמורה הקטנה שעל הגבעה תמצאו, כפי שמצוין בשלט העץ של קק"ל שבכניסה, יער שלם של רקפות!

בין עצי האורן שמכסים את מדרונות הגבעה, יחכו לכם בתקופת שיא הפריחה (ינואר-פברואר) מרבדים שלמים של רקפות יפהפיות. מסלול קצר ומסודר יוביל אתכם בתוך ים הרקפות לאורך כקילומטר אחד..."



גבעת הרקפות-טיולי

למרות הכתוב באתר, אנחנו בשליש האחרון של חודש מרץ, והרקפות שעל הגבעה פורחות במלוא תפרחתן, חבל מאד שיש מי שמוסיף ליופי הטבע את האשפה שלו, ולא לקח אותה איתו.

השמש שולחת קרניים נעימות בין העצים הגבוהים, ואנחנו חוזרים אל הרכב, על מנת לדלג למקטע הבא.

מכביש האספלט הצר שמתפתל למרגלות הגבעות הירוקות, ישנה פניה ימינה אל דרך עפר כבוש, דרך זו עבירה לכל סוגי כלי הרכב, אך יש לנהוג בה בזהירות, בעיקר רכבים נמוכים שעלולים לגרד את תחתית המרכב. אולם המארח שלנו היום גבוה, חזק ורם, וקפלי קרקע כאלו לא מפחידים אותו.

גם המתלים בולמים את הקפיצות הקטנות, והופכות את הנסיעה לנוחה, גם על מה שאינו אספלט שטוח.

ברחבה אנו יורדים מהרכב.

בפעם הקודמת שהייתי כאן מפלי רז נחל תנינים היו שוצפים ועמוקים יותר.

למרות שבאנו כאמור אחרי מספר ימים סוערים, הזרימה לא חזקה, וניתן לחצות את הנחל ברגל, וללא סכנת הרטבות.

"...מפלי נחל רז, כפי שהם מכונים בפי המטיילים, אינם מפלים טבעיים, וגם אינם נמצאים באפיקו הטבעי של נחל רז. האשדות החתורים בסלע הקירטון הבהיר, הינם תוצאה של הטיית מי נחל רז. הנחל עובר מעבר לשלוחה שממזרח לנו, ולפני מפגשו עם נחל תנינים הנמצא למרגלותינו, נמצא מאגר מי קולחים. צמוד ומעל למאגר הקולחים נמצא "מאגר פירחה" - מאגר מי שטפונות, אחד המאגרים היפים ביותר בארץ כאשר הוא מלא בסוף החורף ובאביב..."


מפלי רז נחל תנינים

אורחיי שלא יודעים על המאגר הנמצא מספר דקות הליכה מהמפלים, עושים דרכם הרגלית בעצלות מכוונת, נהנים מהפריחה, וזועמים בקול על כמויות הלכלוך שהותירו מטיילים אחרים, אך ברגע בו מתגלה המאגר הראשון, זה של מי הקולחין, מתחילה התרגשות גועשת.

הפסטורליות המושלמת של מאגר מים בירוק כחול בין גבעות ירוקות, מרחיב דעתו של כל מטייל.

מאגר מי הקולחין
כאשר הגענו אל מקום החיבור שבין המאגרים, נשלפו כל המצלמות (והיו כמה וכמה), וכל צלם וצלמת התגאו בפיסת הנוף שהונצחה לדורות הבאים.


חבריי יודעים כי בטיולים שלי מוקדש זמן איכות גם למילוי הקיבה, בין אם במטעמים שהובאו מהבית, או בכאלו שאנו מוצאים על הדרך, ונשלחו אלי רמזים רמים כי השמש כבר עומדת באמצע השמים, וכדאי שנמצא מקום שירגיע אותנו להמשך היום.

אולם, בתור המבוגר האחראי, וגם הנהג והמוביל, החלטתי כי מוקדם עדיין, ואם אנחנו כבר כאן כדאי שנתמקד בעוד אתר נסתר ולא מוכר.

מכביש 672 עליו נסענו צפונה, פנינו בצומת לכיוון רמת השופט על כביש 6954. זהו כביש צר ומתפתל, ויש לנסוע בו בזהירות.

כאשר רואים בצד הדרך שלט יער הקיבוצים, יש לפנות ימינה אל דרך אספלט צרה.

יער זה, שאין בו מקומות לשבת לצורך פיקניקים, מארח בעיקר רוכבי אופניים.

בשבתות הומה כאן מאלפי רוכבים, אבל היום יש רק בודדים.

גם כאן החורף המתארך הופך את הטיול הרגוע בשבילי היער לחוויה כיפית.

יש מקומות מוצלים, יש פריחה ויש שדות ירוקים בצמחי בר ושדות חקלאיים.


בין אלה ואלה, משוטט עדר פרות חומות, שלועסות עשבים בנון שאלנטיות.

מי שמכיר ממשיך עם הכביש הזה עמוק עמוק אל תוך היער, אפשר כמובן להסתמך על הניווט של ווייז, אבל ברגע בו רואים עוד שלט שמפנה אל אנדרטת הקיבוצים, יודעים שהגענו אל המקום הנכון.

"... המיקום של האנדרטה נבחר בעיקר מאחר שהוא מהווה נקודת תצפית נוחה על עמק יזרעאל, שהיה אזור בו הייתה התיישבות קיבוצית ענפה בשנים הראשונות להקמת קיבוצים בישראל ובשל הקרבה לג'וערה ומערת הפלמ"ח. המקימים בחרו באזור זה שלהשקפתם יצר סוג של משולש דמיוני של צלעות מורשת הגנה וההתיישבות... האנדרטה תוכננה על ידי הפסל סלו שאול חבר קיבוץ עין גב. היא בנויה בצורה של מגדל תצפית עשוי מבטון חשוף. גרם מדרגות מגיע לראש המגדל וממנו תצפית מרהיבה על קיבוץ משמר העמק ועמק יזרעאל..."

אנדרטת הקיבוצים-ויקיפדיה

אחד היתרונות של ימי החורף\אביב הוא באוויר הנקי המאפשר תצפית למרחקים, ואכן מהמקום הזה ניתן בימים אלו לראות הרחק לכל עבר.







יאללה איתך, אנחנו רעבים, שמעתי קולות מהספסל האחורי. סע כבר אחרת נאכל את הריפוד.

מדאגה כנה לשלמות הרכב שנמסר לי, התנעתי את המנוע החרישי, כיוונתי את המכשפה שעל הניווט אל מסעדה חביבה שגילינו בביקור קודם בסביבה.



מסעדת ריף בעוספיא היא מסעדה מקומית, שפונה בעיקר אל האוכלוסייה המקומית, אבל מעבר למאכלים ידועים ומוכרים מהכיוון של המטבח הערבי-דרוזי, למסעדה יש תנור טאבון שמוציא מאפים מלאי ריח וטעם, עליהם מוסיפים כיד הדמיון, והתוצאה מפתיעה וטעימה ביותר.

לשומר הכשרות הזמנו חומוס, שהגיע עם פיתה ענקית נפוחה מחום טרי, ובשרנית. אנחנו הזמנו מסחן, שזה מאפה עליו מפוזרות פיסות עוף וירקות. למרות שבכלל התכוונו להזמין ספיחה, שזה דומה אבל עם בשר, (טעים מאד), לא הצטערנו על ההזמנה השונה, כי חלק מכל חווית אוכל היא חדוות הגילוי של משהו חדש ואחר.

לעיקריות הוזמנו שתי מנות של צלעות כבש בשרניות ועסיסיות, שהספיקו לשלושה רעבים.

עלות הארוחה במקום הוגנת וסבירה.

עכשיו, כאשר הבטן מלאה אפשר להתחיל לחזור אל אזור המרכז רגועים הרבה יותר.

גם הנהיגה ב-MG EHS PHEV הזה רגועה מאד.

אבל מכיוון שאי אפשר לסיים ארוחה טובה ללא משהו מתוק בסוף, החליט מי שהחליט כי את הקינוח נמצא לא הרחק מנקודת ההתחלה שלנו היום.

ממתקי אבו אלעבד במרכז כפר קאסם הינה חנות קטנה וצנועה ובה מבחר של מטעמים מוכרים פחות או יותר.

אם הייתם מגיעים מחר הייתם מקבלים הכל טרי, נאמר לנו,  בינתיים יש במבחר דוגמיות ממה שנותר.

אספנו מגש ובו מבחר מתוקים וכן כנאפה קלאסית וכנאפה סחלב.

זה היה סיום מתוק ליום מתוק עם רכב שמשאיר טעם טוב בכל נסיעה.

בפעם הקודמת סיימתי את הכתבה במילים הבאות:

" היה לנו יום ארוך מלא חוויות עם קוסם מלא און, שלקח אותנו לכל מקום, בשקט ובבטחה.




הוא מארח את אורחיו בנדיבות, הוא בנוי היטב מחומרים משובחים ובאיכות בולטת ומוחשית של הנדסת אנוש מורכבת ומתחשבת.

אם הייתי מבלה בחברתו עוד כמה ימים אין לי ספק כי הייתי מוצא בו עוד תכונות טובות, ואפשרויות, אבל גם כך אני יכול לומר בפה מלא כי התמורה מלאה ושווה כל שקל."

אם כן, זכיתי אכן לבלות עוד מספר ימים ו-511 ק"מ של נסיעות בכבישים שונים עם הדגם המעודכן, ומה שהיה נכון לפני שנה התחזק כפליים, ונכון גם השנה.

MG EHS PHEV (חייבים לעשות משהו עם השם הארוך והמוזר הה), הינו קנייה בטוחה ראויה ומשתלמת, בעיקר כיום כשמחירי הדלק מאמירים מידי חודש, הרכב הזה יוזיל את יוקר החיים, ויכניס כיף והנאה בכל יום.

 




ירון הולנדר (שירה, סמדר ויוסי)

מרץ 2022

MG EHS PHEV

פלאג אין היברידי.

מנוע 1.5 ל' טורבו.

הספק 258(משולב)  כ"ס.

מומנט (משולב ) 48.9 קג"מ.

צריכת דלק לרכב מבחן 1:15 ק"מ ל'

צריכת חשמל כ-4 ₪ ל100 ק"מ.

(רכב חדש, במדידה ארוכה יותר אני משוכנע שהמספר ירד משמעותית)

מחיר:172,008 ₪. (לא כולל תוספות שמורכבות ברכב)


 

 




גבעת הרקפות

מפלי רז

מאגר גלעד\ פירחה

יער הקיבוצים

אנדרטת הקיבוצים

מסעדת ריף, עוספיא.

ממתקי אבו אלעבד, כפר קאסם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לכתוב לי מה דעתך על הפוסט בפרט ועל הבלוג בכלל